عروس خانم‌ها در روز سرنوشت ساز خود با انتخاب‌های متعددی روبرو هستند، انتخاب لباس عروس، انتخاب مدل مو و آرایش و انتخاب آرایش ناخن عروس .همه این انتخاب‌ها به اندازه کافی پیچیده و دشوار هستند و باعث سردرگمی می‌شوند اما زمانی که شبک خودتان را شناخته باشید انتخاب‌ها هم محدود می‌شوند و با مشکل کمتری مواجه خواهید بود. اگر سبک لباس عروس شما کلاسیک است پس آرایش ناخن عروس هم باید کلاسیک باشد و یا اگر سبک جسورانه و باشکوهی را برای آرایش خود انتخاب کرده‌اید برای آرایش ناخن و مانیکور هم بهتر است سبک جسورانه را برگزینید. در این مقاله شما را با چند سبک متفاوت آرایش ناخن عروس با ارائه نمونه‌هایی آشنا خواهیم کرد.

مدل‌های کلاسیک آرایش ناخن عروس

فرنچ متالیک: مانیکور فرنچ همیشه طرفداران خود را داشته است و جزو مدل‌های کلاسیک محبوب بوده است اما شما برای روز عروسی خود می‌توانید تغییری در این مدل ایجاد کنید و به جای تیپ سفید ساده از تیپ متالیک روی پایه صورتی استفاده کنید. اگر جواهرات طلای سفید داشته باشید این مدل مانیکور هماهنگی زیبایی با آن‌ها به  وجود می‌آورد.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل قطری یک طرفه: اگر فرصت این را نداشته‌اید که برای روز عروسی ناخن‌های خود را بلند کنید و دوست ندارید از ناخن مصنوعی استفاده کنید این مدل به شما توصیه می‌شود. مدل قطری باعث می‌شود ناخن‌ها کشیده‌تر و باریک‌تر به نظر برسند و رنگ آن هم بهتر است همرنگ لباس عروس شما باشد.

مدل آرایش ناخن عروس

اکلیلی ساده: یکی از ساده‌ترین و زیباترین مدل‌های آرایش ناخن عروس مدل اکلیلی ساده است که در آن شما از لاک به رنگ دلخواه (ترجیحا صورتی همرنگ پایه ناخن و یا سفید همرنگ لباس) استفاده می‌کنید سپس  مقدار کمی اکلیل روی ناخن‌‌ها می‌زنید تا به درخشش و زیبایی آن‌ها اضافه شود. استفاده از تاپ کوت را فراموش نکنید.

مدل آرایش ناخن عروس

صورتی نیمه شفاف: بیشتر عروس خانم‌ها رنگ‌های مات را برای آرایش ناخن خود ترجیح می‌دهند چون این لاک‌ها عیوب ناخن را پوشش می‌دهند. اما اگر شما ناخن‌های بی‌نقص و زیبایی دارید می‌توانید از لاک‌های نیمه شفاف هم استفاده کنید و ناخن‌های خود را زیباتر کنید. رنگ‌های پیشنهادی صورتی روشن، صورتی چرک، کرم و بژ است.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل‌های رنگارنگ آرایش ناخن عروس

مدل گرافیکی: اگر قرار است آرایش رنگی داشته باشید و یا دسته گل عروس رنگی خواهید داشت می‌توانید رنگ ناخن‌ها را با آن‌ها هماهنگ کنید و اگر از طرح‌های هندسی و گرافیکی هم استفاده کنید نتیجه بسیار زیباتر خواهد بود مانند این مدل زیبای گرافیکی که از ترکیب رنگ‌های فیروزه‌ای و بژ و متالیک به وجود آمده است.

مدل آرایش ناخن عروس

ناخن اومبره صورتی: ناخن اومبره از زیباترین مدل‌های ناخن است که به عنوان آرایش ناخن عروس هم می‌تواند انتخاب شود. اومبره صورتی و قرمز ترکیبی ملایم و جذاب به وجود می‌آورد که برای ناخن‌های کوتاه و متوسط هم مناسب است و به جذابیت ناخن‌های شما اضافه می‌کند بدون آن که در تیپ شما ناهماهنگی به وجود آورد.

مدل آرایش ناخن عروس

اومبره هلویی و نعنایی: یک مدل دیگر ناخن اومبره برای آرایش عروس ترکیب رنگ‌های هلویی و بژ با رنگ‌های دیگری است که در ترکیب لباس و آرایش شما به کار رفته است مانند این اومبره زیبا از رنگ‌های سبز نعنایی و هلویی که به خوبی در هم ادغام شده‌اند و سایه زیبایی را به وجود آورده‌اند.

مدل آرایش ناخن عروس

اکلیلی پاستل: رنگ‌های پاستل یعنی رنگ‌هایی که مقدار زیادی سفید در خود دارند مثل یاسی، صورتی، آبی آسمانی و نعنایی. این رنگ‌ها اگر از  نوع اکلیلی و براق انتخاب شوند می‌توانند گزینه مناسبی برای ناخن عروس هم باشند. حتی می‌توانید جسورانه‌تر عمل کنید و هر ناخن را به یک رنگ خاص پاستلی درآورید.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل‌های ظریف آرایش ناخن عروس

مدل مثلث اکلیلی: مدل نیمه ماه مدلی است که در آن قسمتی از پایه ناخن به شکل هلالی به رنگ دیگری درمی‌آید. حال اگر تغییر کوچکی در این مدل ایجاد کنید و به جای هلال از فرم مثلث استفاده کنید زیبایی ناخن‌ها چند برابر خواهد شد. فرم مثلث کمک می‌کند ناخن‌ها کشیده‌تر به نظر برسند و برای ناخن‌های کوتاه بسیار مناسب هستند. اما برای سادگی بهتر است از رنگ صورتی چرک به همراه اکلیل نقره‌ای استفاده کنید.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل اکلیلی طلایی: خطوط طلایی باریک روی ناخن‌های شما با سرویس جواهرات طلای شما هماهنگی زیبایی به وجود می‌آورد و باعث می‌شود طلاهای شما بیشتر به چشم بیایند. این مدل آرایش ناخن را می‌توانید با برچسب‌های مخصوص و به همراه کمی اکلیل طلایی روی ناخن‌هایی که به رنگ پایه درآمده‌اند انجام دهید.

مدل آرایش ناخن عروس

اکلیلی صورتی: اگر رنگ‌های صورتی چرک و کمرنگ باب میل شما نیست نگران نباشید، صورتی شاد و روشن هم می‌تواند رنگ لاک شما در روز عروسی باشد البته بهتر است با استفاده از مدل‌های اکلیلی و ترکیب آن با مدل براق، تنوع بیشتری به وجود آورید که هم برای این روز خاص  مناسب باشد و هم جوابگوی سلیقه دخترانه شما باشد.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل تیپ متالیک: این مدل تا حد زیادی شبیه به فرنچ متالیک است اما رنگی که برای تیپ ناخن‌ها در این روش به کار  می‌رود تیره‌تر است و در قسمت کمتری از لبه ناخن استفاده می‌شود در حالی که در فرنچ، تیپ ناخن عرض بیشتری دارد و رنگی که برای آن به کار می‌رود باید نسبتا روشن باشد.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل‌های باشکوه و جسورانه آرایش ناخن عروس

مدل خاکستری اکلیلی: اگر به دنبال مدل‌های باشکوه و جذاب برای ناخن‌های خود هستید و دوست دارید جسارت خود را نشان دهید بهتر است در پایه ناخن از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری تیره استفاده کنید و روی ناخن تزئینات دلخواه خود را مانند این تصویر انجام دهید.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل کت و شلواری: بد نیست در آرایش ناخن‌های خود نیم نگاهی هم به داماد و تیپ او داشته باشید. مدل کت و شلواری آرایش ناخن هم از آن مدل‌های جسورانه است که هم زیبایی خود را دارد و هم با تم عروسی هماهنگی دارد. این مدل از خطوط مورب و ترکیب لاک‌های سیاه و سفید و متالیک تشکیل می‌شود که انجام دادن آن با یک چسب کاغذی بسیار ساده است.

مدل آرایش ناخن عروس

مدل مدل مرجانی مات: اگر نمی‌خواهید لاک‌های خود را با چیزی هماهنگ کنید و دوست دارید ناخن‌های شما روی لباستان جلوه داشته باشند می‌توانید از رنگ مرجانی مات استفاده کنید و روی یکی از ناخن‌ها (معمولا انگشت حلقه) کار تزئین در رنگ‌های متالیک طلایی را انجام دهید.

مدل آرایش ناخن عروس

ناخن‌های طلایی: عروس خانم‌هایی که عاشق زرق و برق و درخشش جواهرات هستند حتما به این مدل آرایش ناخن علاقه پیدا خواهند کرد. در این مدل یک ناخن را به رنگ دلخواه مثل قرمز، صورتی و … درمی‌آورید و بقیه ناخن‌ها را با رنگ طلایی اکلیلی تزئین می‌کنید.

مدل آرایش ناخن عروس

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)