چگونه ژل شستشوی صورت درست کنیم؟


شستشوی صورت بخصوص با مواد طبیعی و مرغوب احساس خوبی به شما دست می‌دهد بخصوص اگر به هنگام صبح با یک محلول یا ژل شستشوی صورت باشد که احساس تمیزی و سرزندگی دست می‌دهد. این محلول شستشوی صورت پوست را تمیز و پاک می‌کند، به خصوص اگر پوست شما دارای مشکلاتی نیز باشد. این محلول شستشوی صورت بسیار ساده و راحت است و بر روی تمامی انواع پوست به خوبی عمل می‌کند.

افرادی که دارای پوستهای مختلط هستند، مشکلات زیادی برای انتخاب محلول شستشوی صورت دارند. در عین حال شستشوی صورت به خصوص برای افراد جوان و یا پوستهای چرب به صورت یک تعهد است که هر روز انجام می‌شود و اکثر مردم نسبت به شستشوی صورت روزانه‌شان بسیار پایبند هستند.

این محلول شستشوی صورت آلو ورا که من آن را به همه توصیه می‌کنم برای کسانی است که به سلامت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهند و به دنبال جایگزینی محصولات طبیعی و خانگی به جای تولیدات تجاری هستند.

این محلول شستشوی صورت خانگی دارای موادی است که نه تنها برای پوست شما مفید است بلکه به شما احساس خوبی نیز می‌دهد، چه چیز بهتر از عطر لیمو به هنگام صبح به شما احساس نشاط و انرژی می‌دهد.

محلول شستشوی صورت خانگی

آلوئه ورا: سوال واقعی این است که چرا آلوئه ورا، احتمالا اغلب شما در مورد خواص آلوئه ورا موارد بسیاری را می‌دانید. اما آلوئه ورا واقعا اثرات فوق العاده‌ای برای پوست دارد. مالیدن ژل آلوئه ورا روی پوست برای تسکین آفتاب سوختگی بسیار عالی است. ژل آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین‌ها و پلی ساکاریدهایی است که این پلی ساکاریدها برای رشد و ترمیم و حفظ رطوبت کلی پوست مفید هستند.

گلیکوپروتئین‌ها کربوهیدرات متصل به پروتئین‌ هستند. صحبت‌های زیادی در مورد اینکه آنها ضد چروک هستند وجود دارد، اما من نمی‌خواهم که وارد این بحث شوم. آنها هنگامی که با پلی ساکارید ترکیب می‌شوند، مواد تشکیل دهنده بین سلولی پوست را تشکیل می‌دهند که سلول‌های پوست را حفظ می‌کند و ساختار آنها را حفظ می‌کند.

اساسا ماتریکس بین سلولی یک روش فانتزی برای گفتن مواردی است که لایه‌های سلول‌های پوست را با هم نگه می‌دارند. این مواد رطوبت را حفظ می‌کنند و مواد بد را بیرون می‌کنند.

یک مورد عالی در مورد آلوئه ورا برای کسانی است که کیست آکنه دردناک را تجربه می‌کنند، این ژل با التهاب مبارزه می‌کند و برای این آکنه بسیار مفید است.

محلول شستشوی صورت خانگی

صابون کاستیل: صابون خالص گیاهی بر پایه روغن گیاهی است که بر خلاف صابونهای معمول سنتی است که از چربی حیوانی ساخته می‌شود. این صابون ملایم و کارآمد است و پاک کننده پوست شما از آرایش، خاک، عرق و چربی اضافی است. این ماده پاک کننده اصلی در محلول شستشوی خانگی من است.

روغن جوجوبا: جوجوبا در واقع یک موم است نه روغن- اگر چه بسیاری از مردم از جمله خودم تصوری که نسبت به آن داریم یک روغن و حالت مایع است. جوجوبا یک فراورده مراقبت از پوست باور نکردنی است، و یکی از مواد مورد علاقه من است زیرا ساختار شیمیایی آن شبیه به روغن طبیعی بدن انسان است- روغن طبیعی که پوست ما را پوشانده و آن را نرم نگه می‌دارد. روغن جوجوبا حاوی پروتئین‌ها، مواد معدنی و مواد مومی است که شبیه کلاژن است (ماده‌ای که پوست ما را محکم و سفت نگه می‌دارد).

رس سفید: رسهای آرایشی و بهداشتی برای پوست بسیار مناسب هستند به خصوص نوع سفید آن که نرم‌ترین و ملایم‌ترین آن است و در میان همه آنها معمول‌تر است. این ماده ساینده‌ای بسیار نرم و ملایم برای پوست است که به لایه‌ برداری پوست و تحریک گردش خون کمک می‌کند اما آن را خشک نمی‌کند.

روغن اسطوخودوس: این روغن،  آرام بخش، غیر تحریک کننده و جزو روغن‌های درمان کننده است که علاوه بر مزایای فوق‌العاده ذکر شده، عطر اسطوخودوس را به این محلول شستشوی صورت خانگی می دهد.

طرز تهیه محلول شستشوی صورت آلوئه ورا خانگی

مواد لازم

  • ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص
  • ۲ و ½ قاشق چای خوری موم جوجوبا (یا همان روغن جوجوبای معمول)
  • ۲ و ½ قاشق چای خوری صابون کاستیل (صابون گیاهی با روغن زیتون)
  • ۱ و ½ قاشق چای خوری گل رس سفید
  • ۱ قطره اسانس اسطوخودوس
  • بطری پلاستیکی جهت نگهداری

دستورالعمل تهیه محلول شستشوی صورت آلوئه ورا

تمام مواد به جز رس را با هم در بطری ریخته و ترکیب کنید، خوب بطری را تکان دهید. خاک رس را اضافه کنید و دوباره به خوبی تکان دهید. موقع استفاده صورت خود را با آب مرطوب کنید و یک چهارم ماده پاک کننده را به کف دست خود بمالید. همانند محلول‌های شستشوی صورت دیگر آن را روی پوست بزنید و با حرکات دورانی بسیار ملایم آن را روی صورت بمالید و پس از آن صورت تان را آبکشی و تمیز کنید. اگر پس از استفاده احساس خشکی کردید یک مرطوب کننده ملایم بزنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : everydayroots.com