فرانسوی‌ها از قدیم به آرایش شیک و طبیعی علاقه خاصی داشته‌اند و مانیکور فرنچ نیز از ابداعات آن‌ها محسوب می‌شود. این روش لاک زدن ظاهری طبیعی و جذاب به ناخن‌های شما می‌دهد و به سادگی در منزل قابل انجام است و نیازی نیست که هزینه زیادی برای انجام آن در سالن‌های آرایشی بپردازید. در این مقاله به تفاوت‌های مانیکور فرنچ با مانیکور معمولی و روش انجام آن در منزل خواهیم پرداخت.

آماده سازی ناخن‌ها

مراحل اولیه مانیکور فرنچ تفاوتی با مانیکور معمولی ندارد و برای این که بتوانید این کار را در منزل به سادگی انجام دهید باید با مراحل کامل مانیکور آشنا باشید. برای آشنایی با مراحل آماده سازی ناخن‌ها برای فرنچ این مقاله را مطالعه کنید و کلیه مراحل از آماده کردن ابزارها تا کوتاه کردن ناخن‌ها را انجام دهید تا ناخن‌ها آماده لاک زدن شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مانیکور فرنچ روی ناخن‌های بلند زیباتر است و اگر ناخن‌های شما بلند است ترجیحا آن را کوتاه نکنید.

مانیکور فرنچ روی ناخن های بلند زیباتر است

لاک زدن در مانیکور فرنچ

پوشش پایه را بزنید: پوشش پایه در مانیکور فرنچ معمولا صورتی روشن، بژ و یا کرم همرنگ صدف ناخن است. رنگی را که بیشتر از همه با پوست دستتان هماهنگ است انتخاب کنید، اگر رنگ طبیعی صدف ناخن خود را ددوست دارید و فرم ناخن‌های شما ایده‌آل است و نیازی به تصحیح ندارد می‌توانید از پوشش پایه شفاف و یا برق ناخن ساده استفاده کنید. همه ناخن‌های دست و در صورت علاقه ناخن‌های پا را پوشش دهید و اجازه دهید خشک شوند. اگر دوست دارید سنت‌ها را بشکنید و متفاوت عمل کنید می‌توانید از رنگ‌هایی غیر از رنگ صدف ناخن هم استفاده کنید مثل قرمز، بنفش و یا سبز.

نوک ناخن‌ها را لاک سفید بزنید: پس از این که لاک پایه کاملا خشک شد لاک سفید را بردارید و نوک ناخن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید رنگ کنید، صاف، گرد و یا هر شکل دیگری به شرطی که کاملا مساوی و متقارن زده شوند برای مانیکور فرنچ مناسب است. برچسب‌هایی در بازار وجود دارد که مخصوص این کار است و کافی است روی سر ناخن چسبیده شود و همه ناخن‌ها را به یک شکل درخواهد آورد که در صورت استفاده از آن نیازی به لاک سفید ندارید. در صورت خطا می‌توانید با یک گوش پاک کن آغشته به لاک پاک کن آن را پاک کنید.

پوشش نهایی را بزنید: پس از خشک شدن لاک سفید روی همه ناخن را تاپ کوت یا پوشش نهایی بزنید تا مانیکور بادوام‌تری داشته باشید. اگر می‌خواهید از تزئین و استیکر و نگین روی ناخن استفاده کنید قبل از این مرحله آن را انجام دهید.

در مانیکور فرنچ می توانید از لاک بی رنگ هم استفاده کنید

نکاتی برای گرفتن نتیجه بهتر

از چسب استفاده کنید: اگر نقاش خوبی نیستید و دستتان خطا می‌رود از چسب کاغذی یا نوار چسب معمولی استفاده کنید، ان را به شکل پایه ناخن برش دهید و روی صدف ناخن‌ها بزنید و بالای ناخن را لاک سفید بزنید و سپس بکنید. چسب را زمانی بزنید که لاک پایه کاملا خشک شده باشد و زمانی بکنید که لاک سفید روی آن کاملا خشک شده باشد. در برش دادن این چسب‌ها دقت کافی داشته باشید و آن‌ها را یک شکل ببرید و کامل و صاف روی ناخن بچسبانید.

از چسب زخم استفاده کنید: اگر برش دادن چسب نواری و کاغذی هم برای شما ساده نیست از چسب زخم گرد و یا چسب زخمی که دو طرف آن گرد باشد و صاف نباشد استفاده کنید، قسمت گرد آن را جدا کرده و روی هر ناخن بچسبانید به نحوی که سر ناخن خالی باشد سپس بالای ناخن را لاک سفید بزنید. در این مرحله نیز فراموش نکنید که تا خشک شدن کامل لاک‌ها صبر کنید و ناخن‌هایی کاملا هم شکل و زیبا داشته باشید.

از لاک غلط گیر استفاده کنید: شاید به نظر عجیب برسد ولی لاک‌های غلط گیر خودکاری شما می‌توانند در مانیکور فرنچ مورد استفاده قرار بگیرند. اگر به هر دلیلی در زدن لاک سفید خطا کردید و نتیجه دلخواه به دست نیامد می‌توانید از لاک غلط گیر قلمی کمک بگیرید و نقاط خالی را پر کنید تا ناخن‌هایی یکدست داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه دست و ناخن مطالعه کنید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)