اگر مرتبا کمر درد دارید و از درد آن خسته شده‌اید احتمالا احساس می‌کنید نیازمند ماساژ کمر هستید. برای تهیه ماساژ دهنده کمر نیازی به رفتن به بیرون از خانه و صرف پول نیست شما می‌توانید به راحتی و تنها با چند وسیله ساده آن را در خانه درست کنید. ماساژور کمر خانگی بهترین وسیله برای رفع دردهای عضلانی در ناحیه کمر است. این ماساژ دهنده کمر خانگی که به شکل بادام زمینی است بهترین راه برای آرام کردن عضلات تحت تنش در مسیر ستون فقرات در کمر است. شما می‌توانید آن را در خانه و با استفاده از دو توپ تنیس ورزشی و نوار چسب طبی درست کنید. چرا این ماساژ دهنده دوکی شکل اینقدر برای کمر مفیداست؟آموزش درست کردن ماساژ دهنده کمر

استفاده از دوایر غلطان روی کمر یک راه عالی برای از بین بردن گرفتگی عضلات، تسکین درد عضلانی، بهبود و کاهش حساسیت به آستانه تحریک و درد است. این امر می‌تواند موجب افزایش دامنه حرکات مفاصل شما شود. به طوری که می‌تواند کمر شما بهتر شود و خود را بهتر و حتی به جلوگیری از درد و آسیب بیشتر کمک می‌کند.

برای ایجاد ماساژ دهنده کمر و آرامش دهنده عضلات خانگی، به دو توپ تنیس و یک رول چسب ورزشی نیاز دارید. برای درست کردن آن، دو توپ را در کنار هم قرار دهید. انتهای رول نوار در یک طرف یکی از توپها قرار دهید و آن را مستقیما در سمت بیرونی توپ دیگر بکشید. آن را در اطراف دو توپ بکشید و به نقطه شروع برگردید. وقتی توپها را خوب کنار هم سفت و محکم کردید، نوار را دور تا دور آنها بپیجانید.ماساژ دهنده کمر

وقتی که نوار را در اطراف توپها پیچانده و آنها را سفت و محکم نوار زدید، شروع کنید به پیجاندن دور تا دور توپها به این ترتیب که هر بار کمی به چسب زاویه دهید تا بتوانید بخشهای دیگر توپها را هم نوار پیچ کنید. همانطور که توپ را با نوار می‌پوشانید، نوارها را طوری بپیچید که روی هم قرار گیرند و ردیفهای قبلی را محکم کنندو هنگامی که با بالای توپ می‌روید، زاویه را تغییر دهید تا بتوانید به اطراف حرکت کنید.

بعد از اینکه توپها را به طور کامل با نوار پوشاندید، به لایه اول برگردید. نوار را در میانه دو توپ ببرید و در آنجا نوار را ببرید. سپس شروع کنید از وسط توپها یا همان بخش فرو رفته، نوار را بپیچانید و خوب سفت کنید. سه بار نوار را در آن بخش بپیچانید، سپس آن را قطع کنید.طریقه درست کردن ماساژ دهنده کمر

حالا شما یک ماساژ دهنده کمر خانگی دارید. برای استفاده از آن، ماساژ دهنده را روی زمین بگذارید. روی ماساژ دهنده کمر، دراز بکشید به طوری که توپها درست زیر کپل شما باشند و یک توپ روی ستون فقرات. ستون فقرات شما روی وسط دو توپ قرار خواهد گرفت.

کمرتان را روی توپها، ریلکس کنید، برای ریلکس کردن بالای کمر و سر روی زمین. زانوهای خود را خم کنید و پاهایتان را روی زمین بگذارید. همانطور که عضلات را روی توپ می‌غلطانید، یک زانو را بچرخانید و سپس پای خود را پایین بیاورید. سپس زانوی دیگر را تا کنید و پا را پایین بیاورید. چند بار جمع کردن زانو را در هر طرف انجام دهید.

سپس توپ‌ها را به ستون فقرات بعدی بکشید و ریلکس کنید. همانطور که کمرتان را بالا می‌برید، چند بار جمع کردن زانو را روی هر سمت انجام دهید. مطمئن شوید که توپ را روی هر نقطه گذاشته و عضله را ریلکس کردید. برای یادگیری چگونگی ریلکس کردن کمر این ویدئو را تماشا کنید و برای یادگیری حرکت گردن این ویدئو را نگاه کنید.

توپ را در هر نقطه‌ای که می‌گذارید، همزمان چند نفس عمیق برای کمک به آرامش عضلات بکشید. ماساژور خیلی سریع بالا و پایین نمی‌رود. شما می‌توانید از این ماساژ دهنده خانگی ساده برای آرام کردن پایین کمر و کاهش دردهای ناشی از کار کردن پشت میز استفاده کنید.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: azuma