لپ تاپ میرابوک تلاشی برای تبدیل تلفن همراه شما به یک لپ تاپ است. طراحی چنین محصولی با توجه به نیاز روز افزون به موبایل و لپ تاپ به صورت همزمان صورت گرفته است. تمایل و ضرورت وجود  لپ تاپ و گوشی به صورت همزمان چنان رو به گسترش است که تلاش‌ها برای تبدیل تلفن همراه هوشمند به یک کامپیوتر همه کاره، پایانی ندارد. به همین منظور در سال ۲۰۱۶ Superbook (سوپر بوک) را داشتیم که هنوز برای ارسال آماده نشده است. Windows Continuum هم سبب نجات ویندوز فون (Windows Phone) نشد. Samsung DeX (سامسونگ دکس) به نظر مورد تازه و جذابی است و بهتر است Lapdock (لپ داک) موتورولا را نیز فراموش نکنیم. این‌ها همه تلاش‌هایی برای تبدیل گوشی به لپ تاپ بود و لپ تاپ میرابوک نیز یکی از همین موارد (و شاید اندکی موفق‌تر) است. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد لپ تاپ میرابوک و اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویژگی های لپ تاپ میرابوک

لپ تاپ Mirabook (میرابوک) یکی دیگر از کمپین‌های Indiegogo برای تبدیل گوشی به لپ تاپ است، اما انعطاف‌هایی نیز ارائه می‌دهد که ممکن است آن را از دیگر مواردی که چندان موفق نبودند، متمایز کند؛ البته این درصورتی است که به مرحله تولید و ارسال برسد. میرابوک لپ تاپ طراحی شده توسط شرکت Miraxess است که شبیه یک لپ تاپ معمولی است و صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل، یک کیبورد و یک باتری دارد که هنوز ظرفیت آن دقیقاً معلوم نیست. احتمالاً عمر باتری ۲۴ ساعته خواهد داشت که جزو مزیت‌های بزرگ این لپ تاپ خواهد بود. لپ تاپ میرابوک از طریق یک کابل USB نوع C به تلفن همراه هوشمند شما متصل خواهد شد. یک صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید با نور پس زمینه نیز از اجزاء جانبی قابل تهیه برای میرابوک خواهد بود. بدنه‌ی لپ تاپ میرابوک از جنس آلومینیوم است و با وزن تقریبی ۱ کیلوگرم، جزو لپ تاپ‌های سبک محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که لپ تاپ میرابوک، پردازنده‌ی داخلی ندارد و برای پردازش، از تلفن همراه شما استفاده می‌کند. دو درگاه USB نوع C به همراه یک درگاه HDMI نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ارائه می‌دهد. البته یک درگاه میکرو SD هم برای افزایش فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده که بسیار مفید خواهد بود.

لپ تاپ میرابوک برای تبدیل تلفن همراه به لپ تاپ

آنچه لپ تاپ میرابوک را متمایز می‌کند این است که به گونه‌ای طراحی شده تا با تمام سیستم عامل‌های تلفن همراه – به – دسکتاپ که تعداد بیشماری دارند، سازگار باشد که شامل Microsoft Continuum، Remix OS و Samsung DeX است. میرابوک با Intel Compute Stick و حتی Raspberry Pi هم سازگار است.

افرادی که زودتر لپ تاپ میرابوک را پیش خرید کنند، می‌توانند آن را با قیمت ۱۸۰ دلار به دست آورند. پس از آن، با قیمت ۱۹۹ دلار ارائه خواهد شد و در خورده فروشی‌ها با تگ ۲۹۹ دلار عرضه می‌شود.

تخمین زده می‌شود که اگر همه‌ی موارد مطابق برنامه پیش برود، لپ تاپ میرابوک تا اواخر سال ۲۰۱۷ برای ارسال آماده شود.

  • نظر شما درمورد لپ تاپ میرابوک و قابلیت تبدیل شدن تلفن همراه‌تان به لپ تاپی همه کاره، چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Paul Miller

منبع: theverge