سفر کردن یکی از بهترین و سالم‌ترین تفریحات زندگی است که البته همیشه هم جنبه تفریحی ندارد و ممکن است کاری یا ضروری باشد. لوازم آرایشی در سفر هم مورد استفاده هستند و شما نمی‌توانید بدون رژ لب، شامپو یا مرطوب کننده روزمره خود سفر کنید، حمل کردن همه این وسایل تقریبا غیرممکن است اما گذشتن از بسیاری از آن‌ها هم قابل قبول نیست در نتیجه باید راهی باشد تا بتوانید لوازم آرایشی در سفر همراه خود داشته باشید. با ترفندهایی ساده می‌توان تعداد این لوازم آرایشی رد سفر را به حداقل رساند یا از محصولاتی استفاده کرد که حمل ساده‌تری و کم زحمت‌تری دارند. در این مقاله به شما می‌گوییم که چه نوع لوازم آرایشی را و به چه شکل باید در سفر با خود حمل کنید.

به جای مایعات و اسپری‌ها از پودرها یا مواد جامد استفاده کنید

حمل کردن اسپری‌ها در سفر غیرممکن و حتی خطرناک است و توصیه می‌شود به جای اسپری دئوردورانت از دئودورانت رولی و جامد و به جای شامپوی خشک اسپری هم از شامپوی خشک پودری استفاده کنید. این محصولات اثر یکسان و مشابهی دارند اما زحمت حمل کردن محصولات پودری و جامد در چمدان‌های سفر بسیار کمتر است. علاوه بر این محصولات مایع هم دردسرهای خاص خود را دارند. اگر ظرف محتوی کرم پودر شما بشکند یا درش باز شود نه تنها محصول گران قیمت از دست می‌رود بلکه لوازم سفر شما هم کثیف خواهند شد پس بهتر است به جای محصولات مایع هم در صورت امکان از محصولات پودری و جامد که دردسر کمتری برای حمل دارند استفاده کنید مثلا به جای کرم پودر مایع از پنکیک یا کرم پودر فشرده و استیکی یا به جای سایه مایع از سایه پودری یا فشرده استفاده کنید، عطرهای جامد هم جایگزین خوبی برای عطرهای معمولی هستند. جالب است بدانید شامپوهای قالبی جامد هم در بازار وجود دارند که می‌توانید به شامپوی روزمره با خود حمل کنید.

لوازم آرایشی در سفر

مایعات را درست و محکم بسته بندی کنید

برخی از لوازم آرایشی مایع جایگزین جامد یا پودری ندارند مثلا محلول دهان شویه یا کرم مرطوب کننده شما جایگزین جامد یا پودر قابل حمل ندارد بنابراین باید همان شکل مایع آن را با خود حمل کنید ولی باید تدابیر خاصی را برای حمل بیخطر آن‌ها بیندیشید. بطری‌های پلاستیکی کوچک جایگزین مناسبی برای ظرف مایعات لوازم آرایشی در سفر هستند و شما می‌توانید آن‌ها را پر کرده و با برچسب زدن روی آن در سفر با خود همراه ببرید. انواع مختلفی از کپسول‌های پلاستیکی هم در بازار وجود دارند که حجم مشخصی از لوازم آرایشی یا بهداشتی را می‌توان در آن‌ها ریخته و حمل کرد. برای برخی محصولات هم ظرف‌های مخصوص و مناسبی وجود دارد مانند اتومایزرهای شارژی عطر برای کسانی که عطر جامد با بوی دلخواه خود را پیدا نکرده‌اند.

لوازم آرایشی در سفر

اشانتیون‌ها می‌توانند لوازم آرایشی در سفر شما باشند

اگر در خرید لوازم آرایشی اشانتیون و نمونه‌های کوچک رایگانی گرفته‌اید آن‌ها را نگه دارید (با در نظر گرفتن تاریخ مصرف) این نمونه‌ها می‌توانند لوازم آرایشی در سفر شما باشند که هم جای بسیار کمی می‌گیرند و هم بسته بندی سبک و قابل حملی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را در چمدان خود قرار دهید. ممکن است بیشتر فروشگاه‌ها اشانتیون یا نمونه‌های کوچک به شما ارائه نکنند که شما می‌توانید آن را از فروشنده درخواست کنید و یا با هزینه کردن مقدار کمی پول خریداری کنید. برای برخی از محصولات مثل کرم پودر و فونداسیون اشانتیون بهترین گزینه است.

لوازم آرایشی در سفر

از لوازم آرایشی چندمنظوره کمک بگیرید

برخی از انواع لوازم آرایشی و مراقبت از پوست چندمنظوره هستند مثل مرطوب کننده یا کرم پودری که خاصیت ضدآفتاب هم دارد، مداد ابرویی که یک طرف آن هم برس است و یا برنزه کننده و رژگونه‌ای که در یک بسته بندی قرار دارند. این محصولات کمک می‌کند تا فضای کمتری در چمدان شما اشغال شود و بتوانید چیزهای دیگری در آن قرار دهید. البته توصیه می‌کنیم که آرایش سفر خود را ملایم و محدود انتخاب کنید چون سفر موقعیت مناسبی برای آرایش غلیظ و چندگانه نیست و بهتر است به جای چندین نوع لوازم آرایشی تنها لوازم ضروری و غیرقابل چشمپوشی را با خود همراه داشته باشید.

لوازم آرایشی در سفر

دستمال‌های پاک کننده را فراموش نکنید

شستن و پاک کردن صورت یک کار ضروری در برنامه روتین مراقبت از پوست است که هر شب باید انجام شود و قابل حذف نیست اما پاک کننده‌های صورت چه از نوع فومی و چه میسلار باشند یا برپایه روغن یا آب ساخته شده باشند به سادگی قابل حمل نیستند و در صورت حمل نیز برای استفاده از آن‌ها نیاز به دستمال و شستشو وجود دارد که در سفر چندان در دسترس نیست. اما دستمال‌های مرطوب پاک کننده این دردسرها را ندارند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و باقیمانده آن را هم دور بریزید. در انتها هم می‌توانید یک بار با آب خالی صورت خود را آبکشی کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

لوازم آرایشی در سفر

لوازم آرایشی سایز کوچک تهیه کنید

برخی از برندهای معتبر لوازم آرایشی محصولاتی در سایز کوچک تهیه می‌کنند که به آن‌ها مینیاتوری هم گفته می‌شود که به سایز سفری هم معروف هستند. این نوع محصولات قیمت بسیار کمی دارند و به سادگی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد (گاهی اوقات به صورت اشانتیون و رایگان ارائه می شوند) که البته برخی از انواع آن‌ها یکبار مصرف هستند. انواع ریمل، لاک ناخن، کرم پودر و مرطوب کننده و محصولات دیگری آرایشی را می‌توانید در این سایز تهیه کنید و در سفر به راحتی همراه خود ببرید و دیگر لازم نیست مرحله خاصی از آرایش روزمره خود را حذف کنید.

لوازم آرایشی در سفر

قبل از رفتن به خوبی آماده شوید

اگر سفر شما مدت زیادی طول نخواهد کشید بهتر است بیشتر کارهای روتین هفتگی خود را قبل از سفر انجام داده و آماده شوید به طور مثال اگر هفته‌ای یک بار لایه برداری می‌کنید یا از ماسک صورت استفاده می‌کنید این کار را روز سفر یا روز قبل از آن انجام دهید تا نیازی به حمل این لوازم آرایشی در سفر نباشد و سبک‌تر و راحت‌تر چمدان خود را ببندید.

لوازم آرایشی در سفر

روبالشی را فراموش نکنید

یکی از چیزهایی که مستقیما با پوست شما در تماس است روبالشی است. روبالشی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها هرچقدر هم که تمیز شسته شده باشد برای پوست حساس شما قابل اعتماد نیست پس بهتر است ریسک نکنید و یک روبالشی مناسب (همانی که هر روز استفاده می‌کنید) بسته بندی کرده و در چمدان خود قرار دهید. روبالشی جای زیادی را در چمدان نمی‌گیرد اما از بسیاری از مشکلات پوستی مرتبط با بهداشت و آلرژی پیشگیری خواهد کرد.

لوازم آرایشی در سفر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)