راز داشتن لب های قرمز طبیعی


چگونه لب های قرمز داشته باشیم

داشتن لب های قرمز و خوشرنگ به چهره شما جذابیت و شادابی خاصی می‌دهد اما ضرورتی ندارد برای داشتن چنین لب‌هایی حتما از آرایش و رژ لب استفاده کنید.

اگر به طور طبیعی لب های قرمز و خوشرنگی دارید باید بگوییم بسیار خوش شانس بوده‌اید و می‌توانید رژ زدن را هم از برنامه آرایش روزانه خود حذف کنید و فقط از بالم لب استفاده کنید. به هر حال اگر این شانس را نداشته‌اید روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها بدون استفاده از لوازم آرایش خواهید توانست لب‌های خود را قرمزتر و زیباتر کنید.

در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این روش‌ها و مراحل انجام آن‌ها و همچنین اصول مراقبت از لب‌ها برای داشتن لب‌هایی زیبا و خوشرنگ آشنا می‌شوید.

همچنین بخوانید: علت سوزش لب

آماده کردن لب ها

از اسکراب شکر استفاده کنید:

مهم‌ترین عاملی که مانع از دیده شدن رنگ طبیعی و قرمز لب‌های شما می‌شود پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده روی آن است که باید جدا شوند چون این سطوح خشک لب‌ها را کدر و کمرنگ نشان می‌دهند. برای این کار بهتر است از یک اسکراب خانگی استفاده کنید که از شکر تهیه می‌شود.

برای ساختن این اسکراب ابتدا یک قاشق شکر را با یک قاشق عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن‌ها را با انگشتانتان و با حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس لب‌ها را آبکشی کنید و در صورت نیاز تا تمیز شدن کامل پوسته‌های خشک این کار را تکرار کنید.

لب‌ها را با مسواک برس بکشید:

اگر لب‌های شما به اندازه‌ای خشک و پوسته پوسته شده‌اند که اسکراب ساده جوابگوی آن نیست بهتر است از مسواک برای جدا کردن پوسته‌ها استفاده کنید.

ابتدا لب‌ها را با اسکراب بپوشانید (یا در حمام وقتی لب‌ها نرم شده‌اند) یک مسواک با برس نرم را بردارید و مرطوب کنید و با حرکات دورانی روی لب‌ها بکشید. معمولا ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ماساژ برای تمیز شدن لب‌ها کافی است.

لب های قرمز طبیعی

با سرم لب‌ها را نرم و حجیم کنید:

حال که سطح طبیعی لب‌های شما بیرون آمده و لایه برداری شده است با یک سرم طبیعی سطح لب‌ها را بپوشانید تا رطوبت سطح آن حفظ شود و نتیجه بهتری بگیرید.

این سرم‌های طبیعی می‌تواند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا روغن جوجوبا باشد. البته می‌توانید از بالم لب معمولی خود هم استفاده کنید.

حجم دهنده لب تهیه کنید یا خودتان آن را بسازید:

حتما می‌دانید که نیشگون گرفتن گونه‌ها باعث سرخ شدن آن می‌شود چون جریان خود در آن افزایش می‌یابد. در لب‌ها نیز می‌توان از این خاصیت استفاده کرد و برای داشتن لب‌های قرمز جریان خون را در آن افزایش داد.

برای این کار می‌توانید حجم دهنده لب برای خودتان بسازید که اثر قرمز کنندگی هم دارد. شما به سه روش می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • یک چهارم قاشق چای خوری دارچین یا فلفل قرمز را با مقدار کافی روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری شود. این خمیر را روی لب‌ها بمالید و پس از پنج دقیقه بشویید.
  • پنج قطره عصاره فلفل را با نصف قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی لب بمالید و پس از پنج دقیقه بشویید.
  • یک عدد زنجبیل تازه یا گیاه جالاپینو را برش دهید و به مدت ۵ دقیقه روی لب‌ها بمالید.

لب‌ها را مرطوب کنید:

برای داشتن لب‌های قرمز ضروری است که لب‌ها را مرطوب نگه دارید. اگر لب‌های شما به سرعت خشک می‌شود طبیعتا مات و بیرنگ هم به نظر خواهد رسید و ضروری است که مرتب از بالم لب استفاده کنید تا از خشک شدن لب‌ها جلوگیری شود.

بالم لب را می‌توانید خودتان بسازید. برای این کار یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را با سه قاشق روغن نارگیل در ظرفی ذوب کنید. در صورت دلخواه می‌توانید چند قطره روغن عصاره فلفل (برای اثر حجم دهندگی) هم داخل این ترکیب بریزید.

ترکیب حاصل را در ظرف خالی بالم لب بریزید و پس از این که جامد شد استفاده کنید.


روش های طبیعی برای داشتن لب های قرمز

از آب میوه قرمز رنگ استفاده کنید:

مواد طبیعی زیادی هستند که رنگ قرمز دارند مثل آلبالو، انار و توت فرنگی که می‌توانید عصاره آن‌ها را بگیرید و با پنبه روی لب‌هایتان بمالید یا موقع خوردن آن‌ها کمی هم روی لب‌های خود بزنید. سپس اجازه دهید خشک شود.

از چغندر قرمز استفاده کنید:

چغندر قرمز یا همان لبو از خوشرنگ‌ترین سبزیجات است که رنگی قرمز متمایل به صورتی دارد. چغندر را می‌توانید به صورت پخته یا به شکل پودر استفاده کرده و روی لب‌ها بمالید و صبر کنید خشک شود سپس روی آن بالم لب بزنید تا اثری ماندگارتر داشته باشد.

لب های قرمز طبیعی

آب نبات یا بستنی یخی قرمز بخورید:

آب نبات قرمز یا بستنی یخی قرمز حاوی موادی رنگی است که باعث رنگ گرفتن لب‌های شما می‌شود و حالتی طبیعی و قرمز به لب‌های شما می‌دهد. سعی کنید این مواد غذایی را آهسته بخورید و موقع خوردن مقداری از آن را به لب‌ها بمالید. البته می‌توانید بستنی یخی را ذوب کنید و بدون خوردن مستقیم روی لب بزنید.

بالم لب رنگی مخصوص خودتان را بسازید:

در مرحله قبلی روش ساخت بالم لب بیرنگ را آموزش دادیم اما شما با یک تغییر کوچک می‌توانید بالم لب رنگی هم بسازید فقط کافی است مقداری پودر رنگی غذایی هم به این مخلوط اضافه کنید و آن را به عنوان خوشرنگ کننده لب خود به کار ببرید تا لب‌های قرمز و زیبایی داشته باشید.


مراقبت از لب ها

از لب‌ها در مقابل آفتاب محافظت کنید: بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم نیاز به محافظت در مقابل آفتاب دارد. نور خورشید نه تنها برای لب‌ها خطرناک است بلکه باعث تغییر رنگ لب‌ها و ایجاد نقاط تیره روی آن‌ها می‌شود. پس لازم است از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و SpF آن حداقل ۱۵ باشد و آن را در تمام طول سال نه فقط تابستان استفاده کنید.

لب‌ها را مرطوب نگه دارید: مرطوب کردن لب‌ها آن‌ها را براق و خوشرنگ می‌کند و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها پیشگیری می‌کند. پس از هربار لایه برداری لب‌ها یک یالم لب مغذی و قوی روی لب‌ها بزنید و اگر از خشکی لب رنج می‌برید در محیط زندگی خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

آب کافی بنوشید: اگر بدن شما دچار کم آبی شود اولین نشانه‌های آن روی لب‌های شما مشخص خواهد شد. هر روز را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. اگر در محیط‌های خشک و گرم فعالیت می‌کنید و تعریق زیاد دارید یا غذاهای شور مصرف می‌کنید این مقدار را افزایش دهید.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن و دود حاصل از سوختن تنباکو باعث بیرنگ شدن لب‌ها می‌شود و همچنین باعث چروک روی لب و نازک شدن آن هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید لب های قرمز و زیبایی داشته باشید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید.

لب های قرمز طبیعی


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)