لباس پوشیدن مانند مردان چه ضرورت و اهمیتی دارد؟ شما با هر نوع تیپ و ظاهری که در اجتماع ظاهر شوید متناسب با همین ظاهر نیز با شما برخورد خواهد شد. مانند تاجران لباس بپوشید و همه با شما مثل یک تاجر برخورد خواهند کرد، مانند هنرمندان لباس بپوشید و همه شما را به چشم یک هنرمند خواهند دید. حال اگر مانند پسربچه‌ها و نوجوانان لباس بپوشید نباید انتظار جدی گرفته شدن را داشته باشید. اولین قدم برای حضور موفق و جدی در اجتماع لباس پوشیدن مانند مردان است. اما چطور می‌توان عادات لباس پوشیدن به سبک پسران را کنار گذاشت و لباس پوشیدن مانند مردان را آغاز کرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با بیان چند نکته خواهیم گفت که چطور این کار را انجام دهید.

با قصد و نیت لباس بپوشید

برخی آقایان ادعا می‌کنند که تیشرت و شلوار جین استایل شخصی آنان است. اما حقیقت چیز دیگری است این مردان کسانی هستند که قصد و نیتی از لباس پوشیدن خود ندارند و فقط هرچیزی را که دم دست باشد و پوشیدن آن راحت باشد انتخاب می‌کنند. شاید فکر کنید این کار چه اشکالی دارد؟ تصور کنید یک پسربچه ۵ ساله با کت و شلوار و کراوات کوچولو به عروسی عمویش می‌رود، او هیچ قصد و نیتی برای این کار نداشته و موقعیتی را که برای آن آماده می‌شده درک نکرده است. حال شما به عنوان یک بزرگسال هیچ فرقی با این کودک ندارید اگر ندانیدد لباسی که می‌پوشید شما را به کجا خواهد برد. پس مهم نیست چه شغل و موقعیتی دارید، حتما لباس‌های خود را با قصد و نیت انتخاب کنید و سن و شرایط خود را در انتخاب لباس در نظر بگیرید.

لباس پوشیدن مانند مردان

مانند پیشگامان و رهبران لباس بپوشید

منظور از این کار داشتن جرات و جسارت برای پیشگام شدن و رهبری کردن یک گروه است، یعنی با اعتماد به نفس وارد یک گروه پر از همکاران همسن خود شوید و به آن‌ها بگویید که چه کاری باید انجام دهند. لباس شما باید نسبت به اعضای این گروه شاخص باشد اما در عین حال با آنان هماهنگ باشد و باید بتواند به نحوی بین این دو فاکتور تعادل برقرار کنید. کافی است نگاهی به روش لباس پوشیدن برترین افراد در صنعت و کار خود بیندازید، آن‌ها چه سبکی برای خود دارند؟ چه چیزی آنان را شاخص کرده است؟ شما باید به تصویری که از خود در ذهن دیگران می‌سازید دقت کنید و آن را با موقعیت خود هماهنگ کنید، مثلا اگر شما یک مهندس مشاور هستید این ویژگی باید در لباس‌های شما هم منعکس شود. آیا یک پرزنت کننده هستید؟ پس لباس‌های شما باید تاحدی چشم‌ها را به سمت خود بکشد و جلب توجه کند.

لباس پوشیدن مانند مردان

برای لباس پوشیدن مانند مردان به جزئیات کوچک توجه داشته باشید

شاید این نکته به نظر تکراری و کلیشه‌ای برسد اما تاثیر چیزهای کوچک گاهی حتی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چیزها هم بیشتر است. شما نمی‌خواهید مردم تصور کنند که شما هرگز روش واکس زدن کفش را یاد نگرفته‌اید یا چیزی از لباس شستن نمی‌دانید. پس یاد گرفتن و توجه کردن به این جزئیات ضرورت دارد. البته مهارت‌های دیگری هم هست که در سطوح حرفه‌ای حتما باید آن را بدانید و در لباس پوشیدن خود به کار ببرید مثلا این که گره کراوات را چطور ببندید تا قرینه شود. یاد گرفتن این مهارت‌ها نشان خواهد داد که شما روش لباس پوشیدن مانند مردان را به خوبی می‌دانید و در این کار جدی و حرفه‌ای هستید.

لباس پوشیدن مانند مردان

روی لباس‌های اصلی خود تمرکز کنید

هرچه سن شما بیشتر باشد داشتن یک سری لباس‌های اساسی که بخش اصلی استایل شما را تشکیل می‌دهد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه لباس‌های اصلی استایل مردانه محدود هستند و بیش از سه یا حداکثر چهار مورد را شامل نمی‌شوند پس شما می‌توانید روی این موارد تمرکز کنید و با کمک آن‌ها بهترین تیپ مردانه و رسمی را برای خود بسازید. برای آشنایی بیشتر با لباس‌های اساسی مردانه و روش ترکیب آن‌ها مقاله مجله قرمز را در این مورد مطالعه کنید.

 

لباس‌های کمتری داشته باشید

برای لباس پوشیدن مانند مردان ابتدا باید بدانید چه لباس‌هایی احتیاج دارید، وقت بگذارید و کمد لباس‌های خود را به طور کامل بررسی کنید و لباس‌هایی را که به سبک پسرانه نزدیک است دور بریزید (یا به کسی که احتیاج دارد بدهید) تا حدی که تعداد لباس‌های شما کمتر شود. هرچه لباس‌های کمتری داشته باشید انتخاب لباس و ترکیب آن برای شما راحت‌تر خواهد بود و البته هزینه کمتری هم برای خرید و نگهداری از پوشاک خواهید پرداخت.

لباس پوشیدن مانند مردان

آزمون و خطا برای لباس پوشیدن مانند مردان

وقتی کمد لباس خود را بررسی کردید و لباس‌های غیرقابل استفاده در سبک مردانه را کنار گذاشتید حال وقت آزمون و خطا با لباس‌هایی است که دارید. همه لباس‌های خوب و باکیفیت خود را بررسی کنید و ببینید که چطور می‌توانید آن‌ها را با هم بپوشید. ترکیب‌های مختلف را امتحان کنید و خودتان را در آینه ببینید. آیا این ترکیب زیبا است؟ آیا مناسب من است؟ آیا مرا شبیه به مردان جدی و بالغ می‌کند؟ اگر پاسخ مثبت است این ترکیب را به خاطر بسپارید (درصورت لزوم یادداشت کنید) و در موقعیت مناسب استفاده کنید.

بهترین لباس‌هایی را که می‌توانید تهیه کنید

اگر با بررسی‌هایی که در گام‌های قبلی انجام دادید متوجه شدید تعدادی لباس کم دارید باید برای تهیه لباس‌های جدید اقدام کنید. در خرید لباس‌های جدید سعی کنید بر اساس بودجه خود بهترین چیزی را که می‌توانید بخرید. اما برای این کار باید دو نکته را مد نظر داشته باشید:

۱- هرچیزی که گران است لزوما خوب نیست. گاهی ممکن است قیمت لباسی به خاطر اجاره مغازه یا برند لاکچری ان بالا باشد و کیفیت آن با لباسی که نصف این قیمت را دارد تفاوتی نداشته باشد.

۲- اگر می‌توانید صبر کنید پولتان را برای خرید چیزهای بهتر پس‌انداز کنید. اگر نیاز فوری به لباسی ندارید می‌توانید مدتی را صبر کنید و بودجه مورد نیاز خود را جمع کنید تا چیزی با قیمت بالاتر و کیفیت بهتر را تهیه کنید که دوام بیشتری هم داشته باشد.

لباس پوشیدن مانند مردان

تمرین کنید

برای لباس پوشیدن به سبک مردان شما باید مهارت پیدا کنید و هر مهارتی با تمرین به دست می‌آید پس تا می‌توانید مطالعه کنید و سطح اطلاعات خود را درباره مد مردانه بالا ببرید، به تیپ بقیه دقت کنید، ترکیب‌های متنوع‌تر را امتحان کنید و سعی کنید بهترین باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)