لباس مشکی در میان رنگ‌های مختلف لباس زنانه محبوبیت زیادی دارد. تطبیق‌پذیری بالا، خاصیت لاغرکنندگی و کثیف نشدن لباس مشکی آن را به یک انتخاب دم دستی و ساده برای لباس مجلسی زنانه تبدیل کرده است که همه خانم‌ها با هر قد و فرم اندامی می‌توانند از آن استفاده کنند. اما روش درست پوشیدن لباس مشکی مجلسی زنانه چیست و از چه اکسسوری‌هایی می‌توانیم همزمان با آن استفاده کنیم؟ در این مقاله همه نکات لازم درباره انتخاب لباس مجلسی مشکی زنانه و اکسسوری‌های مناسب آن مطالعه خواهید نمود.

انتخاب لباس مشکی مناسب برای موقعیت

همه لباس‌های مجلسی مشکی شبیه به هم نیستند و هر نوعی برای شرایط خاص و فرم اندام خاصی طراحی شده‌اند. برای انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم اندام خود می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. اما برای انتخاب لباس مناسب بر اساس موقعیت باید قبل از هرچیز از موقعیت و مراسمی که به آن دعوت شده‌اید مطلع باشید:

  • برای یک مهمانی خودمانی دوستانه یک لباس راسته مشکی با پارچه سفت که بلندی آن تا زانو و کمی پایین‌تر باشد مناسب است. یقه چنین لباسی نباید زیادی باز باشد.
  • برای یک مهمانی عصر می‌توانید از لباس‌هایی با پارچه نرم‌تر و یقه بازتر استفاده کنید که بلندی آن تا زیر زانو باشد.
  • برای مهمانی رسمی شبانه و یا عروسی می‌توانید از لباس مشکی بلند پوشیده یا باز با تزئینات زیبا روی آن استفاده کنید.
  • لباس مشکی مناسب برای نوجوانان می‌تواند کمی کوتاه‌تر با ظاهری جذاب‌تر و مد روزتر باشد.

لباس مشکی مجلسی انواع مختلف دارد

استفاده از اکسسوری مجلسی مناسب

جواهرات مناسب انتخاب کنید: جواهرات لباس مشکی ساده شما را درخشان‌تر و زیباتر می‌کنند و استفاده از آن همراه با این لباس حتما توصیه می‌شود:

  • فرم گردنبند را هماهنگ با فرم یقه لباس انتخاب کنید به نحوی که این دو کامل کننده یکدیگر باشند.
  • استفاده از سنجاق سینه نیز برای زیباتر کردن لباس توصیه می‌شود به شرطی که گردنبند شما چندان شلوغ و بزرگ نباشد.
  • چون رنگ مشکی تطبیق‌پذیری بالایی دارد از هر رنگ و مدل جواهرات می‌توانید استفاده کنید و محدودیتی در رنگ‌بندی و ابعاد آن ندارید.
  • مروارید از جواهراتی است که استفاده از آن همرا با لباس مشکی مجلسی توصیه می‌شود چون زیبایی آن را دوچندان می‌کند به خصوص اگر همراه با اکسسوری‌های ساتن و شیری‌رنگ هم استفاده گردد.
  • همراه با لباس مشکی مجلسی خود می‌توانید از گوشواره بزرگ حلقه‌ای یا آویزان استفاده کنید به شرطی که موهای شما کوتاه باشد یا در بالا جمع شده باشد.
  • در کنار لباس مشکی مجلسی خود می‌توانید از ساعت مچی استفاده کنید، یک ساعت مچی صفحه بزرگ که مشابه استایل مردانه باشد توصیه می‌شود.
  • در مورد دستبند و النگو نیز محدودیتی ندارید و می‌توانید از النگوهای درشت و رنگی در کنار لباس مجلسی مشکی خود استفاده کنید.

کفش مناسب انتخاب کنید: مهم‌ترین بخش استایل لباس مجلسی مشکی شما انتخاب کفش است، کفشی که با این لباس م‌پوشید باید کیفیت بالایی داشته باشد چون بیش از بقیه لباس‌ها به چشم خواهد آمد:

  • اگر لباس مجلسی شما کوتاه است از کفش پاشنه کوتاه استفاده کنید، هرچه قد لباس بلندتر باشد می‌توانید پاشنه بلندتری بپوشید. این قانون در مورد همه لباس‌های زنانه مطرح است.
  • لباس مشکی مجلسی کوتاه را می‌توانید با کفش مشکی تخت هم بپوشید به شرطی که کیفیت و زیبایی یک کفش مجلسی مناسب را داشته باشد.
  • در انتخاب کفش قبل از هرچیز به موقعیت توجه کنید، هرچه مهمانی رسمی‌تر باشد استایل کفش شما نیز باید رسمی‌تر باشد و استفاده از رنگ‌های تند و جیغ مجاز نخواهد بود. اما در یک مهمانی دوستانه می‌توانید از هر رنگ کفشی استفاده کنید.

جوراب شلواری مناسب انتخاب کنید: جوراب شلواری کامل کننده استایل شما با لباس مجلسی مشکی است به خصوص اگر به یک مهمانی در هوای خنک و سرد دعوت شده باشید یک جوراب شلواری ضخیم و گرم می‌تواند شما را گرم نگه دارد اما اگر هوا گرم باشد می‌توانید جوراب شلواری نپوشید. در انتخاب رنگ جوراب شلواری محدودیت خاصی وجود ندارد و همه چیز به سلیقه، موقعیت مهمانی و رنگ بقیه اکسسوری‌های شما بستگی دارد مثلا اگر مهمانی رسمی و جدی است استفاده از جوراب شلواری ضخیم مشکی و یا با رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای توصیه می‌شود.

کیف مناسب انتخاب کنید: چون رنگ لباس مجلسی شما مشکی است می‌توانید از هر رنگ و مدل کیفی همراه آن استفاده کنید البته استفاده از کیف مجلسی کوچک و دستی بیشتر توصیه می‌شود. برای این که کف زیبا شما جلوه بیشتری در کنار لباس مجلسی شما داشته باشد استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب مثل قرمز و صورتی توصیه می‌شود. یک روش قدیمی در انتخاب رنگ کیف، هماهنگ کردن آن با رنگ کفش است که شاید برای بیشتر خانم‌ها جذاب باشد اما امروز روش‌های خلاقانه‌تر در ترکیب رنگ بیشتر توصیه می‌شود. مدل‌های مختلف کیف مثل کیف مخمل، ساتن، کیف با یراق آلات فلزی و … می‌تواند لباس مجلسی مشکی شما را کامل کند.

لباس مشکی مجلسی را با کفش مناسب بپوشید

کامل کردن استایل با لباس مشکی مجلسی

دستمال گردن و شال استفاده کنید: بستن دستمال گردن رنگی و یا استفاده از شال روی لباس مشکی مجلسی علاوه بر این که به استایل ساده شما رنگ و روح می‌دهد می‌تواند پوشش شما را نیز کامل کند به خصوص اگر یقه لباس مشکی شما باز باشد. رنگ شال را می‌توانید همرنگ کیف خود انتخاب کنید.

کمربند ببندید: لباس مشکی ممکن است به اندام شما حالت یکنواخت و تک بعدی بدهد اما استفاده از کمربند می‌تواند این حالت را از بین برده و روی زیبایی اندام شما تاکید کند پس همزمان با لباس مجلسی مشکی بستن کمربند را فراموش نکنید، کمربند می‌تواند مشکی و یا به رنگ‌های دیگر به خصوص همرنگ کفش شما باشد.

اکسسوری‌های مو را فراموش نکنید: اکسسوری مو از مواردی است که خانم‌ها اغلب توجه چندانی به آن نمی‌کنند اما استفاده از آن همزمان با لباس مجلسی مشکی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آرایش هم یک اکسسوری است: فراموش نکنید که آرایش صورت به خصوص رژ لب هم یک اکسسوری محسوب می‌شود و وقتی که لباس اصلی شما ساده و تیره است می‌توانید از رنگ‌های تند و روشن مثل قرمز برای رژ لب استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز، شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)