جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
چگونه لباس راحتی مناسب برای مدیتیشن و آرامش انتخاب کنیم؟

چگونه لباس راحتی مناسب برای مدیتیشن و آرامش انتخاب کنیم؟

پوشیدن لباس‌های نرم و راحت همیشه لازم است و لباس راحتی که در منزل می‌پوشیدن باید شرایط خاصی داشته باشد تا به آرامش شما لطمه‌ای وارد نکند. اما اگر اهل مدیتیشن هم هستید ضروری است که لباس مناسب برای این کار را انتخاب کنید چون پوشیدن لباس راحت، نرم و آرامش بخش به تمرکز روی روح و روان به جای جسم کمک می‌کند. علاوه بر جنس و کیفیت و مدل لباس، رنگ لباس راحتی هم اهمیت دارد چون انتخاب رنگ‌های نامناسب تمرکز را بر هم می‌زند. اگر در جمع مدیتیشن می‌کنید (مثلا باشگاه یوگا و مدیتیشن) باید به تمرکز و آرامش دیگران نیز توجه کنید. در این مقاله نکات ضروری برای انتخاب لباس راحتی مدیتیشن را با هم مرور می‌کنیم.

تاکید روی راحتی لباس

لباسی بپوشید که در آن احساس اعتماد به نفس داشته باشید: هیچ معیار خاصی برای انتخاب لباس مدیتیشن وجود ندارد و انتخاب شما نمی‌تواند غلط یا درست باشد بلکه بسته به هر فرد لباس راحتی هم متفاوت است. برخی افراد پوشیدن شلوار گرمکن را ترجیح می‌دهند، برخی افراد شلوار یوگا و تاپ یا تیشرت می‌پوشند پس مهم نیست چه می‌پوشید، چیزی را بپوشید که در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس کافی داشته باشید اما اگر احساس خوب و راحتی نداشته باشید مدیتیشن شما هم بی‌اثر خواهد بود.

لباس‌های گشاد بپوشید: از پوشیدن لباس‌های تنگ که نفس کشیدن را برای شما سخت می‌کنند پرهیز کنید چون مدیتیشن در چنین لباسی غیرممکن است. لباسی را انتخاب کنید که گشاد باشد و فشاری به بدن وارد نکند اما نه آن قدر گشاد که شما را اذیت کند. معمولا پیراهن‌های گشاد دکمه‌دار انتخاب خوبی برای مدیتیشن هستند. اگر احساس خارش، بی حسی و یا خواب رفتگی در اندام‌های خود می‌کنید احتمالا لباس شما تنگ است. شلوارهایی که بند کشی دارند بهترین انتخاب برای مدیتیشن هستند چون در هر پوزیشنی قابل استفاده هستند.

لباسی نپوشید که سنگین یا شلخته باشد: تمرکز و آراش در یک لباس سنگین مثل کت دشوار است پس حتما آن را خارج کنید. شلوار جین، لگینگ، سوئیشرت و هدبند هم معمولا به قسمت‌هایی از بدن فشار وارد می‌کنند و مناسب این کار نیستند. اگر امکان عوض کردن لباس‌های خود را ندارید کمربند خود را باز کنید و دکمه‌های پیراهن را ببندید. به طور کلی هرچیزی که باعث حواس پرتی شود مثل جواهرات و ساعت و … باید جدا شود تا مدیتیشن را درست انجام دهید.

یک لباس مخصوص مدیتیشن در نظر بگیرید: وقتی لباس مناسبی را برای مدیتیشن پیدا کردید که در آن احساس تمرکز و آرامش کافی دارید می‌توانید آن لباس را به عنوان  لباس دائم مدیتیشن خود انتخاب کنید. این لباس می‌تواند حالت یونیفرم داشته باشد و هر وقت آن را میرپوشید احساس آرامش خود به خود در شما ظاهر می‌شود. البته می‌توانید هزینه کنید و یک دست لباس مخصوص مدیتیشن هم تهیه کنید تا این کار را حرفه‌ای، ساده و سریع انجام دهید.

لباس راحتی

در نظر گرفتن رنگ لباس راحتی

رنگ‌های تحریک کننده را بشناسید: رنگ‌ها روی احساس و انرژی و عملکرد ما اثر مستقیم دارند. شما می‌توانید انرژی یک رنگ را جذب کنید و رنگ می‌تواند برای بهبود وضعیت و تعادل بدن به کار رود و حتی فکر کردن به یک رنگ هم روی سطح انرژی و تعادل بدن تاثیر می‌گذارد. بنابراین رنگ‌هایی که برای لباس راحتی مدیتیشن استفاده می‌شوند اهمیت زیادی دارند و نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند.

رنگ لباس را بر اساس هدف خود تعیین کنید: هدف شما از مدیتیشن بر اساس شرایط و نیازهای شما تغییر می‌کند و پیش از آن که مدیتیشن را شروع کنید باید مشخص کنید که چه هدفی دارد سپس رنگ لباس را بر این اساس انتخاب کنید:

  • قرمز قوی‌ترین رنگ است که شما را تشویق به فعالیت بدنی می‌کند و اشتیاق و جسارت و قدرت شما را افزایش می‌دهد.
  • نارنجی شما را به ارتباط و تغییر تشویق می‌کند.
  • زرد تحریک کننده خلاقیت، شادی و عقل است.
  • سبز تحریک کننده شکوفایی، موفقیت و بهبودی است.
  • آبی نشانگر آرامش روحی و ارتباط است.
  • بنفش تحریک کننده و نماد قدرت است.
  • سرمه‌ای تحریک کننده ادراک و بینش است.
  • سفید نماد حفاظت و پاکی است.
  • صورتی نماد مهربانی و دلسوزی است.
  • قهوه‌ای شما را به خاکی بودن و تواضع تشویق می‌کند.
  • سیاه فقدان رنگ است و با شیطان مرتبط است.
  • پس اگر برای غلبه بر افسردگی مدیتیشن می‌کنید زرد بپوشید یا اگر برای درمان بیماری این کار را انجام می‌دهید سبز بپوشی.

رنگ‌های مختلف را امتحان کنید: هرچند رنگ‌ها نشانه‌های مشخصی هستند اما روی هر فردی اثر متفاوتی دارند. شما می‌توانید با رنگ‌های مختلف لباس مدیتیشن را تجربه کنید و به احساس خود توجه کنید و بر اساس قضاوت شخصی خود رنگی را که آرامش بیشتری به شما می‌دهد انتخاب کنید مثلا ممکن است رنگ سبز  برای یک شخص آرامش بخش و برای شخص دیگری حواس پرتی همراه داشته باشد. علاوه بر رنگ لباس به رنگ محیط، دیوارها، زیرانداز و … هم هنگام مدیتیشن توجه داشته باشید.

رنگ لباس راحتی مدیتیشن

لباس‌های راحتی مناسب برای حضور در جمع

میانهرو و موقر باشید: اگر در یک جمع مدیتیشن می‌کنید باید لباس‌ها را متعادل انتخاب کنید و از پوشیدن لباس‌های کوتاه و نامتعارف مثلا لباس یقه باز و … خودداری کنید و پوشش لازم داشته باشید چون این لباس‌ها ممکن است برای بقیه اعضای گروه حواس پرتی به همراه داشته باشد و شما را از اهدافتان دور کند.

لباس‌ها را روی هم بپوشید: پوشیدن چند لایه لباس روی هم به شما کمک می‌کند که در هر نوع محیط و شرایط آب و هوایی راحت باشید. سالن‌های ورزش و مدیتیشن معمولا دارای تهویه و سیستم سرمایش هستند و در شروع مدیتیشن و ورزش شما احساس سرما می‌کنید اما با ادامه فعالیت دمای بدن افزایش می‌یابد و شما می‌توانید لایه‌های رویی لباس را خارج کنید و یا در صورت احساس سرما جوراب بپوشید. لباس‌هایی که از جنس پنبه و ابریشم باشند بهترین انتخاب برای پوشیدن روی لباس‌های مدیتیشن هستند.

قوانین را رعایت کنید: مدیتیشن در حقیقت یک عمل مذهبی است که رنگ و روی ورزشی به خود گرفته است. در گذشته این کار در معابد کشورهای آسیای شرقی صورت می‌گرفته است و قوانین خاص خود را دارد. در هر صورت وقتی این فعالیت را انتخاب می‌کنید باید قوانین مرتبط با آن را هم بپذیرید مثلا ممنوعیت پوشیدن شلوارک، تاپ، کفش و ضرورت پوشاندن زانو را مد نظر داشته باشید.

لباس راحتی مدیتیشن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه ترفندهای شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
218
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
110
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
231
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
450
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
927
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
256

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
55
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
63
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
73
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
98
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
77
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
140

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
95
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
119
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
198
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
386
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,350
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
778

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
137
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
286
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
423
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
564
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
551