با  شروع فصل پاییز چیزی که بیش از همه ذهن خانم‌های شیک‌پوش را به خود مشغول می‌کند ترندهای جدید لباس‌ها است. از آن‌جایی که لباس جین در پاییز کاربرد زیادی دارد و به خاطر جنس و راحتی و ضخامت نسبی به عنوان یک لباس اساسی مطرح است بنابراین ترندهای لباس جین در پاییز هم از اهمیت زیادی برخوردار است. لباس‌های جین چون به عنوان لباس روزمره بیرون از منزل به کار می‌روند در همه بخش‌ها اعم از شلوار، کت، ژاکت و مانتو در هر فصلی با ترندهای جدیدی معرفی می‌شوند و در این مقاله نیز می‌خواهیم شما را با ترندهای جدیدتری برای لباس جین در پاییز آشنا کنیم.

شلوار جین با لبه‌های ریش ریش

جدیدترین مدل‌های لباس جین در پاییز

لبه‌های خام شلوار جین چند وقتی است که جای خود را در کمد لباس‌های خانم‌های شیک‌پوش باز کرده است. اما طراحان گام را فراتر نهاده و مدل‌های جدیدتر و جالب‌تری از این نوع شلوارها را معرفی کرده اند که شلوارهای جین با لبه ریش ریش از این نمونه‌ها هستند. این شلوارها ظاهری شیک و سطح بالا دارند و اگر به پوشیدن آن‌ها علاقه دارید توصیه می‌شود این مدل شلوارها را در فصل پاییز با نیم بوت گلدوزی شده رنگی و زیبا بپوشید و تیپ خود را ارتقاء دهید. لزومی ندارد برای خرید چنین شلوارهایی پول زیادی هزینه کنید، اگر شلواری در منزل دارید که برایتان بلند است و قصد کوتاه کردن آن را دارید به این روش عمل کنید؛ لبه دوخته شده شلوار را قیچی کنید و با موچین پودهای پارچه را یکی یکی جدا کنید تا به قد دلخواه برسد. سپس با یک سمباده لبه‌های شلوار را سمباده بزنید تا نرم شود و زبری آن از بین برود. به همین راحتی صاحب یک شلوار مدل جدید برای پاییز خواهید شد.

شلوار جین دورنگ با دوخت در قسمت جلو

جدیدترین مدل‌های لباس جین در پاییز

شلوارهای جین دورنگ از مدل‌هایی هستند که چند فصلی است میان خانم‌های شیک‌پوش محبوب شده‌اند. فرآیند ساخت این شلوارها پیچیده‌تر از آنی است که تصور می‌شود و علت قیمت بالای این شلوارها هم همین است. در هر صورت این شلوارهای جین ظاهر شیکی دارند و با تضاد رنگی خاص خود کمک می‌کنند پاهای کشیده‌تری داشته باشید. همان طور که می‌دانید شلوارهای جین (و اغلب بقیه شلوارها) در قسمت کناره‌ها بخیه می‌خورند و قسمت جلوی آن‌ها یک رنگ است اما این قاعده در این مدل جدید شکسته شده است و مدلی خاص و جالب به وجود آمده است که مورد علاقه شیک‌پوشان  و علاقمندان به لباس‌های به روز و جدید است. البته اگر در خیاطی مهارت داشته باشید و امکانات دوخت پارچه جین را در منزل داشته باشید می‌توانید این مدل زیبا را از ترکیب دو رنگ شلوار (روشن و تیره در یک طیف رنگی) برای خودتان بسازید. دقت کنید که پایه رنگ این دو شلوار باید یکی باشد (مثلا آبی) و جنس و بافت مشابهی داشته باشند و تنها یکی نسبت به دیگری کمی روشن‌تر باشد.

مروارید دوزی روی لباس جین در پاییز

جدیدترین مدل‌های لباس جین در پاییز

اخیرا همه جا می‌توان نشانه‌های گلدوزی، منجوق دوزی و سنگ دوزی را روی لباس‌های مختلف مشاهده کرد، لباس‌های اسپورت، راحتی، مجلسی و حتی جین. شلوارهای جین هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و امروز شلوارهای جین گلدوزی شده از مهم‌ترین ترندهای لباس جین در پاییز هستند که مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته‌اند و در مجله قرمز نیز بارها به آن پرداخته‌ایم. اما ترندی که کمتر مورد توجه قرار گرفته ولی در آینده نزدیک بیشتر شاهد حضور ان خواهید بود مدل شلوار جین مروارید دوزی شده است. شلوار جین مروارید دوزی شده زیبایی خاصی به استایل ساده و شیک شما می‌دهد اما نباید از مدل‌های خیلی شلوغ استفاده کنید. خود شما می‌توانید شلوار جین ساده خود را با تعدادی مروارید مصنوعی زیبا در سایزبندی متفاوت تزئین کنید و یک شلوار مدل جدید برای خودتان بسازید البته در این کار زیاده روی نکنید و حدود بیست تا سی عدد مروارید ریز و درشت برای این کار کافی است. مروارید دوزی را روی قسمتی از شلوار قرار دهید که مشخص باشد و پشت مانتو لباس‌های دیگر مخفی نماند. این تغییر در شلوار شما دائمی نیست و بعدا می‌توانید آن را حذف کنید.

شخصی سازی لباس‌های جین

جدیدترین مدل‌های لباس جین در پاییز

این روزها شخصی سازی لباس‌ها به یک ترند خاص و مهم در دنیای فشن تبدیل شده است که در مقابل روند فست فشن و تولید انبوه و بی‌هویت لباس‌ها قرار گرفته است. این روزها می‌توان لباس‌هایی را بر تن ستارگان مد و سینما دید که نام شخص بر روی آن حک شده و آن را به چیزی شخصی و مخصوص برای او تبدیل کرده است. هرچند برخی برندهای به صورت سفارشی و برای تبلیغات خود این کارها را انجام می‌دهند اما این ترند خبر از تغییر جدیدی در دنیای مد می‌دهند، هرچند این تغییر از دهه هشتاد میلادی با کارهای طراحان مفهومی آغاز شده است اما در این زمان است که حالتی کاربردی پیدا کرده است. شاید به کار بردن این ترند برای افراد عادی ممکن نباشد اما اگر علاقمند باشید می‌توانید با یک تغییر خلاقانه و هنرمندانه لباس‌های جین خود را به یک چیز اختصاصی برای خودتان تبدیل کنید مثلا نام خود را روی آستین لباس جین گلدوزی یا تکه دوزی کنید. البته این کار نیاز به مهارت در خیاطی دارد و می‌توانید به یک حرفه‌ای سفارش دهید تا این کار را تمیز و زیبا برایتان انجام دهد.

سرهمی جین

جدیدترین مدل‌های لباس جین در پاییز

سرهمی جین چیز جدیدی در دنیای لباس‌های جین نیست و شاید اولین لباس جینی که برای مردان کارگر طراحی شد چنین شکلی داشت. در هر صورت سرهمی جین اکنون از مدل‌های شیک و محبوب لباس جین است که به نظر می‌رسد پاییز امسال هم همچنان ترند خواهد بود. البته تغییری که در این مدل لباس ایجاد شده فرم گشاد و آستین بلند و دکمه‌دار است که به مدل‌های قبلی اضافه شده است. این سرهمی‌ها را می‌توانید با کفش کتانی و یک مانتوی بافتنی شیک بپوشید و از این مدل جدید لباس جین در پاییز امسال لذت ببرید.

لبه‌های نامتقارن لباس‌های جین

در کنار مدل‌های دورنگ، لبه خام و ریش ریش، مدل‌های گلدوزی و سنگ دوزی شده و لباس جین با هویت شخصی شما مدلی که در فصل‌های اخیر بیش از بقیه محبوب بوده است مدل با لبه‌های متقارن است که البته محدوو به شلوار هم نیست و در دامن و لباس‌های دیگر هم مشاهده شده است. این مدل‌ها معمولا لبه خام هم دارند و ظاهری خاص و شیک به استایل شما می‌دهند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)