بارداری یکی از تجربیات خاص و متفاوت زندگی خانم‌ها است که در کنار زیبایی‌ها محدودیت‌هایی را هم به وجود می‌آورد. در این دوره بدن زنان دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و با وجود این تغییرات پیدا کردن لباسی که راحت باشد هم ساده نیست چه برسد به انتخاب و پوشیدن یک لباس شیک. اما لباس بارداری اگر درست و معقول انتخاب شود نه تنها راحت خواهد بود بلکه شما می‌توانید تیپی سطح بالا و شیک هم داشته باشید، این مساله را می‌توان در لباس‌های بارداری زیبایی که ستارگان مد می‌پوشند مشاهده کرد، آن‌ها نه راحتی را فدای زیبایی می‌کنند و نه شیک بودن را فدای راحت بودن. در این مقاله رازهای شیک بودن در لباس بارداری و شرایط انتخاب لباس بارداری را بخوانید.

استایل شخصی هم از مسائلی است که در انتخاب و ترکیب لباس بارداری باید به آن توجه شود، لباس‌های مخصوص بارداری معمولا استایل خاصی دارند که ممکن است با استایل شخصی شما هماهنگ نباشد و لزومی ندارد که شما در این دوره سبک لباس پوشیدن خودتان را کنار بگذارید و فقط لباس‌های مخصوص بارداری در لیست خریدتان قرار بگیرد. شما باید بدانید که دقیقا به چه چیزی احتیاج دارید (مثلا این که خط کمر لباس کجا قرار می‌گیرد و یا لباس کوتاه برای شما مناسب‌تر است یا لباس بلند) و بر این اساس خریدتان را انجام دهید نه این که هر لباسی را که عنوان لباس بارداری دارد تهیه کنید و در هماهنگ کردن آن‌ها به مشکل بربخورید. در ادامه این نکات را به همراه چند ترکیب و ایده جذاب به شما معرفی می‌کنیم.

لباس‌های گشاد را با لباس‌های تنگ و کوتاه ترکیب کنید

لباس بارداری شیک و راحت

ایجاد تعادل در لباس‌ها اولین گام در ترکیب استایل بارداری است مثلا اگر تصمیم دارید مانتوی کشی و تنگ بپوشید که قد آن بالای زانو است یک کت جین گشاد که تا زیر شکم را هم بپوشاند بهترین ترکیب برای این لباس است. در این صورت هم کت جین روی لباس‌های شما یک عضو زائد و اضافی به نظر نمی‌رسد و هم پوششی که ایجاد می‌کند برای راحتی شما کافی خواهد بود بدون آن که چاق و درشت به نظر برسید و هرگاه احساس گرما کردید می‌توانید آن را خارج کنید. این ترکیب می‌تواند با اکسسوری‌های هماهنگ مثل یک کیف آبی همرنگ کت و کفش رنگی یا ساده هم کامل شود.

لباس‌های ورزشی و شیک را با هم بپوشید

لباس بارداری شیک و راحت

این روزها دیگر لباس‌های ورزشی مثل شلوار گرمکن و ژاکت جزو لباس‌های راحتی داخل منزل یا باشگاه نیست و مدل‌های شیکی از این لباس‌ها به بازار آمده است که می‌تواند استایل خیابانی شما را نیز کامل کند. مهم‌ترین مزیت لباس‌های ورزشی شیک، راحت بودن آن‌ها است یعنی همان چیزی که در دوران بارداری احتیاج دارید بدون آن که چیزی از شیک بودن شما کاسته شود. پس ترکیبی مثل شلوار گرمکن و مانتوی اسپورت پیشنهاد ما برای لباس بارداری شماست.

کت چرم یا ژاکت موتوسواری هم می‌تواند لباس بارداری شما باشد

لباس بارداری شیک و راحت

اگر قبل از بارداری اهل پوشیدن لباس‌هایی مثل کت چرم و موتورسواری بوده‌اید نگران نباشید، در این دوره هم می‌توانید ژاکت محبوبتان را بپوشید و هم راحت و هم شیک باشید. اما توصیه می‌شود در دوره بارداری مدل‌های کوتاه‌تر ژاکت چرم را انتخاب کنید یعنی مدل‌هایی که تا بالای خط کمر می‌رسند و آن را روی یک مانتوی رنگی و زیبا بپوشید تا سطح استایل شما ارتقاء یابد. مدل کوتاه ژاکت کمک می‌کند که شکم شما خیلی توی چشم نباشد و تا سال‌ها بعد از دوره بارداری هم می‌توانید آن را بپوشید.

لباس‌های کوتاه هم می‌توانند زیبا و موقر باشند

شما در دوره بارداری می‌توانید لباس‌های کوتاه هم بپوشید به شرطی که اصل تعادل را فراموش نکنید، یعنی یک تونیک کوتاه بالای زانو بپوشید تا راحتی در لایه‌های ریزین لباس فراهم شود سپس یک مانتوی بلند جلوباز روی آن بپوشید. در مورد طرح و رنگ این دو لباس هم توصیه می‌شود آن‌ها را مشابه هم انتخاب کنید یعنی اگر مانتوی جلوباز شما گلدار است تونیکی از همان رنگ و طرح تهیه کنید تا تفاوت‌ها و تغییرات اندام شما چندان به چشم نیاید. یک اکسسوری ساده می‌تواند کامل کننده این ترکیب شیک باشد.

لباس مناسب خود را پیدا کنید و بارها و بارها بپوشید

لباس بارداری شیک و راحت

دوران بارداری شما برای همیشه طول نخواهد کشید و اگر سه ماه پس از بارداری هم شرایط بدنی شما به حالت قبل برنگردد در نهایت ۹ ماه لباس بارداری خواهید پوشید بنابراین شما نیازی به چندین لباس ندارید بلکه اگر لباس مناسب و مورد نظر خود را پیدا کردید می‌توانید آن را چندین بار بپوشید. مثلا یک مانتوی راه راه خنک و راحت که هم در فصل‌های گرم قابل استفاده است و هم در روزهای خنک‌تر با یک کت یا پالتوی مناسب می‌توانید آن را بپوشید و راحت باشید.

چیزهای جدید را امتحان کنید

دوران بارداری

باردار شدن به معنای کنار گذاشتن چیزهای جدید و لباس‌های مد روز نیست، هرچند در اواخر بارداری محدودیت‌های زیادی وجود دارد و هر نوع لباسی را نمی‌توان پوشید اما این مساله بهانه مناسبی برای ترک شیک‌پوشی نیست. اگر لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید به اندازه کافی قابلیت کشسانی داشته باشند می‌تواند هر زمان و هر مدل لباسی را که دوست دارید با هم ترکیب کرده و بپوشید مانند این استایل تک رنگ لباس متشکل از بلوز بافتنی و دامن میدی همرنگ آن.

از اکسسوری‌های جذاب و چشمگیر استفاده کنید

لباس بارداری شیک و راحت

محدودیت در انتخاب لباس در دوران بارداری را می‌توان به روش‌های دیگری جبران کرد که ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین آن استفاده از اکسسوری‌های خاص و جذاب است. البته پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در این دوره توصیه نمی‌شود اما کفش‌های تخت راحت و زیبایی در بازار موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس اگر لباس‌های ساده و تکراری دارید و می‌خواهید استایلی شیک و متنوع برای خودتان بسازید یک کیف رنگی و جذاب و یک کفش تخت زیبا و تعدادی جواهرات با یک شال یا روسری هماهنگ تهیه و استفاده کنید.

شلوار جین هم می‌تواند لباس بارداری شما باشد

لباس بارداری شیک و راحت

مهم نیست در کدام ماه از دوره بارداری خود هستید، شما همیشه می‌توانید از شلوار جین استفاده کنید. شلوارهای جین مخصوص بارداری را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر در سطح شهر تهیه کرده و استفاده کنید. این شلوارها در قسمت شکم کش دوزی شده‌اند و هیچ فشاری به بالاتنه شما وارد نمی‌کنند و کاملا راحت و شیک هستند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)