داشتن اعتماد به نفس یکی از اولین و اساسی‌ترین اصول شیکپوشی است و تا زمانی که شما اعتماد به نفس کافی نداشته باشید با هیچ لباسی جذاب و شیکپوش نخواهید شد. اما مساله این است که در هر لباسی نمی‌توان احساس اعتماد به نفس داشت و اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس بیشتر در جامعه ظاهر شوید باید از لباس‌های درستی برای این کار استفاده کنید. در واقع بین اعتماد به نفس و شیکپوشی ارتباط دوگانه وجود دارد یعنی هرچه لباس‌های مناسب‌تر و زیباتری بپوشید اعتماد به نفس بیشتر ی خواهید داشت و هرچه اعتماد به نفس شما بیشتر شود لباس‌های شما جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر خواهند رسید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خوانید که کدام لباس‌ها و ترکیب‌های لباس می‌توانند باعث اعتماد به نفس بیشتر شما در موقعیت‌های مختلف شوند.

اعتماد به نفس در جامعه امروز اهمیت فوق العاده‌ای پیدا کرده‌است و مردم سعی می‌کنند با راه‌های مختلف اعتماد به نفس بیشتر و بهتری داشته باشند مثلا در کلاس‌های افزایش اعتماد به نفس شرکت می‌کنند و کتاب‌های تقویت اعتماد به نفس مطالعه می‌کنند. اما انتخاب لباس مناسب یکی از راه‌هایی است که به سادگی می‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و شما را در این فرآیند مهم و موثر یاری دهد. لازم است این نکته را همه مد نظر داشته باشید که انتخاب لباس زیبا و جذاب تنها راه شیکپوشی نیست بلکه شما باید لباس‌هایی را انتخاب و ترکیب کنید که برای موقعیت مورد نظر شما مناسب باشند. پس کد لباس هر موقعیت را به درستی بشناسید و بر اساس آن لباس‌های خود را انتخاب کنید.

یک لباس رمانتیک با اکسسوری‌های کلاسیک به عنوان لباس مجلسی

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

اگر برای یک مهمانی خاص مثل عروسی دوستان و اقوام آماده می‌شوید و می‌خواهید با حداکثر اعتماد به نفس و جذابیت در این مهمانی ظاهر شوید پیشنهاد می‌کنیم از یک لباس مجلسی با استایل رمانتیک به رنگ قرمز (که به همه می‌آید) استفاده کنید. این لباس را با اکسسوری‌های کلاسیک مثل کیف دوشی مجلسی و کمربند و کفش پاشنه بلند همراه کنید تا استایل مجلسی شما بی‌نقص و کامل شود.

بلوز ساتن با شلوار چرم و کفش پاشنه بلند به عنوان لباس نیمه مجلسی

بلوز ساتن با شلوار چرم و کفش پاشنه بلند به عنوان لباس نیمه مجلسی

اگر قبلا بلوزهای ساتن مجلسی با استایل شل و گشاد را امتحان کرده باشید حتما از زیبایی فوق‌العاده آن لذت برده‌اید. شما می‌توانید از این زیبایی برای بالا بردن سطح استایل و اعتماد به نفس خود در موقعیت‌های نیمه رسمی و نیمه مجلسی هم بهره ببرید. یک بلوز مجلسی ساتن شل در رنگی که به چهره شما بیاید انتخاب کنید و همراه با آن شلوار چرم تنگ و کفش پاشنه بلند کلاسیک بپوشید تا چشم‌ها را به خود خیره کنید.

سرهمی با بوت برای اعتماد به نفس بیشتر در موقعیت‌های مختلف

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

سرهمی از لباس‌های خاصی است که می‌تواند تاثیری متفاوت روی استایل و اعتماد به نفس شما داشته باشد. اگر به پوشیدن این لباس عادت دارید توصیه می‌کنیم آن را در موقعیت‌های مختلف به خصوص در فصل زمستان همراه با پوشش مناسب مثل کاپشن و بوت استفاده کنید اما اگر به پوشیدن سرهمی عادت ندارید این انتخاب می‌تواند اثری معکوس روی استایل و اعتماد به نفس شما داشته باشد.

مانتوی بلند با شلوار جین تنگ و کفش کالج برای لباس بیرون

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

ترکیب مانتوی بلند با شلوار جین تنگ یکی از ترکیب‌های کلاسیک و پرطرفدار میان خانم‌ها است که به همه می‌آید و با جذابیت خود، اعتماد به نفس بیشتر هم همراه می‌آورد. این ترکیب لباس را می‌توان با هر کفشی پوشید اما اگر به دنبال راحتی برای گردش در بیرون از منزل هستید توصیه می‌کنیم از کفش کالج چرم استفاده کنید.

دامن طرح‌دار با بلوز یقه اسکی و بوت ساق کوتاه برای هر موقعیتی

دامن طرح‌دار با بلوز یقه اسکی و بوت ساق کوتاه برای هر موقعیتی

ترکیب بلوز و دامن همیشه طرفداران خود را دارد چون جزو ظریف‌ترین و زنانه‌ترین ترکیب‌های لباس استو با هر اندامی سازگاری دارد. اما اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید که در روزهای خنک سال هم قابل استفاده باشد بهتر است از ترکیب بلوز یقه اسکی ساده همراه با دامن طرح‌دار و رنگی استفاده کنید. این ترکیب با یک بوت ظریف و زیبا هم کامل می‌شود.

پیراهن دکمه‌دار با شلوار ورزشی و کفش پاشنه بلند یک ترکیب جدید

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

آیا بهترین و راحت‌ترین لباس برای شما لباس ورزشی است؟ نگران نباشید، با لباس ورزشی هم می‌توانید شیک و سطح بالا و با اعتماد به نفس کافی در جامعه ظاهر شوید. برای این کار شما به یک شلوار ورزشی شیک و مد روز نیاز دارید و برای ارتقاء استایل خود می توانید همراه با آن از بلوز دکمه‌دار و کفش پاشنه بلند استفاده کنید.

دامن راسته با پیراهن دکمه‌دار برای موقعیت‌های جدی

دامن راسته با پیراهن دکمه‌دار برای موقعیت‌های جدی

این ترکیب لباس جذاب از ترکیب‌های محبوب و کلاسیک شناخته شده است که مزایای زیادی برای شما دارد. دامن راسته با هر فرم اندامی سازگار است و فرقی نمی‌کند چقدر چاق یا لاغر باشید، در هر صورت می‌توانید یک پیراهن دکمه‌دار زیبا و اندازه خودتان پیدا کنید. این ترکیب لباس شما را مصمم و جدی نشان می‌دهد و بدون آن که تلاش زیادی برای آن انجام داده باشید سطح بالا و جمع و جور به نظر خواهید رسید. بلندی دامن را تا زانو انتخاب کنید و همراه آن از کفش پاشنه بلند کلاسیک هم استفاده کنید تا برای موقعیت‌هایی که جدی بودن و کلاسیک بودن در آن‌ها اهمیت دارد آماده باشید.

پیراهن یا مانتوی ساده با کفش تخت برای پیاده روی آخر هفته

اگر جزو افرادی هستید که به پیاده روی‌های روزانه علاقمندند و این کار را نه فقط برای کاهش وزن بلکه تفریح و سرگرمی و خرید و … هم انجام می‌دهند برای این کار به یک لباس مناسب نیاز دارید و این لباس نباید یک لباس ورزشی و یا لباسی باشد که برای قرارهای مهم می‌پوشید. لباس پیاده روی آخر هفته باید کاملا راحت و شیک باشد و از یک مانتوی ساده و معمولی مناسب فصل، شلوار جین راحت و یک جفت کفش تخت تشکیل شده باشد. اگر مانتوی شما کمر داشته باشد قد شما با کفش تخت کوتاه به نظر نخواهد رسید و تضمین می‌شود که چنین ترکیب لباسی باعث اعتماد به نفس بیشتر شما خواهد شد.

کت چرم با شلوار جین تنگ یک ترکیب لباس شیک شبانه

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

گاهی موقعیت‌هایی پیش می‌آید که که مجلسی تلقی نمی‌شوند اما لازم است که سطح لباس پوشیدن شما بالاتر از حد معمول باشد و لباس‌های راحتی و روزمره‌ای که برای پیاده روی می‌پوشید برای آن مناسب نخواهد بود. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم از کت چرم کلاسیک زنانه همراه با شلوار جین تنگ و یک مانتوی مناسب برای این ترکیب استفاده کنید. رنگبندی این استایل را تا حد ممکن تیره و خنثی انتخاب کنید و برای کامل‌تر شدن آن بهتر است از کفش پاشنه بلند کلاسیکی که راه رفتن با آن دشوار نیست کمک بگیرید.

بلوز بافتنی با شلوار جین یک ترکیب لباس دم دستی

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

همان طور که حتما خودتان هم می‌دانید راحتی کلید دستیابی به اعتماد به نفس بیشتر و متعاقبا شیکپوشی بیشتر است پس سعی کنید تا جایی که موقعیت ایجاب می‌کند از لباس‌های راحت و بی‌دردسر استفاده کنید. یکی از این ترکیب‌های راحت و زیبا ترکیب بلوز بافتنی یا ژاکت بافتنی بلند همراه با شلوار جین راحتی است که هم در فصل‌های خنک و سرد سال قابل استفاده است و هم از نظر هماهنگی رنگی و تناسب اندام محدودیتی برای آن وجود ندارد. اگر در فصل‌های گرم سال هستید می‌توانید از تیشرت یا مانتوی تابستانی همراه با شلوار جین استفاده کنید.

ساپورت و نیم تنه ورزشی برای باشگاه

لباس‌هایی برای اعتماد به نفس بیشتر

حتما شنیده‌اید که ورزش کردن باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود اما اعتماد به نفس بیشتر هم می‌تواند باعث ورزش کردن بیشتر و موثرتر شما شود. فرقی نمی‌کند هدف شما از ورزش کاهش وزن باشد یا داشتن روحیه شاداب و فعالیت فیزیکی بیشتر، در هر صورت لازم است که لباس باشگاه شما مناسب و هماهنگ با شرایط باشد تا هم کیفیت ورزش کردن شما بهتر شود و هم انگیزه بیشتری برای این کار داشته باشید. بهترین ترکیب لباس باشگاه ساپورت و نیمه تنه زنانه ورزشی است که بهترین کیفیت و جنس را داشته باشد و زیبایی اندام و عضلات شما را به خوبی به نمایش بگذارد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)