این مقاله‌ی کوتاه، به سرویس جدیدی که شرکت گوگل به تازگی برای مشتریان اینترنتی فراهم کرده، اختصاص دارد. مشتریان می‌توانند با استفاده از این قابلیت گوگل، سفارشات خود را به صورت صوتی ارسال نمایند. اگر مایلید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. 

گوگل در حال ایجاد ویژگی های تجاری به دستیار دیجیتالیِ بر مبنای صدا در سایت خود می‌باشد. این حرکت، به شرکت گوگل کمک می‌کند تا راهی جدید برای به دست آوردن پول از تکنولوژی، برای خود به ارمغان آورد و با محصولات رقیبانی چون اپل، آمازون و فیس بوک رقابت کند. شرکت مادرِ گوگل یعنی Alphabet، به تازگی از پشتیبانی گوگل از سفارش، پرداخت و تحویل محصول خبر داده است. این سرویس همچنین مشخصات فردی هر کدام از مشتریان را تایید می‌کند و برای آن ها نوتیفیکیشن (اطلاعیه) و رسید خرید ارسال می‌نماید.

در طی سال ها، شرکت گوگل گریزهایی به حوزه‌ی تجارت الکترونیک و پرداخت الکترونیک زده است؛ برای مثال می‌توان به کیف پولِ موبایل و سرویسی برای تحویل محصولات (شبیه آن چه که فروشگاه اینترنتی آمازون ارائه کرده است) اشاره کرد.

شرکت آمازون، که غول تجارت الکترونیک نامیده شده است، زیرساخت پرداخت ویژه‌ی خود را دارد و شبکه‌ی بزرگی از انبارها و سرویس های ارسال محصول را در اختیار دارد که از آن ها برای تامین خواسته‌ی مشتریانی که از طریق سیستم صوتی، سفارش اینترنتی خود را ثبت کرده اند (ضبط صدای مشتریان برای سفارش کالاهای مورد نیاز)، استفاده می‌نماید (voice-based orders). شرکت اپل نیز برای مشتریان خود سرویس پرداخت ویژه‌ی آیفون را ارائه می‌دهد؛ اما هنوز برای ثبت سفارشات مشتریان، از سیستم ضبط صدا استفاده نکرده است.

شرکت گوگل و امکان جدید آن

نحوه کار با سرویس جدید گوگل برای ثبت سفارش صوتی آنلاین

سرویس جدید گوگل برای ثبت سفارشات به این صورت است که از شما درخواست مکان مورد نظر برای تحویل محصول را می‌کند. پس از این که شما پاسخ مناسب را در مورد مکان تحویل سفارش دادید، می‌توانید سفارش خود را – مثلاً یک سالاد- درخواست کنید. در این مورد، به شما یک پیشنهاد نوشیدنی هم داده می‌شود که می‌توانید آن را قبول یا رد کنید. در نهایت، یک خلاصه از آن چه که شما سفارش داده اید برایتان ارائه می‌شود. بعد از اسکن کردن اثر انگشتتان، هزینه را پرداخت کرده و رسید خرید برای شما به صورت الکترونیکی نمایش داده می‌شود. این رسید، اطلاعاتی در مورد سفارش شما و مکان تحویل و هزینه‌ی مورد نظر می‌باشد.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد سفارشات اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی ارسال پیام در آمازون رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.