در این مطلب شما را با ابزار جالبی به نام مترجم Hello in Elephant آشنا خواهیم کرد. مترجمی که می‌تواند شما را با زبان فیل‌ها آشنا کند و این فرصت را در اختیارتان قرار دهد که دریابید این موجودات غول‌پیکر چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با مترجم Hello in Elephant و قابلیت‌های منحصر به فرد آن می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

رویای حرف زدن با حیوانات همواره در طول بشر ذهن انسان‌ها را به خود مشغول ساخته و با قلقلک دادن قوه‌ی تخیل‌ آن‌ها منجر به شکل‌گیری داستان‌ها و خیال‌پردازی‌های فراوانی در این زمینه شده است. حال این فرصت فراهم آمده تا بخشی از این رویا، حداقل در رابطه با فیل‌ها، به حقیقت بپیوندد و بسیاری از مردم عادی بتوانند به شکل کاملا ساده و بی‌واسطه با زبان فیل‌ها آشنا شوند. امری که از طریق طراحی ابزار جالبی به نام مترجم Hello in Elephant امکان‌پذیر شده است.

زندگی اجتماعی

نحوه استفاده از مترجم Hello in Elephant

برای استفاده از مترجم Hello in Elephant کافی است به این آدرس مراجعه کنید تا بتوانید کلمات دلخواه خود را به زبان فیل‌ها ترجمه کنید. به منظور انجام این کار می‌توانید از صدا، متن یا حتی اموجی استفاده کنید. چرا که مترجم Hello in Elephant در کنار پشتیبانی از متن، از قابلیت ضبط صدای کاربران و تبدیل آن به صدای فیل‌ها در کنار معادل‌سازی اموجی‌ها به احساسات مشابه آن‌ها نیز بهره می‌برد. پس از ورود عبارت مورد نظر در یکی از سه قالبی که به آن‌ اشاره شد، مترجم Hello in Elephant خیلی زود آن را به نسخه‌ی معادل همان عبارتی که فیل‌ها برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند، ترجمه خواهد کرد. در واقع از آن‌جایی که فیل‌ها از توانایی نوشتن بی بهره هستند و برای برقراری ارتباط با یکدیگر تنها از صدا استفاده می‌کنند، تمام متون مد نظر شما به اصوات مختلف فیل‌ها تبدیل شده و در شکل صدا ترجمه خواهد گردید.

البته باید به این نکته توجه داشت که کلمات مورد نظر کاربر باید به زبان انگلیسی در اختیار مترجم Hello in Elephant قرار گیرد. به عنوان مثال شما می‌توانید کلمه‌ی Hello را به عنوان داده‌ی ورودی در اختیار مترجم Hello in Elephant قرار دهید تا دریابید فیل‌ها برای سلام کردن به یکدیگر از چه نوع عباراتی، یا بهتر است بگوییم چه نوع سر و صداها و غرش‌هایی استفاده می‌کنند.

ناگفته پیدا است که شما نمی‌توانید جملات سنگین و عبارات پیچیده را توسط مترجم Hello in Elephant به زبان فیل‌ها ترجمه کنید. بلکه این مترجم تنها در معادل‌سازی کلمات کلیدی و تا حدی ساده به شما کمک خواهد کرد. کلمات ساده و کوتاهی که به نوعی بازتاب دهند‌ه‌ی احساسات شناخته شده‌ای نظیر خوشحالی، خشم، ترس یا سایر موارد مشابه هستند. علاوه بر آن بهتر است کلمات مورد نظر خود را تایپ کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از کار با این ابزار جالب بگیرید. پس از مدتی کار با این مترجم و آشنایی با ریزه‌کاری‌ زبان فیل‌ها تنها کافی است با یک فیل ملاقات کنید تا دانسته‌های خود از زبان او را به بوته‌ی آزمایش بگذارید!

البته شناخت صداهایی که فیل‌ها از آن به منظور برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند، برای حرف زدن با آن‌ها کافی نخواهد بود. چرا که این موجودات بزرگ جثه علاوه بر استفاده از صداهای مختلف، از حرکات بدن نیز برای گفتگو با هم‌نوعان خود بهره می‌برند. به عبارت بهتر برای گفتگو با فیل‌ها، علاوه بر سر و صدای آن‌ها باید با زبان بدن آن‌ها نیز آشنا شد.

زبان فیل

دلیل طراحی مترجم Hello in Elephant

گرچه کار با مترجم Hello in Elephant فعالیت جالب و منحصر به فردی به نظر می‌رسد، اما این ابزار تنها به دلیل انجام تفریح یا سرگرمی طراحی نشده است. بلکه یکی از دلایل اصلی طراحی مترجم Hello in Elephant جلب توجه مردم عادی نسبت به فیل‌ها برای حمایت از این موجودات غول‌پیکر اما آسیب‌پذیر بوده است. موجوداتی که به دلیل قیمت بالای عاجشان با تهدیدات جدی و مختلفی روبرو هستند و به شکل بی‌رویه ای توسط انسان ها شکار می‌شوند. به این ترتیب آن دسته از کسانی که از طریق کار با مترجم Hello in Elephant به زندگی فیل‌ها و نوع برقراری ارتباط آن‌ها با یکدیگر علاقه‌مند شده‌اند، می‌توانند با کمک به پروژه‌ی اصوات فیل یا ElephantVoices ضمن همکاری در زمینه‌ی تکمیل پایگاه داده‌‌های مربوط به زبان فیل‌ها، گامی هم در جهت حمایت از این موجودات بزرگ و دوست داشتنی بردارند.

در واقع طراحی مترجم Hello in Elephant بخشی از پروژه‌ی اصوات فیل به شمار می‌رود که هدف اصلی آن مطالعه در زمینه‌ی شناخت رفتار فیل‌ها، نوع ارتباط آن‌‌ها با یکدیگر و تشکیل پایگاه داده‌های کامل و گسترده از صداهایی است که این موجودات بزرگ و گوش بادبزنی برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند. در مجموع طراحی این مترجم و همچنین تکمیل پروژه‌ی اصوات فیل حاصل پژوهش‌ها و مطالعات ۴۰ ساله‌ای است که اعضای بنیاد The David Sheldrick Wildlife Trust در زمینه‌ی شناخت فیل‌ها و حمایت از آن‌ها به انجام آن مشغول بوده‌اند.

این سازمان اکنون مدت‌ها است که در کشور کنیا برای محافظت و نگهداری از فیل‌ها می‌کوشد. یکی از زمینه‌هایی که اعضای بنیاد The David Sheldrick Wildlife Trust در آن بسیار فعال هستند، تلاش برای نجات زندگی فیل‌های یتیم و کمک به آن‌ها برای ادامه‌ی زندگی است. به گونه‌ای که طی سال‌های اخیر، با طراحی و تدوین برنامه‌های مختلفی در این زمینه، اعضای بنیاد The David Sheldrick Wildlife Trust موفق به نجات جان بیش از ۱۵۰ فیل یتیم شده‌اند. فیل‌های کوچکی که توانسته‌اند زیر چتر حمایتی این بنیاد مستقل رشد کرده و زندگی جدیدی را تجربه نمایند.

احساسات فیل

شباهت‌های فیل‌ به انسان دلیلی برای طراحی مترجم Hello in Elephant

در میان جانوران مختلف، فیل‌ها از جمله حیواناتی به شمار می‌روند که به لحاظ نوع برقراری ارتباط با یکدیگر، برخورداری از رفتار اجتماعی و همچنین چگونگی بروز احساسات خود، بیشترین شباهت را به انسان‌ها دارند. در مجموع زندگی اجتماعی فیل‌ها، که در قالب گروه‌های مختلف کوچک و بزرگ معنی و مفهوم می‌یابد، از پیچیدگی‌های مختص به خود برخوردار است و هر کدام از اعضای این جوامع کوچک شخصیت کاملا منحصر به فردی را از خود به نمایش می‌گذارند. از جمله مشخصات بنیادی رفتار فیل‌ها می‌توان به طبیعت و ذات برون‌گرای آن‌ها اشاره کرد. به گونه‌ای که این موجودات غول‌پیکر تقریبا برای تمام احساسات درونی خود به بروز رفتار بیرونی و عینی متفاوت و منحصربه‌فردی می‌پردازند.

رفتارهایی نظیر شادی، خشم یا ناراحتی که هر کدام از آن‌ها توسط فیل‌ها به گونه‌ای متفاوت بروز می‌یابد و حتی گاه با دریافت پاسخ‌های جالبی از سوی هم‌نوعان این موجودات بزرگ جثه همراه می‌شود. به عنوان مثال هنگامی که عضوی از خانواده‌ی فیل‌ها احساسات ناخوشایندی نظیر نگرانی یا تشویش را از طریق سر و صداهای منحصر به فرد بروز دهد، سایر اعضای خانواده یا گروه سعی می‌کنند به همدردی با او پراخته و از طریق صدا و حرکات بدن خود، حمایتشان از او را اعلام نمایند. در مجموع فیل‌ها از این توانایی برخوردارند تا بسیاری از احساسات و موقعیت‌هایی که در آن قرار داشته یا با آن درگیرند را به صداهای مختلف تبدیل کنند و در کنار استفاده از حرکات بدن خود، این احساسات را با سایر هم‌نوعانشان به اشتراک بگذارند.

 به طور کل مطالعه روی انواع و اقسام رفتار فیل‌ها و بررسی قالب‌های صوتی مربوط به هر کدام از این رفتار‌ها کمک فراوانی به طراحان مترجم Hello in Elephant در زمینه‌ی خلق این ابزار جالب کرده است.

آیا می‌دانستید که با استخراج، نگهداری و کشت سلول‌های بنیادی می‌توان بر موارد ناخوشایندی نظیر بیماری یا پیری غلبه کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. همچنین در صورتی که علاقه‌مند به دانستن چگونگی و نوع واکنش موجودات زنده از قبیل پرندگان یا حشرات به پدیده خورشید گرفتگی هستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع: هلو گیگلز (مقاله‌ای که از نظر گذراندید تحلیل و ویرایش اختصاصی نویسندگان مجله قرمز از مطلبی بود که در منبع این نوشته به نگارش در آمده است).

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.