فشار خون بالا و ترفندهایی برای مقابله با این معضل

عوامل موثر بر فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از بیماری  های مزمنی است که همراه با دیابت و چربی بالا شیوع بالایی در جوامع غالبا توسعه یافته و ماشینی  امروزی دارد، یکی از عوامل موثر در این بیماری شیوه زندگی  است که اثر زیادی در ابتلای یا عدم ابتلای به این بیماری های مزمن دارد. در این مقاله چند راهکار برای کاهش فشار خون بالا را مرور می کنیم.

 برای پایین آمدن  فشار خون بالا   تحرک داشته باشید

حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در  هر روز مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، یا با استفاده از تردمیل داشته باشید  تا قلب شما را  قوی، و آن را کاراتر کند به این معنی  که فشار کمتری به شریان ها وارد شود . به علاوه، ورزش به دلیل دیگری بسیار مهم است: ورزش  کمک می کند وزن خود را ، که یک عنصر کلیدی برای کنترل فشار خون است، را تحت نظر داشته باشید. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان دادند که حتی افزایش کوچک در نمایه توده بدنی (BMI) ،  منجر به جهش های بزرگ در افزایش خطر مربوط به ابتلای به فشار خون بالا  می شود.

یک شروع با قلب سالم

بسیاری از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند فشار خون شما را بهبود بخشد. برخی امتحان شده و درست است، و دیگران جدید و دلچسب هستند این مراحل می تواند باعث این شود که  آیا شما سالم بمانید  یا تحت درمان فشار خون ، قرار بگیرید.

فشار خون بالا سلامتی

خوردن مواد معدنی

شما احتمالا در مورد مضرات مربوط به نمک آگاه هستید ، اما جالب است بدانید که  همین تغییرات  را،  با مصرف پتاسیم یا منیزیم انجام می گیرد. در  تحقیقات اخیر که در مجله بالینی فشار خون انجام شد ، یافت شد  که پتاسیم و منیزیم ورودی به بدن که بیشتر با خوردن میوه ها و سبزیجات تامین شوند، می توانند  باعث کاهش فشار سیستولیک  و دیاستولیک ( ۲-۶ نمره) شوند. به ویژه هنگامی که شما نمک را از برنامه غذایی حذف می کنید. بلوط کدو، موز، و خرما چند نمونه از منابع غنی از  پتاسیم هستند  و اسفناج نیز از  منیزیم است.

خوردن با حرص و ولع یک شکلات

خوردن منظم شکلات تیره (حدود ۱٫۵ اونس) و یا یک فنجان کاکائو داغ در هر روز می تواند فشار خون را حدود سه امتیاز کاهش دهد. در  یک مطالعه  که جدید توسط محققان دانشگاه ییل انجام گرفت، یافت شد که  آنتی اکسیدان ها در شکلات عامل این اثر هستند ، اگر چه از ارتباط بین این دو مقوله کاملا مشخص نیست.

گوش دادن و رها کردن

بر اساس یک مطالعه ارائه شده در یک جامعه معاصر آمریکا در نشست سالانه فشار خون بالا، به این نتیجه رسیده اند که  فقط ۳۰ دقیقه گوش دادن  موسیقی کلاسیک در  هر روز همراه با تنفس آرام شکم ممکن است فشار خون بالا را تا چهار نمره کاهش دهد.

همچنین،  در تحقیقای که در یک دانشگاه  در کنتاکی انجام شده است،  نشان داده شد که  مدیتیشن متعالی ممکن است ، تاثیر زیادی بر  افرادی که  مبتلای به فشار خون بالا هستند و  دارو مصرف می کنند،داشته باشد. پس  یاد بگیرید که  چگونه آن را انجام دهید.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *