جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
عوامل موثر بر فشار خون بالا

فشار خون بالا و ترفندهایی برای مقابله با این معضل

فشار خون بالا یکی از بیماری  های مزمنی است که همراه با دیابت و چربی بالا شیوع بالایی در جوامع غالبا توسعه یافته و ماشینی  امروزی دارد، یکی از عوامل موثر در این بیماری شیوه زندگی  است که اثر زیادی در ابتلای یا عدم ابتلای به این بیماری های مزمن دارد. در این مقاله چند راهکار برای کاهش فشار خون بالا را مرور می کنیم.

 برای پایین آمدن  فشار خون بالا   تحرک داشته باشید

حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در  هر روز مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، یا با استفاده از تردمیل داشته باشید  تا قلب شما را  قوی، و آن را کاراتر کند به این معنی  که فشار کمتری به شریان ها وارد شود . به علاوه، ورزش به دلیل دیگری بسیار مهم است: ورزش  کمک می کند وزن خود را ، که یک عنصر کلیدی برای کنترل فشار خون است، را تحت نظر داشته باشید. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان دادند که حتی افزایش کوچک در نمایه توده بدنی (BMI) ،  منجر به جهش های بزرگ در افزایش خطر مربوط به ابتلای به فشار خون بالا  می شود.

یک شروع با قلب سالم

بسیاری از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند فشار خون شما را بهبود بخشد. برخی امتحان شده و درست است، و دیگران جدید و دلچسب هستند این مراحل می تواند باعث این شود که  آیا شما سالم بمانید  یا تحت درمان فشار خون ، قرار بگیرید.

فشار خون بالا سلامتی

خوردن مواد معدنی

شما احتمالا در مورد مضرات مربوط به نمک آگاه هستید ، اما جالب است بدانید که  همین تغییرات  را،  با مصرف پتاسیم یا منیزیم انجام می گیرد. در  تحقیقات اخیر که در مجله بالینی فشار خون انجام شد ، یافت شد  که پتاسیم و منیزیم ورودی به بدن که بیشتر با خوردن میوه ها و سبزیجات تامین شوند، می توانند  باعث کاهش فشار سیستولیک  و دیاستولیک ( ۲-۶ نمره) شوند. به ویژه هنگامی که شما نمک را از برنامه غذایی حذف می کنید. بلوط کدو، موز، و خرما چند نمونه از منابع غنی از  پتاسیم هستند  و اسفناج نیز از  منیزیم است.

خوردن با حرص و ولع یک شکلات

خوردن منظم شکلات تیره (حدود ۱٫۵ اونس) و یا یک فنجان کاکائو داغ در هر روز می تواند فشار خون را حدود سه امتیاز کاهش دهد. در  یک مطالعه  که جدید توسط محققان دانشگاه ییل انجام گرفت، یافت شد که  آنتی اکسیدان ها در شکلات عامل این اثر هستند ، اگر چه از ارتباط بین این دو مقوله کاملا مشخص نیست.

گوش دادن و رها کردن

بر اساس یک مطالعه ارائه شده در یک جامعه معاصر آمریکا در نشست سالانه فشار خون بالا، به این نتیجه رسیده اند که  فقط ۳۰ دقیقه گوش دادن  موسیقی کلاسیک در  هر روز همراه با تنفس آرام شکم ممکن است فشار خون بالا را تا چهار نمره کاهش دهد.

همچنین،  در تحقیقای که در یک دانشگاه  در کنتاکی انجام شده است،  نشان داده شد که  مدیتیشن متعالی ممکن است ، تاثیر زیادی بر  افرادی که  مبتلای به فشار خون بالا هستند و  دارو مصرف می کنند،داشته باشد. پس  یاد بگیرید که  چگونه آن را انجام دهید.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
215
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
110
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
231
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
448
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
918
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
254

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
21
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
31
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
64
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
94
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
74
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
137

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
94
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
116
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
197
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
383
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,348
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
777

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
132
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
284
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
422
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
563
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
548