به تازگی شاهد انتشار اطلاعات تازه‌ای از دو گوشی جدید شرکت شیائومی یعنی گوشی Xiaomi Redmi 5A و گوشی Xiaomi Redmi Note 5 هستیم. اطلاعاتی که گرچه در رابطه با هر دو گوشی Xiaomi Redmi 5A و گوشی Xiaomi Redmi Note 5 به شکل غیر رسمی و در قالب اطلاعات به بیرون درز کرده (از شرکت شیائومی) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، اما با توجه به منابع موثق منتشر کننده‌ی این اطلاعات می‌توان نسبت به صحت آن‌ها اطمینان داشت. در صورت تمایل به آگاهی کامل از این اطلاعات می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

در شرایطی که تنها یک هفته از معرفی دو گوشی جدید Mi Mix 2 و Mi A1 توسط شیائومی زمان می‌گذرد، شاهد انتشار اطلاعات تازه‌ای از دو گوشی Xiaomi Redmi 5A و گوشی Xiaomi Redmi Note 5 هستیم. گوشی Mi Mix 2 یکی از جدیدترین محصولات شرکت شیائومی به شمار می‌رود که گران قیمت‌ترین محصول ساخته شده توسط این شرکت نیز محسوب می‌شود. محصولی با برخورداری از بدنه‌ی سرامیکی و حاشیه‌های کناری بسیار ناچیز که احتمالا مورد توجه علاقه‌مندان به محصولات رده بالای این شرکت چینی قرار خواهد گرفت. در آن سوی قضیه گوشی Mi A1 قرار دارد که در عمل یک محصول ارزان قیمت مبتنی بر Android One خواهد بود. تلفن هوشمندی که به طور عمده در بازار هند عرضه خواهد گردید.

با این حال شاید کنجکاوی علاقه‌مندان به محصولات شیائومی نسبت به دو گوشی Xiaomi Redmi 5A و Xiaomi Redmi Note 5 بیش از محصولاتی نظیر گوشی Mi A1  باشد. از همین رو در ادامه‌ی متن حاضر به سراغ بررسی مشخصات منتشر شده از این دو محصول مورد انتظار می‌رویم.

مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 5A

در مجموع گوشی Xiaomi Redmi 5A بر پایه موفقیت و محبوبیت برادر بزرگ‌تر خود یعنی گوشی Xiaomi Redmi 4A به بازار عرضه خواهد گردید. از همین رو این محصول جدید بیش از آن که یک تلفن همراه انقلابی با خصوصیات کاملا جدید باشد، تنها نقاط قوت گوشی Redmi 4A را ارتقا بخشیده و کم و بیش حول و حوش همان قیمت در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی Xiaomi Redmi 5A نیز همانند گوشی Redmi 4A از وجود بدنه‌ی فلزی بهره می‌برد. در کنار این موضوع صفحه نمایش این گوشی جدید مبتنی بر نمونه‌ی ۵ اینچی اچ دی خواهد بود که از کیفیت تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی بهره می‌برد. در بخش مرکزی این گوشی هم چیپست چهار هسته‌ای مدل Snapdragon 427 SoC جاخوش کرده است که در عمل نسخه‌ای بهبود یافته از مدل Snapdragon 425 به شمار می‌رود.

سوای موارد فوق گوشی Xiaomi Redmi 5A از وجود امکانات ارتباطی متعددی نظیر ۴G LTE ، VoLTE،  Wi-Fi،  Bluetooth، GPS و سایر مواردی که در گوشی‌های مشابه همرده مشاهده می‌شود برخوردار خواهد بود. افزون بر آن نظیر همان محصولات مشابه، باتری گوشی Xiaomi Redmi 5A نیز یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری خواهد بود که در این زمینه تفات خاصی را با سایر رقبا به نمایش نمی‌گذارد.

از قرار معلوم گوشی Xiaomi Redmi 5A در دو مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه این محصول علاوه بر رم ۲ گیگابایتی از وجود فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و مدل دیگر نیز به رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی مجهز خواهد بود. با این حال هر دوی این محصولات به نسخه‌ی ۷.۱.۲ اندروید تجهیز شده‌اند که سیستم اختصاصی نرم افزاری شیائومی یعنی MIUI 9 نیز آن را همراهی می‌کند.

به نظر می‌رسد که شرکت شیائومی قصد دارد هر دو مدل یاد شده از از گوشی Xiaomi Redmi 5A را تا پایان همین ماه به بازار عرضه کند. محصولاتی که بر اساس شنیده‌ها از قیمتی معادل ۵۹۹ و ۶۹۹ یوان چین برخوردار خواهند بود.

گوشی شیائومی

انتشار مشخصات گوشی Xiaomi Redmi Note 5 در کنار گوشی Xiaomi Redmi 5A

در کنار گوشی Xiaomi Redmi 5A شاهد انتشار اطلاعات تازه‌ای از دیگر محصول مورد انتظار شیائومی در بازارهای چین و هند یعنی گوشی Xiaomi Redmi Note 5 نیز هستیم. اطلاعاتی که برخلاف اطلاعات مربوط به گوشی Xiaomi Redmi 5A (که بر اساس مشخصات رسمی و به بیرون درز کرده‌ی این محصول منتشر شده‌اند) چندان رسمی نبوده و با قاطعیت نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد.

به هر حال شایعات مذکور حکایت از آن دارد که گوشی Xiaomi Redmi Note 5 از وجود دوربینی با لنز دوگانه بهره می‌برد. لنزهایی که به شکل عمودی در پشت بدنه‌ی این گوشی تعبیه شده‌اند و از کیفیتی معادل ۱۶ و ۵ مگاپیکسل برخوردارند. پیش از این نیز گفته می‌شد که گوشی Xiaomi Redmi Note 5 در کنار وجود دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی از دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

دیگر شایعات موجود پیرامون گوشی Xiaomi Redmi Note 5 نیز از تجهیز این گوشی به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰p و پشتیبانی آن از چیپست Qualcomm Snapdragon 630 یا مدل ۶۶۰ خبر می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که ظرفیت باتری این گوشی از مدل پیشین خانواده‌ی ردمی نوت یعنی گوشی Xiaomi Redmi Note 4 کمتر بوده و از باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری موجود در محصول یاد شده به مدل جدیدی با ظرفیت ۳۷۹۰ میلی آمپر تقلیل یافته است.

با توجه به شایعات موجود به نظر می‌رسد که گوشی Xiaomi Redmi Note 5 قرار است در دو مدل مختلف به بازار عرضه شود. مدل‌های مبتنی بر رم ۳ و ۴ گیگابایتی که به ترتیب از فضای ذخیره سازی متفاوتی معادل با ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت بهره خواهند برد.

به هر حال علاقه‌مندان به محصولات شرکت شیائومی باید مدت بیشتری منتظر بمانند تا از این نکته آگاه شوند که چه تعداد از شایعاتی که به آن‌ها اشاره شد، در نهایت به حقیقت تبدیل می‌گردد.

منبع: تک رادار (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.