بسیاری از مردم به انتخاب عطرهای ضروری اهمیت زیادی نمی‌دهند، تنها چیزی که برای این افراد مهم است این است که عطرشان بوی خوبی بدهد و باعث سردرد نشود، قیمت آن هم مناسب باشد. بنابراین جنبه کاربردی عطر برای این افراد مهم است و سعی می‌کنند و با استفاده از عطرها جلوه بهتری در مهمانی‌ها و اجتماع داشته باشند. هرچند این مساله هم اهمیت زیادی دارد اما انتخاب عطر به همین سادگی نیست. عطرها انواع مختلفی دارند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد و باید در موقعیت خاصی مورد استفاده قرار گیرد. مثلا عطری که شما برای مهمانی استفاده می‌کنید با عطر محل کارتان متفاوت است و باید برای هر موقعیت عطر مخصوصی داشته باشید. در این مقاله می‌خوانید که عطرهای ضروری در قفسه عطر و ادکلن شما کدام عطرها هستند.

عطرهای ضروری برای شما

وقتی تنها یک عطر در قفسه و کمد خود دارید حق انتخابی هم ندارید و در موقعیت‌های مختلف چاره‌ای جز این ندارید که از عطر استفاده کنید یا نکنید. مثلا برای مهمانی عطر می‌زنید اما برای باشگاه یا محیط کار نمی‌توانید از عطر خود استفاده کنید. اما افرادی که علاقه و اعتقاد خاصی به عطرها دارند می‌دانند که یک عطر همیشه جوابگوی نیازهایشان نیست، آن‌ها مجموعه‌ای از عطرهای ضروری را در قفسه عطرهای خود دارند و بسته به موقعیت و نیاز خود از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این مجموعه حداقل شامل پنج عطر مختلف است که برای این نیازها طراحی شده‌اند و به شما کمک می‌کنند که برای موقعیت‌هایی مختلف آماده باشید.

عطرهای ضروری در قفسه ادکلن شما

داشتن مجموعه عطر برخلاف تصور شما از نظر اقتصادی به صرفه است. عطرها در صورت نگهداری صحیح عمر بالایی دارند و بین ۲ تا ۵ سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و اگر عطر شما پس از شش ماه تا یک سال تمام می‌شود داشتن ۵ عطر هم بهترین پاسخ به نیاز شما است و باعث ولخرجی نمی‌شود. پس بهتر است برای داشتن این عطرهای ضروری و متنوع پس انداز و سرمایه گذاری کنید. اما عطرهای ضروری مورد نیاز شما پنج نوع هستند، عطرهای تابستانی، عطرهای اسپورت، عطرهای مجلسی یا شبانه، عطرهای مناسب برای محیط کار و عطرهای کلاسیک که همیشه قابل استفاده هستند. البته شما به همه این ۵ نوع عطر نیاز ندارید و بسته به شرایط و فعالیت‌هایتان، ممکن است سه یا چهار مورد از آن‌ها برای شما کافی باشد اما فراموش نکنید که مهم‌ترین مساله انتخاب عطر مناسب و استفاده صحیح و به جا از عطر است.

 

عطرهای ضروری تابستانی

آب و هوا روی عملکرد عطر شما تاثیر چشمگیری دارد و این شرایط در آب و هوای گرم بدتر است چون هوای گرم و رطوبت باعث می شود دوام عطر کاهش یابد و در عین حال غلظت و شدت عطر بیشتر احساس شود. این به آن معنای است که عطرهای غلیظ و سنگین را نمی‌توان در آب و هوای گرم و مرطوب تابستانی استفاده کرد. بنابراین شما به یک عطر مخصوص تابستان در قفسه عطرهای خود نیاز دارید. عطر تابستانی شما باید ملایم و خنک باشد و دوام زیادی هم داشته باشد به طور مثال رایحه‌های گرم و تند مثل چوب و مشک برای این زمان مناسب نیستند و به جای آن بهتر است از رایحه‌هایی مثل گل‌ها، گیاهان، میوه‌ها و مرکبات که در هوای گرم و رطوبت اثر مناسب و خنک کننده‌ای دارند استفاده کنید.

 

چند نمونه از عطرهای ضروری تابستانی برای خانم‌ها:

Dot by Marc Jacobs

See by Chloe

Eternity Aqua by Calvin Klein

 

چند نمونه از عطرهای ضروری تابستانی برای آقایان:

Encounter Fresh by Calvin Klein

Versace Man Eau Fraiche

Bvlgari Aqua Marine

عطرهای ورزشی و اسپورت

اگر جزو افرادی هستید که مرتب به باشکاه می‌روند و به ورزش و فعالیت‌های بدنی علاقه دارند عطر اسپورت یکی از عطرهای ضروری و مورد نیاز شما در کمد عطرهایتان است. عطرهای اسپورت ویژگی‌های خاصی دارند که باعث می‌شود انگیزه فعالیت و حرکت بدنی در شما افزایش یابد. این نوع عطرها انرژی‌زا هستند و در فضای پر از عرق و خستگی باشگاه به شما حس تازگی و شادابی می‌دهند. برندهای مختلفی به تولید این دسته از عطرها اقدام کرده‌اند که این عطرها معمولا رایحه‌های تند ادویه‌ای یا مرکبات در خود دارند.

عطرهای ضروری در قفسه ادکلن شما

 

چند نمونه از عطرهای ورزشی و اسپورت برای خانم‌ها:

Paradiso Inferno Pink by Benetton

Sport by Benetton

Sport by Burberry

 

چند نمونه از عطرهای ضروری اسپورت برای آقایان:

Gucci by Gucci Sport

Play Sport by Givenchy

Sport by Benetton

عطرهای مجلسی

بیشتر افراد از عطرهای خود تنها برای این مقصود استفاده می‌کنند و تصوری که از عطر و کارکرد آن دارند مناسب بودن برای مهمانی است در حالی که عطرهای مجلسی و شبانه تنها یک نوع از انواع عطرهای ضروری هستند. عطرهای شبانه و مجلسی همان طور که می‌دانید برای مهمانی‌های رسمی و شبانه و قرارها مناسب هستند و به همین دلیل رایحه‌ای تند و غلیظ و جذاب دارند که در تمام شب ماندگار است و باعث می‌شود مردم به سمت شما متمایل شوند. مشک، وانیل، عنبر و خس خس جزو رایحه‌هایی هستند که در این نوع عطرها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند چون ماندگاری بالاتری دارند و بوی آن‌ها احساسی‌تر و جذاب‌تر است.

 

چند نمونه از عطرهای مجلسی برای خانم‌ها:

Alien by Thierry Mugler

Lady Million by Paco Rabanne

Crystal Noir by Versace

 

چند نمونه از عطرهای ضروری مجلسی برای آقایان:

Encre Noire by Lalique

Eros by Versace

Brit Rhythm by Burberry

عطرهای مناسب برای محیط کار

انتخاب کردن لباس مناسب برای محیط کار، ساده نیست و انتخاب عطر مناسب هم برای این شرایط به همان اندازه دشوار است. همان طور که می‌دانید عطر مناسب برای محیط کاری شما نباید تند و قوی باشد و بوی آن نباید اتاق را پر کند و از فاصله زیاد حس شود بنابراین نمی‌توانید عطر مهمانی خود را برای محیط کار هم استفاده کنید. عطر مناسب محیط کار عطری است که سبک و ملایم باشد و احساس تازگی و طراوت به شما بدهد. رایحه مرکبات و میوه‌ها جزو رایحه‌هایی هستند که چندان حس نمی‌شود اما احساس خوبی به خودتان و همکارانتان خواهد داد بدون آن که باعث جلب توجه بیش از حد و ایجاد سردرد در اطرافیان شود.

عطرهای ضروری در قفسه ادکلن شما

 

چند نمونه از عطرهای ضروری و مناسب برای محیط کار خانم‌ها:

Dsquared2 She Wood

Boss Jour by Hugo Boss

Emporio Armani She by Giorgio Armani

 

چند نمونه از عطرهای مناسب برای محیط کار آقایان:

Gucci by Gucci Made to Measure

The One by Dolce & Gabbana

Boss Bottled Sport

عطرهای ضروری کلاسیک

همان طور که می‌دانید برخی از مدل‌های لباس هرگز کهنه نمی‌شوند و همیشه می‌توان آن‌ها را پوشید، به این لباس‌ها که چندین دهه قدمت دارند لباس‌های کلاسیک می‌گوییم. برخی از عطرها هم این ویژگی‌ها را دارند یعنی چندین دهه از معرفی آن‌ها گذشته است اما همچنان محبوب و خاطره انگیز هستند و جزو عطرهای کلاسیک دسته بندی می‌شوند. هرچند عطرهای کلاسیک قیمت بالایی دارند اما ارزش سرمایه‌گذاری و خرید را دارند و شما می‌توانید بر اساس ذوق و سلیقه خود عطر کلاسیک محبوب خود را انتخاب کرده و در کمد عطرهای خود قرار دهید. این عطرها بسته به نوعشان برای شرایط مختلفی قابل استفاده هستند اما اکثرا در دسته عطرهای مهمانی و مجلسی قرار می‌گیرند.

 

چند نمونه از عطرهای کلاسیک برای خانم‌ها:

Coco Mademoiselle by Chanel

Addict by Christian Dior

Elizabeth Arden 5th Avenue

 

چند نمونه از عطرهای کلاسیک برای آقایان:

L’eau D’Issey by Issey Miyake

۲۱۲ by Carolina Herrera

Fahrenheit by Dior

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)