طرز پخت پاستا با سبزیجات

پاستا با سبزیجات و نحوه تهیه آن

همانطور که از نام آن مشخص است، این پاستا با سبزیجات مملو از سبزی بوده و هیچ کمبودی از سبزیجات در آن حس نخواهیم کرد. چهارمدل سبزیجات و سه گیاه دارویی ترکیب شده در این غذا باعث ایجاد طعم مطبوعی در آن می‌شود، در حالی که خرده نان تست گردویی، زیبایی و طعم این غذا را کامل خواهد کرد. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه پاستا با سبزیجات را فرا بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سبزیجات

۱ بسته پاستا

¾ فنجان گردو

½ فنجان نان خردشده‌ی تازه و یا پانکو

عصاره ۲ لیموی تازه

۲ قاشق غذا خوری جعفری تازه خورد شده

۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۱ ساقه متوسط تره فرنگی که به صورت نازک خورد شده

۱ ½ فنجان مارچوبه خورد شده با ابعاد ۱ اینچی

۲ فنجان نخود سبز تازه (اگر تازه در دسترس نبود، می‌توانید از منجمد شده آن استفاده کنید)

یک عدد کدوی بزرگ که آن را به صورت جولین خورد کرده باشید (نوارهای باریک و دراز)

½ قاشق چای‌خوری نمک

¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه سابیده

۲ قاشق غذا خوری نعناع تازه خورد شده

۲ قاشق غذا خوری ریحان تازه خورد شده

*این مواد، برای ۷ نفر کافی است.

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

برای تهیه پاستا با سبزیجات، ابتدا باید فر را به درجه چهارصد فارنهایت (۲۰۴٫۴۴ درجه سانتی‌گراد) برسانید. و مقداری آب که برای پختن پاستا مورد نیاز است (برای هر فنجان پاستا یک فنجان آب بریزید)، بر روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. گردوها را در ظرف کوچکی بگذارید و به مدت پنج تا هشت دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که خیلی ملایم تست و برشته شوند. در یک میکسر غذا، گردوهای برشته شده، نان سوخاری و عصاره یک لیمو را حسابی مخلوط می‌کنیم. سپس مواد آماده شده را در یک ظرف متوسط ریخته و مقداری جعفری، نمک و شیر به آن اضافه می‌کنیم و کنار آن برای مزه، کمی نان خورده، گردو و برش لیموی تازه می‌گذاریم.

در همین ضمن، آبی که برای پختن پاستا کنار گذاشته‌ایم جوش آمده و می‌توانیم پاستا را در آن بریزیم. تا زمانی که پاستا بپزد، روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگ مخصوص سرخ کردن می‌ریزیم و تره فرنگی و مارچوبه را به آن افزوده و چهار دقیقه روی حرارت ملایم سرخ می‌کنیم. زمانی که این ترکیب، اندکی نرم شد، نخود فرنگی، کدو سبز، نمک و فلفل را اضافه کرده و مجدد به مدت ۵ دقیقه سرخ می‌کنیم تا همه سبزیجات کمی نرم و لطیف شوند.

حال، عصاره لیموی دوم را به آن افزوده و یک فنجان آب اضافه می‌کنیم. این ترکیب را مرتب هم بزنید تا زمانی که پخته و جا افتاده شود و مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

به سراغ ظرف ماکارونی در حال پخت می‌رویم و سبزیجات پخته شده را به آن اضافه کرده و هم میزنیم تا کاملاً با پاستا ترکیب شود. سپس به مقدار دلخواه‌تان نعناع و ریحان به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در ظرفی که می خواهید پاستا با سبزیجات را سرو کنید، پاستا را ریخته و روی آن را با گردو تزیین کنید. کنار آن هم سسی که برای مزه درست کرده‌اید قرار دهید.

حقایق تغذیه‌ای پاستا با سبزیجات

(اطلاعات برای هر یک سرو است)

کالری: ۴۳۰ کالری

چربی کل: ۱۷ گرم

چربی اشباع شده: ۲ گرم

چربی اشباع نشده مونو: ۶ گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

سدیوم: ۲۵۰ میلی گرم

کربوهیدرات: ۵۵ گرم

فیبر رژیمی: ۸ گرم

قند: ۵ گرم

پروتئین: ۱۸ گرم

پتاسیوم: ۳۲۶ میلی گرم

آهن: ۳۱%

ویتامین A: 15%

ویتامین C: 15%

کلسیوم: ۶%

  • آیا تاکنون از این دستور برای تهیه‌ی پاستا با سبزیجات استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی MyFitnessPal

منبع: myfitnesspal


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *