جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
طرز فکر

داشتن طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول

طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول، می‌گوید: هیچ چیز در زندگی ما مطلق و قعطی شده نیست و نیز هیچ راه حل مطلق و قطعی هم وجود ندارد چرا که همه چیز بستگی به  طرز فکر ما دارد.  بسیاری از مردم  تصور انجام کارهای بی نظیری در زندگیشان را، در ذهن می‌‌پرورانند اما چرخش زندگی آنها، آنگونه که تصورش را داشتند پیش نمی‌‌رود و در حالیکه آنها همه مقدمات را فراهم آورده‌اند اما خیلی از این رویاها بر آورده نشده و آهسته آهسته به کنج زندگی خزیده می‌شود.

گرنت کاردن Grant Cardone  می‌گوید:  ”  به جای اینکه  سطح  اهداف خود را پایین بیاورید، سطح فعالیت‌های خود را افزایش دهید. مشکل این است که اگر شروع ‌کنید دوباره درمورد هدفهایتان فکر کنید، شروع به بهانه تراشیدن می‌کنید و به خودتان اجازه می‌دهید تسلیم ناتوانایی ها شوید. “

اینکه سطح توقعتان را از خودتان بالا ببرید و خودباوری داشته باشید، دقیقا همان چیزی‌ست که باعث می‌شود تلاش بیشتری داشته باشید. مسئله اینجاست که همه چیز از یک تصمیم شروع می‌شود. تصمیم به اینکه بالاتر از سطح معمول کنونی‌تان باشید. با داشتن نگرش درست، مهارت کافی و دیدگاه صحیح، می‌توانید از پتانسیل‌های موجود در خود بهره ببرید و آنها را به مرحله عمل برسانید.

طرز فکر ما

  • نمی‌توان با یک طرز فکر معمولی، به دستآوردهای بزرگ رسید

میکل آنژ می‌گوید: ” ترسِ اغلب مردم این نیست که هدفشان قابل دسترس نیست بلکه ترسشان از رسیدن به هدف است. “

بسیاری از مردم سطح توقعشان را از خودشان به این دلیل کم می‌کنند چون می‌دانند اهداف و رویاها و ایده‌ های بسیار خوب و جالبی دارند اما  از طرفی هم می‌دانند میزان تلاش آنها آنقدر کم است که هرگز به این رویاها نمی‌رسند. در نتیجه راه آسان را انتخاب می‌کنند یعنی پایین آوردن سطح توقعشان از خودشان.

مسئله این است که هر چه به دست آوردهای جدید می‌رسید، اعتماد به نفستان نیز افرایش می‌یابد و به صورت طبیعی، خواهان این می‌شوید که به سطح بالاتری بروید و در این لحظه است که میزان تلاش خود را بالاتر خواهید برد.

شما در هر شرایطی که باشید، فقط با تلاش و پیشتکار است که می‌توانید به اهداف بلند بالای خود برسید. در کتاب طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول، نویسنده کتاب  گرنت کاردن،  در تفاوت بین موفقیت و شسکت، تاکید اصلی خود را  بر روی کار و تلاش فوق‌العاده زیاد گذاشته است نه بر پایه‌ی داشتن رفتارهای معمولی مثل دیگران و انتظار داشتن نتیجه‌ی غیر معمولی.

نویسنده کتاب می‌گوید : “نقطه عطف زندگی من جایی بود که فهمیدم باید دست از رفتارهای معمولی‌ام بردارم. فهمیدم فقط منتظر اتفاق افتادن یک موفقیت نباشم بلکه رسیدن به موفقیت را بعنوان یک وظیفه، تعهد و مسئولیت، برای خودم قلمداد کنم. “

انسان‌ها یکجور گرایش به این دارند که خودشان را دست کم بگیرند و در نتیجه برای خودشان اهداف پایین را انتخاب می‌کنند و برای این است که از حداکثر پتانسیل خود استفاده نمی‌کنند.

ولی با کمک کتاب (طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول )، می‌توانید در زمان کوتاهتری، به اهداف بیشتری دست یابید. همچنین زمان این را هم دارید که زندگی شخصی و سرگرمی‌ های خود را نیز در لیست کارهایتان بگنجانید.

  • خودتان را گرسنه نگه دارید

ایده‌ی اصلی کتاب طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول، این است که موقعی که دارید هدفی را برای خود انتخاب می‌کنید، آن هدف را ۱۰ مرتبه بزرگتر در نظر بگیرید چرا که در غیر این صورت، به احتمال قوی نمی‌توانید بزرگتر و بیشتر از آنچه که قصد دارید در زندگی شخصی یا شغلی خود به آن دست یابید را در ذهنتان آورید.

این کتاب بیانگر این است که اگر به کم قانع شوید و کوتاهی کنید، قطعا خودتان را خیلی دورتر از اهدافی که در زندگی در نظر داشته‌اید خواهید یافت.

کریستوفر ریو (   Christopher Reeve ) می‌گوید : ” خیلی از اهداف هستند که در ابتدا غیر ممکن به نظر می‌رسند و در نتیجه غیر قابل باور هستند اما وقتی پای اراده‌ی انسان به میان می‌آید، رسیدن به آنها غیر قابل اجتناب می‌شود.”

این جمله بدین معناست که وقتی طرز فکر خود را به روی شدن‌ها قرار ‌دهید، باعث می‌شود به طور فزاینده ای تصمیم‌ها و فعالیت‌های شما در زمان حال افرایش یابد و در نتیجه ۱۰ مرتبه بیشتر و سریع تر می‌توانید کارهایتان را انجام دهید. اما نباید فراموش کرد که انرژی و تلاش و زمان زیادی برای رسیدن به این طرز فکر نیاز است. برای انجام شدن کارها، زمان و هزینه نیاز است.

مشکل ما انسان‌ها،  کارهای بزرگی که نمی‌توانیم انجام دهیم یا کارهای کوچکی که نمی‌خواهیم انجام دهیم نیست، مشکل اینست که هیچ کاری انجام ندهیم.  ما عادت کرده‌ایم کوچک فکر کنیم، ساده فکر کنیم و از خودمان توقع کم داشته باشیم. به این بسنده نکنید که همه چیز باید مثل روال همیشگی‌اش باشد. شما می‌توانید با خلاقیت خود، کار جدیدی نسبت به آنچه در گذشته انجام می‌شد را، انجام دهید.

شاید صدها سال به ما گفته می‌شد که فلان کار را باید فقط به همان روش قدیمی‌ انجام داد و نباید در موردش فکر کرد،  اما آدمهای رویاپرداز و آدمهای متفکر،  این کار را انجام ندادند و در نتیجه زندگی کنونی ما نسبت به صدها سال پیش عوض شده است چرا که آدمهای رویاپرداز شاید غیر منطقی عمل کردند اما در عوض به نتایج جدید دست یافتند. سخت است که افراد رویاپرداز را از رویاپردازی  بازنگهداشت و به آنها گفت همان الگوهای همیشگی را تکرار کنند.

در مورد توانایی خودتان در خلاقیت فکر کنید و نیز توانایی ارزشمند بودن برای دیگران.  شروع کنید به دیدن چیزها از زاویه‌ای وسیع تر و متفاوت تر،  چرا که قطعا می‌توانید این کار را انجام دهید. تمرین را از فکر کردن به آینده خود شروع کنید به آینده ای فکر کنید که ۱۰ برابر بیشتر از اکنون، بهتر است. سپس خواهید توانست دیدگاه خود را وسعت بخشید. اگر به خودتان اجازه‌ی فکر کرن فراتر از محدودیت ها را بدهید می‌توانید به چنین آینده ای فکر کنید.

  • عملگرا باشید

 فقط هدفها و رویاهای بزرگ داشتن کافی نیست،  بلکه باید عمل نیز همراه آن باشد. کتاب طرز فکر ۱۰ برابر بیشتر از معمول ، در واقع طرز فکر شما را تغییر می‌دهد و شما را از یک رویاپرداز، به یک عملگرا تبدیل می‌کند. شروع کنید به تشخیص اینکه چه فعالیت‌هایی هست که باید انجام دهید و نمی‌‌دهید. به این فکر کنید که حتی در کارهایی که خیلی خوب انجام می‌دهید چطور می‌توانید بهتر از این شوید. نگران مشکلاتی که قرار است با آن دست و پنجه نرم کنید نباشید.

با هر پروژه‌ی کاری طوری برخورد کنید که گویی از قبل می‌دانید در آن موفق خواهید شد چرا که موفقیت شما به همین طرز فکر بستگی دارد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله  Thomas Oppong

منبع: medium

دیدگاه ها 1

1
دیدگاه بگذارید

1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی
اعلام کردن به
عاطفه حیدری

مقاله ی خوبی هست. مرسی

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
219
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
111
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
233
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
455
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
942
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
257

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
63
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
72
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
75
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
98
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
79
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
141

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
97
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
120
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
198
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
386
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,353
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
778

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
137
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
287
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
423
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
564
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
551