کراکر گل کلم ؛ کراکر رژیمی بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

طرز تهیه کراکر رژیمی

کراکر گل کلم یک کراکر خوشمزه بدون گلوتن، بدون آرد و کاملا گیاهی است و در ضمن جزو مواد کم کربوهیدرات است از این رو این کراکر مخصوص بیماران دیابتی است. ضمن اینکه حاوی دانه‌های فوق العاده مثل تخم کتان و چیا است که جزو مواد بسیار مغذی بوده و تاکنون در مورد خواص بیشمار آنها بسیار گفته‌ایم.

کراکرهای موجود در فروشگاه‌ها حاوی آرد و کربوهیدرات زیادی هستند. ضمن اینکه میزان سدیم آنها نیز بالا است و از این جهت جزو غذاهای با سدیم بالا محسوب می‌شوند. شما اصلا نمی‌دانید دقیقا چه موادی در آنها بکار رفته در حالی که نوع خانگی و کم کربوهیدرات آن بسیار عالی و سرشار از مواد پر خاصیت است که شما از هر لحاظ می‌توانید به آن تکیه کنید.

کراکر گل کلم

کراکر گل کلم بسیار ترد، خوشمزه با مزه آجیلی است. این کراکر گیاهی است و بدون اینکه در آن از غلات و آردهای معمول استفاده شود توانسته است بافت زیبای کراکر را ایجاد کند، گذشته از همه اینها کاملا بدون قند، بدون مواد لبنی و مخصوص گیاهخواران است.

کراکر گلم کلم ترد، شکننده و جالب استو آنها مزه و بافت مخصوص به خودشان را دارند. اشتباه نکنید این کراکرها جایگزینی برای نمونه‌های تجاری ساخته شده نیستند و مثل آنها اعتیاد آور نیستند. آنها کراکر بدون آرد مخصوصی هستند که شما می‌توانید متوجه تفاوت آنها با سایر کراکرهای معمول شوید. بله کراکر کم کربوهیدرات به هیچ عنوان مزه گل کلم نخواهد داد بلکه دانه‌ها، چاشنی‌ها و مواد دیگر هستند که به آن عطر و طعم خاص خود را می‌دهند.

کراکر گل کلم چطور درست می‌شود

من باید به شما بگویم که این دستورالعمل حاوی سبزیجات زیادی است و همچنین دانه‌های روغنی که یک ترکیب روان کننده خوب برای دستگاه گوارش ایجاد می‌کند. اگر مشکل یبوست دارید این کراکر گل کلم برای شما عالی خواهد بود.

در این دستور غذایی از مایکروفر استفاده نشده است. من نسخه‌های کراکر گل کلم بسیاری دیده‌ام که به شما می‌گویند از مایکروفر استفاده کنید اما من استفاده نمی‌کنم چون می‌خواهم یک کراکر مغذی سالم و قابل هضم درست کنم.

آرد نارگیل، تخم کتان و دانه‌های چیا مواد مغذی و خوش طعم هستند که ترکیب ما را مزه دار می‌کنند. هچنین آنها باعث چسبیدن مواد به هم می‌شوند. شما هر کدام از آنها را به تنهایی بپزید نمی‌توانید یک بافت خیلی خوب داشته باشید. ما همچنین باید مطمئن شویم که کراکرها به طور کامل خشک شده هستند. بنابراین اجازه دهید تا در فر گرم بمانند.

کراکرهای گل کلم کم کربوهیدرات شما به سرعت روی میز ناپدید می‌شوند بنابراین ممکن است بخواهید دو یا سه بار خمیر آن را درست کنید!!

مواد لازم برای کراکر گل کلم

  • ۱ عدد گل کلم نیم کیلویی
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر تخم کتان
  • ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا آسیاب شده
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد نارگیل
  • ۲ قاشق غذاخوری مخمر غذایی
  • ۲ قاشق غذاخوری کنجد
  • ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل لیمو
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • کمی فلفل کاین (فلفل قرمز تند)

طرز تهیه کراکر رژیمی گل کلم

  1. گل کلم را بشویید، تمیز کنید و آن را به صورت گلهای کوچک خرد می‌کنیم، آن را در سبد بخارپز یک قابلمه بزرگ با ۱ تا ۲ اینچ آب بخارپز کنید.
    بخار پز کردن گل کلم
  2. گلم کلمها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس آنها را در غذاساز بریزید و آنها را کاملا خرد کنید. گل کلمها را در یک کیسه پنیر یا کیسه آرد قرار دهید و کیسه را فشار دهید تا بیشتر آب آن خارج شود.
    طرز تهیه کراکر گل کلمطرز تهیه کراکر گل کلم
  3. فر را تا حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. همه مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه بزرگ ریخته و خوب مخلوط کنید. حدود ۱۰ کنار بگذارید. مواد را بین دو ورق کاغذ روغنی یا کاغذ مخصوص فر قرار دهید، روی آن را وردنه بکشید و خمیر را به شکل یک مستطیل بزرگ با ضخامت ۱/۸ تا ۱/۴ شکل دهید.
    طرز تهیه کراکر گل کلم
  4. کاغذ بالایی را بردارید. خمیر را در فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که روی آنها به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید، بگذارید بماند. روی خمیر موجود در فر یک کاغذ دیگر قرار دهید و خمیر را در سینی برگردانید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر قرار دهید تا روی دیگر هم برشته شود. فر را خاموش کنید.
    کراکر گل کلم
  5. کراکر گل کلم را با یک چاقوی پیتزا یا کاتر پیتزا برش بزنید. کراکرها را به فر برگردانید و اجازه دهید تا خیلی آهسته خنک و خشک شوند تا زمانی که فر گرم است آنها را همانجا بگذارید تا کراکرها حسابی ترد شوند حدود ۱ تا ۲ ساعت بگذارید بمانند.
    کراکر بدون گلوتن

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: aspicyperspective

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث