طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

آموزش تهیه چیز کیک توت فرنگی

چیز کیک یا همان کیک پنیر جزو دسرهای بسیار پرطرفدار در هر سنی است. از همین رو قصد داریم به شما طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی را آموزش دهیم که به نوبه‌ی خود، یکی از بهترین‌ها است. در این چیز کیک از خامه قنادی استفاده نمائید و شکر را حذف کنید که شیرینی ملایم و دلپذیری به چیز کیک توت فرنگی می‌دهد، ضمناً خامه قنادی طعم بهتری نسبت به خامه صبحانه دارد و در این ترکیب، شیرینی توت فرنگی، خودش شیرینی مطبوعی به آن می‌دهد. در این ترکیب می‌توانید حتی از ماست و زغال اخته به عنوان مواد اولیه استفاده کنید. این بسته به ذائقه شما است. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه‌ی چیز کیک توت فرنگی را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه‌ی چیز کیک توت فرنگی

  • ۳ بیسکویت دارچینی خورد شده (تقریباً معادل یک و نیم اونس)
  • ۱ قاشق چای خوری لیموی رنده شده
  • ۴ اونس پنیر خامه‌ای
  • ۵ اونس ماست کم چرب لیمویی
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • ۱ ½ پیمانه توت فرنگی خورد شده

* این دستور برای چهار نفر مناسب است.

طرز تهیه‌ی چیز کیک توت فرنگی

بیسکویت‌ها را در یک کیسه زیپ کیپ می‌ریزیم و با وردنه، روی آن وزر می‌دهیم تا بیسکویت‌ها کاملاً خورد شوند. این مواد خورد شده را با لیمو مخلوط کرده، خوب ورز می‌دهیم و به چهار قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. آن‌ها را در چهار ظرف جداگانه می‌ریزیم و مقداری در کف ظرف فشار می‌دهیم. سپس ظرف‌ها را در کناری  قرار می‌دهیم.

در یک کاسه متوسط، پنیرها را کاملاً هم زده و مخلوط می‌کنیم. سپس ماست، عسل و وانیل را به آن اضافه کرده و با یک همزن دستی، آن را با ملایمت هم می‌زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند و حالت لطیف و پوکی پیدا کنند. سپس این مواد را به چهار قسمت تقسیم می‌کنیم و در چهار ظرفی که بیسکوئیت داشتند، بر روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم. روی این ظروف را با توت فرنگی‌های خورد شده می‌پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال به آن استراحت می‌دهیم تا جا بیفتد.

حقایق تغذیه‌ای چیز کیک توت فرنگی

(ارزش غذایی زیر برای یک پیاله از چهار پیاله چیز کیک توت فرنگی است)

کالری: ۱۸۵ کالری

چربی کل: ۸ گرم

چربی اشباع شده: ۴ گرم

چربی اشباع نشده مونو: ۲ گرم

کلسترول: ۲۴ میلی گرم

سدیوم: ۱۴۸ میلی گرم

کربوهیدرات: ۲۳ گرم

فیبر رژیمی: ۲ گرم

قند: ۱۴ گرم

پروتئین: ۶ گرم

پتاسیوم: ۱۳۹ میلی گرم

آهن: ۵%

ویتامین A: 5%

ویتامین C: 63%

کلسیوم: ۸%

نکته ها :

اولاً در تمامی چیز کیک‌ها از خامه قنادی استفاده کنید و شکر را حذف نمائید زیرا شیرینی ملایم و دلپذیری به چیز کیک شما می‌بخشد. ضمناً خامه قنادی طعم بهتری نسبت به خامه صبحانه دارد.

کراست چیز کیک، عموماً بیسکویت است که موازنه‌ی نرمی و سفتی مواد حفظ بشه؛ تنها برای چیز کیک‌هایی که داخلشون مغز یا شکلات تکه‌ای دارند می‌توان از کراست کیک استفاده کرد.

و در آخر همیشه مقدار خامه رو کمی بیشتر از پنیر در نظر بگیرید که هم از سنگینی چیز کیک کاسته شده و هم خوشمزه‌تر شود؛ این رمز خوشمزه بودن تمام چیز کیک‌های ما است که از یک شف متخصص در این زمینه یاد گرفته‌ایم.

برای بین، لایه پنیر و میوه خورد شده اگر از ژله استفاده کنید، خوشمزه‌تر خواهد شد.

و نکته آخر: برای چیز کیک‌ها هیچوقت از آب معمولی برای حل کردن ژلاتین استفاده نکنید و همیشه از یک آب میوه بی‌رنگ مثل آب آناناس استفاده نمائید. با یکبار امتحان، متوجه تفاوت در طعم خواهید شد.

  • آیا تاکنون از این دستور برای تهیه‌ی چیز کیک توت فرنگی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی IVY MANNING

منبع: myfitnesspal


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *