طرز تهیه‌ی سالاد میگو به عنوان غذای اصلی

طرز تهیه سریع سالاد میگو سالم

سالاد میگو را درصورتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که دوست داشته باشید یک وعده غذایی سبک با طعم خوب، انرژی کامل و سالم بخورید که بصورت لقمه‌های آماده بوده و زمان طبخ کوتاهی داشته باشد. طرز تهیه‌ی این سالاد بسیار ساده است و شما می‌توانید با هر طعمی که دوست دارید، آن را مزه دار کنید. اگر لیمو ترش دوست دارید و یا جوز هندی، برای این سالاد  دست شما کاملا باز است. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه سالاد میگو را بیاموزید.

اگر زمان برای طبخ میگو ندارید، می‌توانید از کنسرو میگوی آماده استفاده کنید که به راحتی در سوپرمارکت‌ها در دسترس است. اگر می‌خواهید با رنگ و زیبایی بشقابتان، هوش همه را ببرید، از یک هالاپینیو خوشرنگ استفاده کنید و با خورد کردن و افزودن آن به ظرف غذا، روح غذا را شادتر کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی سالاد میگو

  • ۳۴۰ گرم میگوی متوسط یا کوچک باریک پخته شده
  • ۷۰ گرم هویج پوست کنده شده و رنده شده (برای زیبایی بشقابتان بهتر است چیپسی خورد شود)
  • ۷۵ گرم فلفل زرد یا هالاپینیو که باریک خرد شده باشد
  • ۱۲۰ گرم لوبیای سیاه سفید کنسرو شده و فرآوری شده بدون نمک (ترجیحاً بدون گلوتن)
  • ۵ گرم برگ گشنیز تازه
  • ½ قاشق چای خوری پوست لیموی رنده شده
  • ۶۰ گرم آب لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک دوم قاشق چای خوری زیره
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • بین ۱۸۰ تا ۳۶۰ گرم کاهو کلمی یا کاهوی پیچ کوچک که برگ های بیرونی آن گرفته شده باشد.

*این مواد برای ۴ سرو کافی است.

طرز تهیه‌ی سالاد میگو

برای درست کردن سالاد میگو، ابتدا میگوها را تمیز می‌کنیم. به این صورت که درپشت میگو با چاقو یک شکاف با عمق کم به وجود می‌آوریم تا کثیفی داخل ستون فقرات آن را به طور کامل بگیریم.

اکنون همه‌ی مواد به جز کاهو را با میگو در کاسه‌ای بزرگ مخلوط کنید. برای طعمی ‌مطلوب‌تر، مواد را در همین حالت به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در یخچال بگذارید. البته بدون این کار نیز طعم خوبی خواهد داشت.

یک برگ کاهو را در ظرف قرار می‌دهیم و یک سوم فنجان سالاد میگو را داخل آن می‌ریزیم. سپس مواد سالاد میگو را بر روی بستری از کاهو سرو کنید. اگر برگهای کاهو کوچک بود، دو تا برگ را داخل هم قرار دهید. بهتر است سالاد میگو را با سوپ رشته سرو کنید تا خوشمزگی‌اش دوچندان شود.

نکته‌هایی برای یک آشپزی سالم و لذت بخش

این دستور غذایی، به‌منظور سرعت و سهولت بیشتر ایجاد شده است. بنابراین ما میگویی استفاده کرده‌ایم که پخته و آماده باشد. در صورت داشتن وقت اضافه‌، با خرید میگوی خام و پختن آن در خانه‌، سالاد میگو ما طعم بهتری خواهد داشتو طبیعتاً سالمتر خواهد بود.

مسئله مهم دیگر این است که آب میگو‌ها کاملا گرفته شده و خشک باشد؛ در غیر این صورت طعم سالاد شما خراب خواهد شد.

راهنمای طرز پختن میگو درصورتی که آن را به صورت آماده خریداری نکرده باشید

میگوی را از قسمت سر شروع کنید به جدا کردن پوست، تا نزدیک دم. با یک کارد تیز، قسمت بیرونی میگو را برش بزنید و رگه‌ی تیره‌ی پشت میگو را با نوک کارد، در بیاورید. دقت کنید که این رگه درتمام طول بدن میگو امتداد دارد و برای اینکه میگو بوی بد ندهد، باید به طور کامل از میگو خارج شود. برای راحت‌تر انجام دادن این کار، می‌توانید زیر شیر آب انجام بدهید. اگر می‌خواهید میگوها را از روز قبل آماده کنید، میگوهای پاک و شسته شده را در یک ظرف یخ داخل یخچال بگذارید.

برای جوشاندن میگوها داخل یک قابلمه بزرگ به عمق ۱۰ سانت آب بریزید و روی گاز بگذارید تا جوش بیاد. سپس دو عدد لیمو را از وسط نصف کنید و آب لیموها را داخل آب در حال جوشیدن بریزید. خود تکه‌های لیمو را هم بریزید؛ سپس ادویه‌های زیر را به آب جوش اضافه کنید: ۳ عدد برگ بو، ۱ فلفل قرمز، ۲ قاشق چای خوری تخم کرفس، ۲ قاشق چای خوری تخم گشنیز، ۴ قاشق چای خوری تخم خردل، ۲ قاشق چای خوری دانه فلفل سیاه، ۱ قاشق چای خوری میخک،  ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز پرک، ۲ قاشق چای خوری آویشن خشک. چند دقیقه بجوشانید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.

(در صورتی که میگو به خوبی تمیز شده باشد، خودش به تنهایی خوشمزه است و نیازی به این ادویه‌ها نیست)

 در کاسه دیگری، آب و یخ بسیاری را باهم مخلوط کنید و کنار دست بذارید تا میگوها را بعد از پختن، بلافاصله سرد کنید. سپس حرارت زیر آب جوش را زیاد کنید. میگوهای شسته شده را دانه دانه داخل آب درحال جوش بندازید. اکنون میگوها را در آب، هم بزنید. میگوها خیلی سریع می‌پزند و به محض این که پیچیدند و سفت و سفید شدند، آن‌ها را از آب جوش خارج کنید و مستقیم داخل آب یخ بگذارید و هم بزنید.

طرز تهیه چند سس پیشنهادی برای سرو در کنار سالاد میگو

حتما” این سس‌ها را باید برای حداقل نیم ساعت، در یخچال گذاشت تا مزه مواد با هم ترکیب شود.

¼ فنجان ماست + ¼ قاشق چای خوری پودر کاری + نمک زیاد

¼ فنجان سس مایونز + ۱ قاشق چای خوری سس فلفل قرمز تند

¼ فنجان سس گوجه فرنگی + ¼ فنجان سس خردل

نصف یک عدد آواکادو + ۱ قاشق چای خوری سس فلفل (ترجیحا” مکزیکی)

¼ فنجان ماست خامه‌ای + ¼ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز تند (ترجیحا” از نوع مکزیکی) + نمک فراوان

برای تهیه‌ی هرکدام از این سس‌ها کافی است مواد را با همزن مخلوط کرده و پس از گذاشتن نیم ساعت در یخچال، سرو کنید.

حقایق تغذیه‌ای سالاد میگو

(ارزش غذایی زیر برای یک سرو است که شامل ۳ رپ کاهو است)

کالری: ۱۳۰ کالری

چربی کل: ۴ گرم

چربی اشباع شده: ۱ گرم

چربی اشباع نشده مونو: ۳ گرم

کلسترول: ۱۱۵ میلی گرم

سدیوم: ۴۳۶ میلی گرم

کربوهیدرات: ۱۰ گرم

فیبر رژیمی: ۳ گرم

قند: ۳ گرم

پروتئین: ۱۵ گرم

پتاسیوم: ۳۴۴ میلی گرم

آهن: ۴%

ویتامین A: 65%

ویتامین C: 28%

کلسیوم: ۷%

  • آیا تاکنون از این دستور برای تهیه‌ی سالاد میگو استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از MyFitnessPal’s Recipes

منبع: myfitnesspal


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *