جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
دستورالعمل سوپ‌های گیاهی

سوپ‌های گیاهی و ۱۳ دستورالعمل برای تهیه این سوپ ها

سوپ‌های گیاهی از بهترین منابع برای تأمین مواد معدنی، پروتئین و همچنین فیبر برای بدن شما است و همین سلامت بدن شمارا تضمین می‌کند. شروع یک وعده غذایی با سالاد است که تنها راه برای افزایش مصرف سبزی‌ها  توسط شما  و تامین فیبر و مواد معدنی نیست. آن را با مصرف یک‌کاسه از سوپ‌های گیاهی خانگی به‌جای استفاده صرف از سالاد غنی کنید. شما می‌توانید که دوز اضافی از ماده مغذی و یک وعده یا دو از سبزی‌ها اضافی دریافت کنید؛ و اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن خود هستید، یک مطالعه نشان داد که افرادی که قبل از یک دوره ناهار اصلی، سوپی با کالری کمتر مصرف می‌کردند، در کل غذا کمتری مصرف می‌کردند. در این مقاله به معرفی ۱۳ دستورالعمل برای پخت این سوپ‌های خوشمزه و مقوی می‌پردازیم.

سوپ هویج، زنجبیل، نارگیل

چشم‌های شما (و جوانه‌های چشایی به‌طور طبیعی) برای خوردن این سوپ از شما تشکر می‌کنند. هویج یک منبع بزرگ از بتا کاروتن است که این پیش ساز در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای سلامت بینایی بسیار مهم است.

انواع سوپ‌های گیاهی

گاسپاچو سبک اندلس

این سوپ در فصل تابستان تمام علایق فصلی شما ازجمله، فلفل، خیار و گوجه‌فرنگی ترکی را دارد. تکه‌هایی از باگت کبابی را به سیر، سوپ سرد و عطروطعم دوده کباب بمالید.

 سیب‌زمینی شیرین و سوپ زنجبیل

این سوپ یکی از سوپ‌های گیاهی و گرم بدون چربی، کلسترول و کم‌کالری است که به لطف خامه سیب‌زمینی شیرین، زنجبیل تند و مقدار کمی قند طعم و مزه خوبی دارد. از یک مخلوط‌کن غوطه‌ور برای ساختن اجزای این دستورالعمل به‌راحتی استفاده کنید.

باقلا سیاه، فلفل قرمز، کدو زمستانی

فلفل قرمز در کدو زمستانی منحصربه‌فرد و به‌عنوان اجزای درخشان آن هست. شما می‌توانید در زمستان از انواع کدو استفاده کنید، به نظر می‌رسد بهترین راه خریدن گردوی سفید، بلوط و کابوجا که اجزای اصلی این دستورالعمل غذایی هستند، از فروشگاه است.

گوجه‌فرنگی و سوپ رازیانه

رازیانه می‌تواند به سوپ گوجه‌فرنگی اضافه شود که یکی عضو مدیترانه‌ای از خانواده جعفری با طعم و مزه‌ای شبیه به رازیانه هست. این دستورالعمل غذایی می‌تواند با وگان‌ها ساخته شود فقط به‌جای کره از روغن‌زیتون استفاده کنید و خامه‌های سنگین را حذف کنید.

سوپ گوجه‌فرنگی

در اینجا شما سه دستورالعمل سوپ گوجه‌فرنگی را با یک دستور به دست می‌آورید. انتخاب‌های شما: برای درست کردن یک نمونه دل‌چسب از سوپ‌های گیاهی، دستور سوپ کلاسیک را انجام دهید و برنج سفید، بلغور، بلغور عربی اضافه کنید و یا به‌نوبه خود با انتقال حرارت، آویشن تازه، پودر ریحان، پودر فلفل قرمز و یا فلفل قرمز دودی به آن اضافه کنید.

گاسپاچو از سوپ‌های گیاهی متنوع تابستان

این سوپ سرد با طراوت با لیکوپن و آنتی‌اکسیدان بسته‌بندی می‌شود. گوجه‌فرنگی همچنین حاوی ویتامین C، فولات، پتاسیم هست. در هر وعده تنها حاوی ۸۸ کالری انرژی هست که شروعی خوب برای یک وعده‌غذای تابستانی هست.

فلفل قرمز گیاهی

باوجوداینکه در هر وعده کمتر از ۳۰۰ کالری انرژی دارد، این سوپ در هر وعده غذایی ۱۵ گرم فیبر دارد و این بدان معنی هست که شما تا وعده غذایی بعدی احساس سیر بودن رادارید. نخود، لوبیا سیاه‌وسفید، لوبیا قرمز و حبوبات خشک که همگی منابع بدون گوشت از پروتئین هستند، سیری شمارا بیشتر تضمین می‌کنند.

فلفل قرمز تند جنوب غربی، باقلا سیاه

فلفل قرمز به ساعت‌ها جوشیدن نیازی ندارد، این سوپ گیاهی در ۲۵ دقیقه آماده می‌شود. راه‌حل استفاده از بسته‌بندی فلفل قرمز بوداده، سوپ گوجه‌فرنگی، پودر فلفل قرمز، زیره سبز و همچنین مواد تشکیل‌دهنده آن مانند نوعی فلفل سبز مکزیکی هست. در هر کاسه ۱۷ گرم پروتئین و ۱۳ گرم فیبر دریافت می‌کنید، آن را با چربی‌ها، برخی چربی‌های سالم و تکه‌های آووکادو بی‌نظیر کنید.

سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی

سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی به‌طور سنتی دارای خامه غلیظ است اما به‌طور واضح در این دستور غذایی ماست یونانی جایگزین آن می‌شود. علاوه بر کاهش کالری و چربی، این جابجایی ماست یونانی پروتئین را در هر وعده به ۸ گرم می‌رساند.

آماده کردن سوپ کدوسبز

شما در تابستان هیچ‌چیزی شبیه کدوسبز ندارید. کدوسبز سرخ‌کرده با پیاز، سیر، پودر زردچوبه هندی را پوره و سپس در مخلوط‌کن بریزید. ازآنجاکه کدوسبز در تابستان به‌شدت فراوان است، شما می‌توانید بسته‌های کوچک از این سوپ را در فریزر قرار دهید تا بعداً بتوانید از آن بخورید.

سوپ شاهی آبی با بادام سرخ‌کرده

شاهی آبی اغلب نادیده گرفته می‌شود که بهترین نوع استفاده از این ماده پرخاصیت در سوپ‌های گیاهی هست. این گیاه از خانواده سبزی خردل و کلم هست که مقدار کمی کالری دارد که در آنتی‌اکسیدان‌ها و غذاهای گیاهی زیاد هست و یک منبع خوب از ویتامین K هست که برای مغز استخوان بسیار خوب هست.

گاسپاچو آسان

از این دستور غذایی آسان‌تر نمی‌توانید پیدا کنید، به‌سادگی آن را ریزریز کنید و با سبزی‌های رنگارنگ داخل مخلوط‌کن بریزید و تکه‌های نان سبوس‌دار را به آن اضافه کنید و آن را با طعم گاسپاچو های بسته‌بندی‌شده ترکیب کنید و بارها از آن درست کنید.

دستورالعمل تهیه سوپ‌های گیاهی

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

جدیدترین مدل‌ها و ایده‌ها برای لاک ناخن در تابستان
جدیدترین مدل‌ها و ایده‌ها برای لاک ناخن در تابستان
108
چند تغییر در سبک زندگی که باعث جوان‌تر شدن شما می‌شود
چند تغییر در سبک زندگی که باعث جوانتر شدن شما می‌شود
142
موثرترین درمان‌های غیرجراحی کلینیکی برای زیبایی پوست
موثرترین درمان‌های غیرجراحی کلینیکی برای زیبایی پوست
164
با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
229
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
214
همیشه جوان بمانید، ترفندهایی برای جلوگیری از پیری پوست
همیشه جوان بمانید، ترفندهایی برای جلوگیری از پیری پوست
465

مقالات سلامت

سوختگی دهان
سوختگی دهان را با ۷ درمان طبیعی در خانه درمان کنید
5
روش آنژیوگرافی
آنژیوگرافی (رگ نگاری) عروق کرونر: تعریف و نحوه انجام این روش
213
شقاق مقعد یا فیشر
شقاق مقعد (Fissure) چیست؟ معرفی کامل، علائم، پیشگیری و درمان شقاق مقعد
375
آکنه پیشانی
آکنه پیشانی به چه علت بوجود می‌آید و چگونه درمان می‌شود؟
307
درد گوش موقع بلعیدن
درد گوش موقع بلعیدن به چه علت بوجود می‌آید؟
281
معرفی داروی اتودولاک یا لودین
معرفی کامل داروی اتودولاک (Etodolac) یا لودین (Lodine)
231

مقالات آشپزی

شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
573
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
413
کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
765
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
388
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
3,138
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
1,097

مقالات تغذیه

تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
273
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
218
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
221
آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
585
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
903
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
1,108