سوزش معده و ۷ عادت روزانه که می تواند این مشکل را در شما متوقف کند

سوزش معده

سوزش معده  یکی از مشکلاتی است که ممکن است بعضی از ما به طور روزانه با آن مواجه شویم . مصرف بیش از حد ضد آنتی اسیدها و دارو های تجویزی ، شایع ترین ، درمان ها برای مبارزه با  GERD ( Gastroesophageal reflux disease) هستند.  در موارد بسیار شدید، جراحی حتی ممکن است مورد نیاز باشد. اما صرف نظر از اینکه چگونه علائم ریفلاکس گاسترو ازوفاژیال در شما چقدر بد باشد ، مبارزه موفق با سوزش سر دل و برگشت اسید معده نیاز به برخی از تغییرات در شیوه زندگی شما ، اعم از مواد غذایی که شما می خورید تا لباسی که شما می پوشید، دارد. اگر شما هر روز با این مشکل مواجه هستید ، این هفت عادت ممکن است به حداقل رساندن عوارض ریفلاکس گاسترو ازوفاژیال کمک کند. در اینجا با این چند راه برای توقف این مشکل بیشتر آشنا می شویم.

غذای روزانه خود را در وعده های کوچک اما مکرر بخورید

وعده های غذایی اغلب عامل شروع کننده برای علائم سوزش معده هستند. در واقع، تقریبا همه ی چیزهایی که شما می توانید بخورید، یک علت سوزش سر دل ، هستند. معده خیلی پر می تواند باعث شل شدن دریچه بین معده و مری (به عنوان اسفنکتر تحتانی مری یا LES شناخته می شود ) شده و اسیدهای معده را به بالا به مری هل دهد. چند وعده ی غذایی کوچک را در طول روز به جای روش استاندارد تغذیه یعنی صبحانه، ناهار و شام بخورید. (آخرین وعده غذایی را خیلی دیر مصرف نکنید، چون صرف غذا در زمان نزدیک به خواب می تواند علائم سوزش معده را آغاز کند).

مصرف کیک  و مواد مضر برای سوزش معده  را کاهش دهید

شکلات یا کافئین، غذاها و نوشیدنی های خاص با شهرت بد در مورد تشدید علائم سوزش معده هستند. این فهرست همچنین شامل غذاهای تند، گوشت قرمز چرب، سیب زمینی سرخ کرده (و دیگر غذاهای سرخ شده)، مرکبات، پیاز خام، گوجه فرنگی، کره، روغن، نعناع، شکلات، و کافئین است. شما لازم نیست خودتان را با یک رژیم غذایی موز و مرغ آب پز عذاب دهید . با این حال. لیست غذاهایی را که باعث کاهش سوزش معده می شود را نگاه کنید چون بعضی از آنها خوشمزه هستند.

مواد مضر برای سوزش معده

برای جلوگیری یا کاهش سوزش معده ، الکل ننوشید

الکل به خصوص اگر بیش از حد، و یا به طور منظم مصرف شود ، یک ایده بد برای بسیاری از افرادی است که با سوزش معده مواجه می شوند. الکل باعث شل شدن اسفنکتر تحتانی مری می شود، که اجازه می دهد تا اسید معده به سمت مری بازگردد. در یک مطالعه که در سال ۱۹۹۹ در مجله آمریکایی پزشکی منتشر شد، نشان داده شد که درصد افرادی که علایم ریفلاکس را گزارش داده اند با افزایش مصرف نوشیدنی در هفته، نسبت مستقیم دارد. کسانی که بیش از هفت جرعه در هفته نوشیدند، شانس بیشتری برای ابتلای به سوزش معده داشتند.

یکی دیگر از دلایل برای اهمیت کاهش وزن

اضافه وزن می تواند به سوزش سر دل و برگشت اسید معده کمک کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ از بیش از۰۰۰ ،۱۰ نفر انجام گرفت و در در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد ، یک رابطه قوی بین علائم GERD و نمایه توده بدنی (BMI) وجود داشت. در افراد چاق نزدیک به سه برابر بیشتر از افراد با وزن طبیعی سوزش سر دل و ریفلاکس اسید، وجود دارد . کارشناسان دقیقا نمی دانند که علت این امر چیست. افزایش چربی شکمی ممکن است باعث فشار بر معده شود ، همچنین ممکن است به علت تغییرات شیمیایی و یا هورمونی باشد که بدن را بیشتر مستعد ابتلا به ریفلاکس اسید می کنند.

لباس های تنگ نپوشید

درست شبیه به چربی شکم، لباس  تنگ  که اطراف ناحیه میانی را در برگرفته می گیرد ، می توانید باعث فشار بر معده و مجبور کردن اسید معده برای رفتن به مری شود . مطمئنا آن شلوار ممکن است دوست داشتنی به نظر برسد ، اما آیا ارزشش را دارد؟ اگر شما سوزش معده دارید، از کمربند، باند کمر، جوراب بافی، و یا زیرپوشی که ممکن است خیلی تنگ باشد استفاده نکنید.

خواب سر بالا

آیا در هنگام خواب با سوزش معده مواجه شده اید؟ بیشتر شما ممکن است که این وضعیت را تجربه کرده باشید. از غذا خوردن قبل از خواب و بالا بردن سر خود را شش تا هشت اینچ در هنگام خواب ، اجتناب کنید. این موقعیت لزوما باعث کاهش در دفعات رفلکس اسید معده نمی شود، اما تحقیقات نشان می دهد که کمک می کند تا تخلیه اسید معده از مری با سرعت بیشتری انجام گیرد. یک مطالعه افزایش سرعت به میزان ۶۷٪ را در زمان زدودن اسید نشان می دهد. آیا یک تخت قابل تنظیم ندارید؟ تخت خود را بر روی توده های خاص طراحی شده و یا استفاده از یک تکه ابر، که هر دو شما می توانید در اکثر فروشگاه های خانه پیدا کنید، سرپا نگه دارید (ستون بندی کردن بالش موثر نیست) .

ترک سیگار

همه می دانند که سیگار کشیدن باعث آسیب به قلب و ریه شما می شود. اما این مورد در مورد دستگاه گوارش شما هم وجود دارد؟ بله. نیکوتین هم ، مانند الکل، ممکن است با شل کردن اسفنکتر تحتانی مری که باعث برگشتن اسید معده به سمت مری می شود، منجر به بدتر شدن علائم سوزش معده شود. سیگار کشیدن نیز باعث مهاجرت نمک های صفراوی از روده کوچک به معده و کاهش میزان تولید بزاق در شما می شود. (بزاق به تعادل اسید معده کمک می کند و شامل یک ضد اسید طبیعی به نام بی کربنات است).

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، مورد پسند و رضایت شما بود ، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با مابرای ارائه هرچه بهتر مطالب ، به اشتراک بگذارید.َ


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *