جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سن 20 سالگی

در سن ۲۰ سالگی چه کارهایی باید انجام داد؟

رسیدن به سن ۲۰ سالگی ، یک اتفاق مهم است  که با خودش مسئولیتهای جدید می‌آورد چرا که حالا شما بعنوان یک فردی شناخته می‌‌شوید که کمی‌ پخته‌ترشده است.

سن ۲۰ سالگی زمانی ست که بایستی بیشتر بر روی زندگی خود کنترل داشته باشید. تغییرات مثبت زیادی وجود دارد که می‌توانید در سن ۲۰ سالگی انجام دهید تا سالهای آتی  که در پیش‌رو دارید را، سالهای بهتری برای خود سازید. در ادامه  ۵ عادت و رفتار جدید را خواهید خواند که با داشتن آنها می‌تواند یک دهه‌ی آینده از زندگی خود را به بهترین نحو پیش ببرید تا آغازی باشد برای یک زندگی سالم، شاد و موفق.

۱- پس انداز کردن را آغاز نمایید

اگر در سن ۲۰ سالگی شروع کنید به پس انداز کردن پول یا پرداخت بیمه برای  دوران بازنشستگی  در سن ۶۰ سالگی، دوران خوبی را پیش رو خواهید داشت. اگر در سن ۳۵ سالگی شروع به پس انداز یا پرداخت بیمه نمایید هزینه ای که پرداخت می‌کنید بیشتر خواهد شد. حتی اگر در سن ۲۰ سالگی در حال پرداخت هزینه‌های تحصیل یا وام تحصیلی هستید، بهتر است تا جای ممکن این پس انداز را برای دوران بازنشستگی خود همچنان داشته باشید. داشتن یک شغل ساده در کنار تحصیل، می‌تواند این پول را تامین نماید.

۲- مراقب سلامت جسمی‌ خود باشید

سن ۲۰ سالگی ، زمان خوبی‌ست که نسبت به سلامتی شخصی خودتان دغدغه‌مند شوید.  ورزش و تمرین‌های بدنی مداوم، خوددداری از نشستن زیاد و بی‌حرکتی طولانی مدت، نوشیدن میزان زیادی آب،  خوابیدن کافی به مدت ۸ ساعت در شبانه روز، پرهیز از خوردن نوشیدنیهای الکلی. این موارد ادامه دارد و می‌توانید به این فهرست اضافه نمایید.

بایستی از تمام بخش‌های بدن خود مراقبت به عمل آورید. مثلا مراقبت از پوست، مهم است. با استفاده از محصولات ضدآفتاب و از مرطوب کننده‌ها. با این روش‌ها وقتی به سن ۳۰ سالگی رسیدید از اینکه این کارها را انجام می‌دادید خوشحال خواهید شد.

۳- مراقب سلامت ذهنی و روحی خود باشید

خوشبختانه در عصر کنونی، مسئله سلامت ذهنی و چگونگی داشتن ذهنی سالم، بیشتر از قبل تشخیص داده شده است و اگر شما در حال رسیدن به سن ۲۰ سالگی هستید، شانس با شماست.

با انجام تغییراتی حتی بسیار کوچک در عادتهای روزانه خود،  می‌توانید تفاوتهای بسیار زیادی را حس کنید. ب عنوان مثال با کمک از انواع داده‌هایی که به طور آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها می‌توانید در اختیار داشته باشید، به راحتی می‌توانید دلایل ایجاد اضطراب را متوجه شوید و با پیگیری، می‌توانید راه حل‌هایی برای این مشکل بدست آوید.

داشتن تمرین‌های مراقبه ای و مدیتشین به صورت روزانه، می‌تواند میزان تمرکز ذهنی شما را بالا ببرد، می‌تواند باعث شود با ذهنی باز و پر از ایده‌های جدید،  راه حل مشکلاتتان را پیدا کنید.

۴- اطراف خود را با آدمهای خوب پر کنید

نسبت به این مسئله،  نکته سنج باشید که حضور چه کسی در زندگی شما مفید است و حضور چه کسی مضر. چه کسی به شما انرژی مثبت می‌دهد چه کسی انرژی منفی.  بهتر است کیفیت رابطه‌های دوستانه برایتان مهم باشد نه کمیت آنها.

داشتن دوستان اندک اما مفید،  بهتر است تا داشتن دوستان زیادی که نقش سازنده ای در زندگی شما ندارند.  خود شما هم می‌توانید بعنوان یک دوست،  برای دیگران نقشی سازنده  و مثبت داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد اکثر آدمها تا سن ۲۵ سالگی هنوز چندان توان تشخیص این مسئله را ندارد و شما هنوز ۲۰ سالتان است اما اشکالی ندارد کافی ست به دنبال دوستانی باشید که باعث اعتماد به نفس در شما می‌شوند یا دوستانی که باعث ایجاد حس امنیت در شما می‌شوند و یا دوستانی که به شما شادی می‌بخشند. همین امر در مورد رابطهای عاشقانه شما نیز صادق است.  بهتر است وقت خود را برای فردی که باعث رشد شخصیتی شما نمی‌شود تلف نکنید و در عوض،  وقتتان را با کسی صرف کنید که باعث سازندگی شخصیتی در شما می‌شود.

۵- در سن ۲۰ سالگی خیلی به خودتان سخت نگیرید

با در نظر گرفتن اینکه سن کنونی شما در واقع کهن‌ترین سنی است که تا حالا داشته اید (در سن ۲۰ سالگی به نظرتان می‌رسد چقدر از ۱۹ ساله‌ها بزرگتر هستید)، اما شما همچنان در حال بزرگ شدن و تغییر یافتن هستید.

قرار نیست وقتی اولین بار هر کاری را انجام می‌دهید بی عیب و نقص باشد. شاید زمانی برسد که متوجه شوید مسیری که برای زندگی انتخاب کرده‌اید  یا  حرفه ای که در آن هستید را  دوست ندارید. . شاید شاید شما کارهای احمقانه‌ای کرده‌اید  مثلا مستی و وحشی بازی در شبهایی که بیرون رفته اید،  یا دوستی عاشقانه با فردی که در رابطه عاشقانه با شخص دیگری است،  یا موارد دیگر.  اما اشکالی ندارد نمی‌توانید تا ابد خودتان را سرزنش کنید که چرا این کارها را انجام داده‌اید،  بهترین راه این است که  از این  تجربیات  برای آینده خود استفاده نمایید.

زمان، بزرگترین درس‌ها را به انسان می‌دهد.  شما در طی زمان،  متوجه خواهید شد چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید.  زمان،  به شما می‌آموزد که با چه روش‌هایی به سلامت ذهنی و بدنی برسید و چگونه در موارد مختلف زندگی شخصی و  زندگی کاری خود، موفق شوید.

در سن ۲۰ سالگی بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تا جاییکه می‌توانید،  بهترینِ خودتان باشید و شاهد جریان زندگی باشید چرا که زندگی شما تازه آغاز شده است.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Kacey Bradly

منبع : Success

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
32
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
234
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
134
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
248
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
496
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
1,027

مقالات سلامت

تست کراتینین خون
تست کراتینین آزمایش خون به چه منظور انجام می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
39
علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
168
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
131
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
86
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
111
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
90

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
101
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
127
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
208
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
394
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,367
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
784

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
147
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
313
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
428
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
570
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
405
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
561