جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سلامت چشم و 5 ماده غذایی مفید

سلامت چشم و ۵ ماده غذایی که به سلامت چشمان شما کمک می کنند

سلامت چشم یکی از مهم ترین موضوعات در مورد حیطه سلامت فردی است،  چون تا حد  زیادی در درک لذات و بهره گیری از دنیا  و بعد اجتماعی انسان موثر است. از این رو،  مواد غذایی زیادی هستند که می توانند، باعث بهبود در سلامت و یا حفظ علمکرد و  کارایی چشمان شما شوند و از بیماری های چشم جلوگیری کنند. در اینجا ۵ ماده غذایی که برای سلامت چشم در  شما مفید هستند و باعث می شوند که دید تیزی و قوی  داشته باشید  ، را معرفی و بررسی می کنیم.

سبزیجات برگ دار سبز (Leafy greens )

این مواد غذایی غنی از دو ماده  لوتئین (lutein )و زیگزانتین (zeaxanthin) هستند که جدای از اینکه  آنتی اکسیدان هستند، در  مطالعاتی که بر روی این دو ماده انجام شده است، نشان داده شده است  که این دو ماده باعث  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا ( تخریب از طریق ایجاد بثورات ماکولا) و آب مروارید (cataracts ) می شوند.

تخم مرغ ها (Eggs  )

با توجه به  گفته پل دورتی، پزشک متخصص و  مدیر مرکز  پزشکی لیزری بینایی دورتی  در شهر  لس آنجلس، زرده ی تخم مرغ  منبع اصلی برای  تولید ماده ی لوتئین و زیگزانتین  و همچنین روی  (zinc plus ) هستند ، که همچنین این ماده ها  به  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا را در چشم و متعاقبا سلامت چشمان شما ، کمک می کنند.

مرکبات و انواع توت ها (Citrus and berries )

این میوه ها که منابع غنی ای از ویتامین C هستند در مطالعات مختلف که بر روی آنها انجام گرفته است، نشان داده شده است که باعث  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می شوند.

بادام ها (Almonds )

این مواد غذایی ائم از مغز بادام، بادام درختی و بادام زمینی سرشار از  ویتامین E ( با نام های دیگر  آلفا توکوفرول، بتا توکوفرول و گاما توکوفرول  که یک ویتامین محلول در چربی است که اثر آنتی اکسیدانی دارد) ) هستند ، که تحقیقاتی که بر روی این ماده غذایی انجاک گرفته است نشان می دهد که این ماده ، باعث کند شدن در روند فرایند مخرب  دژنراسیون ماکولا در چشمان شما و در نتیجه سلامت چشم  می شود. یک مشت پر (در هر اونس) در حدود نیمی از دوز روزانه مورد نظر بدن شما را از ویتامین    E، تامین می کند.

ماهی های چرب (ماهی های چرب ) و نقش آنها در سلامت چشم

جیمی لی ، پزشک متخصص و ، مدیر قسمت جراحی عیوب انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک، در این باره می گوید : ماهی تن، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی کولی و ماهی قزل آلا سرشار از  ماده DHA هستند ،  که  این ماده یک اسید چرب است که  در سطح شبکیه چشم  شما وجود دارد و کمبود این ماده  با  میزان ابتلای به  سندرم خشکی چشم (Dry eye syndrome (DES) – keratoconjunctivitis sicca (KCS) )، در ارتباط است که مشخصه این عارضه، کاهش با نبود اشک و  رطوبت کافی در سطح چشمان شما است.

اثر مواد غذایی در سلامت چشم

منبع: HEALTH

این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
42
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
86
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
66
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
181
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
151
چند مدل آرایش ناخن آسان برای خانم‌هایی که دچار کمبود وقت و حوصله هستند
چند مدل آرایش ناخن آسان برای خانم‌هایی که دچار کمبود وقت و حوصله هستند
101

مقالات سلامت

فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
20
درمان زخم معده
درمان زخم معده با درمانهای سنتی و خانگی طبق تحقیقات و انواع درمانهای دارویی
89
هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به چه علت بوجود می‌آید، انواع درمانهای پزشکی و خانگی آن چیست؟
88
معرفی داروی کوئتیاپین
داروی کوئتیاپین ( کوتیاپین) و معرفی ویژگی ها و نکات کلیدی در مصرف آن
76
فوروزماید چیست و چه کاربردی دارد؟
معرفی کامل داروی مُدِر فوروزماید (Furosemide) – درمان حبس آب و فشار خون
61
روغن خراطین
روغن خراطین و حجم دادن طبیعی اندام بوسیله آن
313

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
3
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
305
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
185
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
303
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
331
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
544

مقالات تغذیه

فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
88
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
352
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
408
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
291
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
569
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
599