جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سلامت چشم و 5 ماده غذایی مفید

سلامت چشم و ۵ ماده غذایی که به سلامت چشمان شما کمک می کنند

سلامت چشم یکی از مهم ترین موضوعات در مورد حیطه سلامت فردی است،  چون تا حد  زیادی در درک لذات و بهره گیری از دنیا  و بعد اجتماعی انسان موثر است. از این رو،  مواد غذایی زیادی هستند که می توانند، باعث بهبود در سلامت و یا حفظ علمکرد و  کارایی چشمان شما شوند و از بیماری های چشم جلوگیری کنند. در اینجا ۵ ماده غذایی که برای سلامت چشم در  شما مفید هستند و باعث می شوند که دید تیزی و قوی  داشته باشید  ، را معرفی و بررسی می کنیم.

سبزیجات برگ دار سبز (Leafy greens )

این مواد غذایی غنی از دو ماده  لوتئین (lutein )و زیگزانتین (zeaxanthin) هستند که جدای از اینکه  آنتی اکسیدان هستند، در  مطالعاتی که بر روی این دو ماده انجام شده است، نشان داده شده است  که این دو ماده باعث  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا ( تخریب از طریق ایجاد بثورات ماکولا) و آب مروارید (cataracts ) می شوند.

تخم مرغ ها (Eggs  )

با توجه به  گفته پل دورتی، پزشک متخصص و  مدیر مرکز  پزشکی لیزری بینایی دورتی  در شهر  لس آنجلس، زرده ی تخم مرغ  منبع اصلی برای  تولید ماده ی لوتئین و زیگزانتین  و همچنین روی  (zinc plus ) هستند ، که همچنین این ماده ها  به  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا را در چشم و متعاقبا سلامت چشمان شما ، کمک می کنند.

مرکبات و انواع توت ها (Citrus and berries )

این میوه ها که منابع غنی ای از ویتامین C هستند در مطالعات مختلف که بر روی آنها انجام گرفته است، نشان داده شده است که باعث  کاهش خطر ابتلای به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می شوند.

بادام ها (Almonds )

این مواد غذایی ائم از مغز بادام، بادام درختی و بادام زمینی سرشار از  ویتامین E ( با نام های دیگر  آلفا توکوفرول، بتا توکوفرول و گاما توکوفرول  که یک ویتامین محلول در چربی است که اثر آنتی اکسیدانی دارد) ) هستند ، که تحقیقاتی که بر روی این ماده غذایی انجاک گرفته است نشان می دهد که این ماده ، باعث کند شدن در روند فرایند مخرب  دژنراسیون ماکولا در چشمان شما و در نتیجه سلامت چشم  می شود. یک مشت پر (در هر اونس) در حدود نیمی از دوز روزانه مورد نظر بدن شما را از ویتامین    E، تامین می کند.

ماهی های چرب (ماهی های چرب ) و نقش آنها در سلامت چشم

جیمی لی ، پزشک متخصص و ، مدیر قسمت جراحی عیوب انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک، در این باره می گوید : ماهی تن، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی کولی و ماهی قزل آلا سرشار از  ماده DHA هستند ،  که  این ماده یک اسید چرب است که  در سطح شبکیه چشم  شما وجود دارد و کمبود این ماده  با  میزان ابتلای به  سندرم خشکی چشم (Dry eye syndrome (DES) – keratoconjunctivitis sicca (KCS) )، در ارتباط است که مشخصه این عارضه، کاهش با نبود اشک و  رطوبت کافی در سطح چشمان شما است.

اثر مواد غذایی در سلامت چشم

منبع: HEALTH

این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
37
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
202
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
157
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
272
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
209
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
138

مقالات سلامت

داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
671
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
232
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
790
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
367
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,156
معرفی کامل کِرِم املا
معرفی کامل کِرِم املا (Emla cream) – بی حس کننده ی موضعی
431

مقالات آشپزی

کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
110
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
281
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,312
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
596
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,202
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
889

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
228
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
513
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
660
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
166
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
543
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
563