آرایش صورت همیشه انعکاسی از شخصیت فرد است مثلا اگر فردی درونگرا باشد از رنگ‌های تند و روشن برای آرایش استفاده نمی‌کند و یا کسی که حس خلاقانه‌ای دارد همیشه دوست دارد چیزهای تازه را امتحان کند. اما رژ لب مناسب شخصیت شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ پاسخ به این سوال زمانی ممکن است که شما شناخت کاملا دقیقی از شخصیت خود داشته باشید. آزمون شخصیت شناسی مایربریگز می‌تواند تعریف دقیقی از شخصیت شما ارائه دهد و شما را به خودشناسی برساند. در این مقاله از مجله قرمز پس از آشنایی با تست شخصیت شناسی مایربریگز به شما خواهیم گفت که رژ لب مناسب شما بر اساس نتیجه این آزمون چیست.

آشنایی با تست شخصیت شناسی مایربریگز MBTI

اگر با آزمون شخصیت مایر بریگز آشنایی داشته باشید می‌دانید که بر اساس این آزمون افراد به ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف تقسیم بندی می‌شوند که این تیپ‌های شخصیتی با ۴ فاکتور مشخص می‌شوند، فاکتور اول درونگرایی یا برونگرایی فرد است که با حروف I  برای درونگرا و E برای برونگرا مشخص می‌شود. فاکتور دوم شمی بودن یا حسی بودن است که با حروف N برای شمی و S برای حسی مشخص می‌شود. فاکتور سوم احساسی یا منطقی بودن فرد است که با حروف T برای منطقی و F برای احساسی مشخص می‌شود و فاکتور آخر هم به ملاحظه گری P و یا داوری کننده بودن فرد J مربوط است. هریک از این عبارات و اصطلاحات، تعاریف تخصصی خود را دارند که در این مقاله نمی‌گنجد اما اگر شما جزو افرادی هستید که با تیپ شخصیتی مایربریگز خود آشنایی دارید می‌توانید با این آزمون @mytypebot شخصیت خود را بشناسید و رنگ رژ لب مناسب شخصیت خود را از اینجا پیدا کنید.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ENTP

ENTP صدای رسایی دارد و و هرگز از چالش‌ها نمی‌هراسد و همیشه چیزهایی را که می‌خواهد به دست می‌آورد. برای چنین شخصیتی که هرگز یک کار را به روش‌های تکراری انجام نمی‌دهد مجموعه‌ای از رنگ‌های تند و چشمگیر برای رژ لب توصیه می‌شود.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ENFP

ENFP شخصیتی انعطاف پذیر و گرم دارد که اشتیاق زیادی برای امتحان چیزهای جدید و بداهه سازی دارد. بهترین رژ لب برای این تیپ شخصیتی رنگ‌هایی است که با رنگ طبیعی لب هماهنگی دارند به شرطی که برق و اکلیل هم در خود داشته باشند.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ESFP

ESFP شخصیتی خودجوش و برونگرا دارد که علاقه زیادی به لوازم آرایشی، کرم، لباس و پارچه دارد و در عین حال دیدگاهی واقع گرایانه به زندگی دارد. این افراد بهتر است از رژ لبی استفاده کنند که رنگ قرمز کلاسیک دارد و استفاده کردن از آن آسان است.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ENFJ

ENFJ تعهد وفاداری و همکاری بالایی دارد و شخصیتی برونگرا و نظام مند دارد که به امتحان چیزهای تازه هم علاقمند است. رژ لب مناسب این شخصیت باید تطبیق پذیری بالایی داشته باشد و ماندگاری آن هم زیاد باشد به همین دلیل رنگ‌های ملایم و روشن نزدیک به رنگ لب به آن‌ها توصیه می‌شود.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ESFJ

ESFJ شخصیتی برونگرا، گرم و احساساتی دارد و به خوبی با همه می‌جوشد و تهعد کاری بالایی هم دارد. چنین فردی برای هماهنگ کردن آرایش خود با این گرمی و مهربانی بهتر است از رژ لبی استفاده کند که رنگ روشن صورتی و ملایمی دارد.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ESTP

ESTP می‌تواند از همه زیبایی‌های زندگی لذت ببرد، او بدون دغدغه زندگی می‌کند و کمتر چیزی می‌تواند او را بیازارد. پس تعجبی ندارد اگر از رژ لبی استفاده کند که رنگ های سرخ روشن در خود دارد مثل این رژ لب یاقوتی روشن که روی خود آینه سفری هم دارد.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت INFJ

INFJ به دنبال معنی زندگی است و همیشه می‌تواند ارتباط بین چیزها را درک کند. او ایده آل گرا است و حس همذات پنداری بالایی دارد و می‌تواند همه نیات، احساسات و افکار اطرافیان خود را جذب و حس کند. او عاشق مشاهده و تحلیل است اما علاقه‌ای به دیده شدن ندارد به همین دلیل از رژ لب همرنگ لب‌های خود مثل کالباسی تیره استفاده می‌کند.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت INTP

INTP شخصیتی آرام، تطبیق پذیر و خلاق دارد و دوست دارد روی خرید محصولاتی سرمایه گذاری کند که ارگانیک هستند و ظاهر چهره او را طبیعی و شاداب نشان می‌دهند. او سطح بالا اما منطقی فکر می‌کند و اهل زیاده روی نیست. پس یک رژ قرمز کمرنگ برای استفاده روزمره او کافی است.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت INFP

INFP ایده آل گراست اما به ارزش‌های شخصی خود وفادار است و دوست دارد همان طوری به نظر برسد که احساس می‌کند. رژ لب رنگ هلویی می‌تواند انتخاب خوبی برا او باشد چون با ذهن ایده پرداز و خلاق او هماهنگی دارد.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ENTJ

ENTJ جسور است و از چیزی نمی‌ترسد. او رک، قدرتمند و بانفوذ است و از قدرتی که رژ لب قرمز می‌تواند داشته باشد آگاه است. رژ لب او بادام، پررنگ و زیبا است و هرگز از لب‌های او محو نمی‌شود چون او همیشه تجدید آرایش را در برنامه دقیق  منظم خود دارد.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ISTJ

ISTJ جدیت زیادی در مورد کامل بودن همه چیز و قابل اتکا بودن شرایط دارد و به کاربردی بودن همه چیز می‌اندیشد و در مورد رنگ رژ لب هم چنین دیدگاهی دارد. پس یک رژ لب کاربردی که چندان چهره را تحت تاثیر قرار ندهد مثل این رنگ صورتی روشن بهترین گزینه برای اوست.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ISTP

ISTP از علاقمندان به قانون علت و معلول است و ذهنی آرام و بی‌دغدغه دارد و دوست دارد رژ لب او به راحتی قابل استفاده باشد. چنین فردی به راحتی می‌تواند با یک رژ لب با رنگ تند و قوی مثل زرشکی قدرت نمایی کند.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت  ESTJ

ESTJ شخصیتی رک، جدی و واقع بین دارد و در مورد لوازم آرایشی نیز چنین نظر و دیدگاهی دارد. رژ لب مناسب این فرد معمولا ملایم است اما رنگ روشنی مثل صورتی یا مرجانی دارد که طبق برنامه تهیه شده اما وقت و انرژی زیادی برای انتخاب آن صرف نشده است.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت INTJ

INTJ ذهنی قوی و اصیل دارد که استانداردهای خاصی برای خود و دیگران تعریف کرده است. به همین دلیل او بیش از این که به رنگ یا حس مربوط به لوازم آرایشی اهمیت دهد به کیفیت آن توجه می‌دهد. یک رژ لب با کیفیت بالا و با رنگی اصیل و خاص بهترین انتخاب برای INTJ است.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ISFP

ISFP هرچند ظاهری آرام دارد اما گاهی می‌تواند شما را غافلگیر کند. او شخصیت دوستانه‌ای دارد که هرگز اعمال قدرت نمی‌کند و دوست دارد با رنگ رژ لب خود چیزهایی را بیان کند به همین دلیل ممکن است از رنگ‌های تند و روشن هم استفاده کند.

رژ لب مناسب شخصیت

رژ لب مناسب شخصیت ISFJ

ISFJ همیشه به دنبال نظم و هارمونی در زندگی و محیط اطراف خود است. طبع آرام و ذهن آرام‌تری دارد و دوست دارد در سکوت کارهای خود را انجام دهد. او شخصیتی دوستانه دارد و چنین فردی معمولا به دنبال رژ لبی است که رنگ ملایم و پوشش محدودی داشته باشد.

رژ لب مناسب شخصیت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)