رونمایی از طرح کلی خودروی جدید Mini یکی از تازه‌ترین نمایش‌هایی است که شرکت BMW طی مدت اخیر برای خودرودوستان ترتیب داده است. نمایشی که نوید ملاقات دوباره‌ی علاقه‌مندان به خانواده‌ی مینی با عضو جدید این خانواده را می‌دهد. برای آگاهی بیشتر از جزئیات مربوط به رونمایی از نخستین طرح خودروی جدید Mini می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

شرکت BMW در خانه و در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت از طرح خودروی جدید Mini رونمایی کرد. محصولی که عضو جدید این خانواده‌ی کوچک جثه و تر و فرز به شمار می‌رود و قرار است یک خودروی تمام الکتریکی باشد تا آینده‌ی خانواده‌ی مینی را به سوی مسیر جدیدی هدایت کند.

جزئیاتی که از خودروی جدید Mini می‌دانیم

در جریان رونمایی از نخستین طرح خودروی جدید Mini هیچ جزئیاتی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نشد و شرکت BMW تنها به ارائه‌ی نمایشی از شکل ظاهر محصول جدید خود بسنده کرد.

خودروی الکتریکی

هرچند که ظاهر خودروی جدید Mini به گونه‌ای طراحی شده است تا ذات تمام الکتریکی بودن در وجنات و شکل و شمایل آن موج بزند، اما همچنان می‌توان در طراحی این خودرو نشانه‌های پررنگی از ویژگی‌های ظاهری سایر اعضای هم خانواده‌ی این محصول، که هم اکنون در بازار حضور دارند، را مشاهده کرد. به عنوان مثال این خودروی جدید و تمام الکتریکی، با وجود بهره‌مندی از ویژگی‌های ظاهری مدرن، چراخ‌های جلوی گرد خود را به عنوان یک نشان خانوادگی شناخته شده حفظ کرده است تا همچنان در قامت یک خودروی مینی اصیل ظاهر شود.

البته در طراحی ظاهر خودروی جدید Mini و به خصوص در نوع رنگ بندی بدنه‌ی آن ارجاع به گذشته‌ای نه چندان دور نیز مشاهده می‌شود. به بیان دقیق‌تر پیکر نقره‌فام خودروی جدید Mini با آن نوارهای جسته گریخته‌ی زرد رنگ و همچنین نشان مینی الکتریکی که علاوه بر خودنمایی روی پنجره‌ی مشبک رادیاتور، در پشت آینه‌های بغل این خودرو نیز مشاهده می‌شود، به نوعی یادآور خاطره‌ی دیگر عضو الکتریکی خانواده‌ی مینی یعنی خودروی Mini E است.

خودروی Mini E حدود یک دهه قبل، در قالب برنامه‌ای آزمایشی به شکل محدودی تولید و در میان عده‌ای معدود از خودرودوستان توزیع شد تا قابلیت‌های آن به طور دقیق مورد آزمایش قرار گیرد. پس از آن هم این خودرو هرگز به شکل عمده راه خود را به خط تولید باز نکرد و هیچ گاه رنگ بازار را به خود ندید.

اما در عین حال شرکت BMW که با تولید این خودرو نام خود را به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های بزرگ خودروسازی که گام به دنیای خودروهای تمام الکتریکی گذاشته‌اند، مطرح ساخته بود، کمتر از آن چه انتظار می‌رفت جای پای خود را در دنیای خودروهای تمام الکتریکی محکم کرد. با این وجود ساخت خودروی Mini E در نهایت به تولید خودروی BMW i3 انجامید تا حاصل بسیاری از تجربیات سازندگان عضو آزمایشی خانواده‌ی مینی، در ظاهر و باطن این خودرو نمود یابد.

خودروی مینی

با این حال خودروی جدید Mini یک محصول آزمایشی محسوب نمی‌شود و قرار است نام خود را به عنوان یکی از تلاش‌های مجدد شرکت BMW برای حضور محکم در بازار خودروهای تمام الکتریکی مطرح کند. هرچند که علاقه‌مندان خودروی جدید Mini، در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن، تا پیش از سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد تولید این خودرو نخواهند بود.

همان گونه که به آن اشاره شد، تا این لحظه هیچ مشخصات دقیقی از ویژگی‌های فنی خودروی جدید Mini اعلام نشده است. هرچند که گفته می‌شود این خودروی تمام الکتریکی قادر است در هر بار شارژ مسافتی معادل ۱۶۱ کیلومتر را طی کند. باید دید که شرکت BMW در چه زمانی جزئیات دقیق‌تری از زیر و بم محصول جدید خود را در اختیار خودرودوستان قرار خواهد داد.

منبع: بیزینس اینسایدر (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.