بوت‌ها از انواع کفش‌های ضروری در فصل های سرد هستند که استفاده از آن‌ها محدود به این فصل‌ها هم نیست و می‌توان انواع بوت زنانه را در فصل‌های مختلف از جمله بهار و پاییز هم پوشید. اما روش درست پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه چیست؟ کدام لباس‌ها برای پوشیدن با انواع بوت ساق کوتاه مناسب هستند؟ کارشناسان مد و استایل معتقدند بوت‌ها را با هر نوع لباسی اعم از شلوار جین، ساپورت و لگینگ و حتی دامن و لباس مجلسی هم می‌توان پوشید به شرطی که ترکیب درستی را برای استایل آن به کار ببرید و اصول استایل و شیکپوشی را درست استفاده کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه را با شلوار جین، دامن و دیگر لباس‌ها بیان خواهیم کرد.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه با شلوار جین زنانه

بوت ساق کوتاه یکی از انواع محبوب بوت زنانه است که آن را با هر نوع لباسی می‌توان پوشید اما بیشترین کاربرد و هماهنگی آن مربوط به شلوار جین است. شلوار جین به عنوان یک لباس پرکاربرد که در فصل‌های سرد هم استفاده می‌شود به راحتی با انواع بوت ساق کوتاه می‌تواند پوشیده شود. البته اگر می‌خواهید ترکیب موفقی را با شلوار جین داشته باشید نرسد باید چند نکته ضروری را مد نظر داشته باشید:

در انتخاب شلوار برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه، لبه شلوار را در نظر بگیرید. اگر لبه شلوار شما در حالت ایستاده دو سانتی‌متر بالاتر از لبه بوت ساق کوتاه قرار بگیرد بهترین ترکیب را به وجود خواهد آورد. اگر شلوار شما بلند است دو راه برای شما وجود دارد، تا کردن لبه شلوار یا چین خوردن آن بالای بوت. گزینه اول گزینه مناسب تری است که برای همه انواع شلوار کاربرد دارد و شما با لوله کردن و تا زدن لبه شلوار تا حدی که به دو سانتی‌متری بالای بوت ساق کوتاه برسد طول مناسبی به آن می‌دهید. اما چین خوردن، زمانی کاربرد دارد که شلوار شما تنگ باشد و خیلی هم بلند نباشد تا به شکلی ناجور و نامنظم نایستد.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

بوت‌های تخت ساق کوتاه هم گزینه مناسبی هستند. همان طور که می‌دانید بوت‌های زنانه هم مانند بقیه کفش‌های زنانه در ارتفاع پاشنه متنوعی عرضه می‌شوند. در این میان بوت‌های تخت شاید طرفداران زیادی نداشته باشند اما جزو راحت‌ترین انواع بوت زنانه هستند و بهترین ترکیب را با شلوار جین تنگ به وجود می‌آورند. البته برای شلوارهای دمپاگشاد شاید بوت تخت گزینه چندان مناسبی نباشد. انواع بوت ساق کوتاه پاشنه بلند یا پاشنه بلوکی را می‌توانید با شلوارهای جین دمپاگشاد بلند یا کوتاه بپوشید.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

اگر قصد خلاقیت و نوآوری در تیپ خود دارید پوشیدن شلوارهای جین مدل جدید که لبه‌های نامتقارن و دوخته نشده یا ریش ریش دارند نیز انتخابی جالب و جسورانه است. شلوارهای جین گلدوزی و منجوق دوزی شده هم جزو مدل‌های جدید و زیبای شلوار جین هستند که با یک جفت بوت ساق کوتاه ساده ترکیب زیبایی به وجود می‌آورند.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

اگر در ترکیب رنگ لباس‌های خود با انواع بوت ساق کوتاه مشکل دارید به خاطر داشته باشید که استایل تکرنگ همیشه بهترین و بی‌خطرترین گزینه است. مثلا اگر بوت شما از جنس چرم مشکی است شلوار جین مشکی حتما ترکیب خوبی با آن به وجود خواهد آورد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که شما همیشه می‌توانید همه انواع بوت زنانه را با شلوار جین سفید بپوشید و استایلی خاص و شیک داشته باشید.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه با شلوار پارچه‌ای

شلوار جین تنها گزینه پیش روی شما برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه نیست. شما می‌توانید این بوت را با انواع شلوار پارچه‌ای، مخمل و هر جنس دیگری غیر از جین هم بپوشید و به همان اندازه شیک و زیبا به نظر برسید و چیزی از راحتی و سادگی شما کاسته نشود. البته این کار نیاز به رعایت چند نکته دارد که در ادامه می‌خوانید:

شلوار پارچه‌ای دمپاگشاد کوتاه که تا ساق پا برسد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه است که باعث می‌شود پاهای شما بلندتر و کشیده‌تر هم به نظر برسد. اگر این شلوار را از رنگ تیره و با بوت تیره پاشنه بلند همراه کنید این اثر چند برابر خواهد شد.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

 

اگر می‌خواهید برای محل کار یا موقعیت جدی دیگری بوت ساق کوتاه بپوشید شلوار راسته گشاد پارچه‌ای از نوع رسمی بهترین انتخاب برای شما است که بلندی آن می‌تواند متناسب با موقعیت انتخاب شود اما اگر کفش پاشنه بلند پوشیده‌اید شلوار بلند به مخفی ماندن پاشنه‌ها و بلندتر به نظر رسیدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

شلوار راسته گشاد پارچه‌ای از نوع رسمی

پوشیدن شلوار پارچه‌ای ساده با انواع بوت ساق کوتاه کار ساده‌ای نیست اما اگر به این ترکیب علاقه دارید می‌توانید شلوار پارچه‌ای طرح‌دار را با بوت ساق کوتاه ساده بپوشید و یا برعکس (یعنی شلوار ساده با بوت طرح‌دار) تا این تضاد به استایل زیباتر شما کمک کند.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

 

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه با دامن یا لباس مجلسی

لازم نیست حتما بوت ساق کوتاه خود را با شلوار بپوشید، این بوت می‌تواند بخشی از استایل مجلسی یا مهمانی شما هم باشد و با دامن یا لباس مجلسی معمولی و ساده هم همراه شود اما همیشه این خطر وجود دارد که پاهای شما کوتاه‌تر به نظر برسد، برای جلوگیری از این خطر باید چند نکته و ترفند را مد نظر داشته باشید و رعایت کنید:

 

همان طور که در مورد شلوار جین هم گفته شد لبه‌های نامتقارن دامن و لباس مجلسی به استایل بهتر آن با بوت ساق کوتاه کمک می‌کند و بهترین انتخاب برای زمانی است که می‌خواهید تیپ خود را متفاوت و خاص نشان دهید.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

 

در مورد لباس‌های مجلسی دست شما در انتخاب رنگ باز است و می‌توانید با انتخاب رنگ‌های متنوع تضاد زیبایی به وجود آورید. استفاده از جوراب شلواری همرنگ بوت و متضاد با دامن یا لباس مجلسی شما نیز انتخابی است که به کشیده‌تر دیده شدن پاها و لاغرتر به نظر رسیدن آن‌ها کمک می‌کند.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه با شلوار جین

اگر قصد پوشیدن جوراب شلواری یا ساپورت ندارید بوت ساق کوتاهی را انتخاب کنید که رنگ آن نزدیک به رنگ پوست پای شما باشد. با این کار پاهای شما یکدست و کشیده به نظر می‌رسد و با لبه بوت، خط پای شما قطع نخواهد شد. این ترکیب با یک لباس مجلسی رنگی و گلدار استایلی زیبا پدید می‌آورد. لباس ماکسی را هم می‌توان با بوت ساق کوتاه پوشید به شرطی که لبه دامن آن کمی بلندتر از لبه بوت باشد.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه با لگینگ و ساپورت

ترکیب بوت ساق کوتاه با لگینگ و ساپورت یکی از ترکیب‌های کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌افتد و در هر شرایط آب و هوایی می‌توان آن را پوشید و جذاب به نظر رسید. البته باید در این مورد اصل پوشیدگی را رعایت کنید و نکات زیر را برای شیکپوشی بیشتر در نظر بگیرید:

ساپورت‌هایی که خیلی تنگ نباشند و به اندازه کافی ضخیم باشند و در رنگ خنثی و همرنگ با بوت انتخاب شوند ترکیبی جمع و جور و زیبا به وجود می‌آورند که در هر شرایطی مخصوصا زمانی که عجله دارید و وقت رسیدگی زیاد به ترکیب لباس خود را ندارید بهترین انتخاب است.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

ترکیب لگینگ مشکی با ژاکت بافتنی گشاد و بلند یا مانتوی بافتنی ترکیبی راحت و شیک به وجود می‌آورد که یادآور دهه هفتاد است. رنگ بوت را می‌توانید همرنگ و یا متضاد بافتنی در نظر بگیرید.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

ترکیب لگینگ با بوت ساق کوتاه به اضافه یک مانتوی بلند یا بارانی یا پالتو هم از ترکیب‌های کلاسیک و موقر است که به همه می‌آید و در این مورد می‌توانید از لگینگ چرم هم استفاده کنید.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

اگر بوت ساق کوتاهی دارید که تزئینات زیادی روی خود دارد آن را با یک ساپورت مشکی ضخیم ساده بپوشید تا زیبایی آن بیشتر به نظر برسد.

روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)