ریمل زدن یکی از بخش‌های اصلی آرایش اکثر خانم‌ها را تشکیل می‌دهد که این کار با بلندتر و حجیم کردن مژه‌ها به زیبایی چشم کمک می‌کند اما پاک کردن ریمل مخصوصا ریمل‌های ضدآب کار ساده‌ای نیست و دشوار بودن آن ممکن است شما را از استفاده از ریمل به کلی منصرف کند. روش‌های مختلفی برای پاک کردن ریمل وجود دارد مثلا استفاده از پاک کننده‌های آرایش یا استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل. در این مقاله بهترین روش‌ها را برای این کار معرفی می‌کنیم و خواهیم گفت که این کار را چطور انجام دهید تا بدون کثیف‌کاری و به سرعت چشمان شما تمیز شود.

استفاده از مواد طبیعی برای پاک کردن ریمل

مقدار کمی روغن نارگیل استفاده کنید: روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای پاک کردن ریمل به خصوص ریمل ضدآب است که خاصیت مرطوب کنندگی هم برای پوست دارد. این روغن در دمای اتاق جامد است و استفاده کردن از آن آسان است و تنها یک نخود از آن می‌تواند چشمانتان را کاملا تمیز کند. البته مواظب باشید که این روغن وارد چشمانتان نشود چون باعث تاری موقت دید خواهد شد.

اگر پوست حساس یا مستعد آکنه دارید از روغن جوجوبا استفاده کنید: روغن جوجوبا در حقیقت روغن نیست و خاصیت ضدکومدون‌زا دارد و ضدآلرژی است پس اگر نگران جوش زدن یا التهاب با روغن نارگیل هستید از این ماده استفاده کنید. روغن جوجوبا خاصیت مرطوب کنندگی هم دارد و باعث حجم دادن به مژه‌ها نیز می‌شود.

برای ساخت پاک کننده دوفازی از ترکیب روغن زیتون و نارون کوهی استفاده کنید: نارون کوهی ماده‌ای طبیعی است که باعث کاهش پف اطراف چشم می‌شود و همزمان به تمیز شدن ریمل هم منجر می‌شود. برای ساختن این پاک کننده طبیعی مقدار مساوی از نارون کوهی و روغن زیتون را در یک ظرف با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این دو ماده به صورت جداگانه در پاک شدن ریمل موثرند اما در کنار هم اثر بهتری دارند.

روغن آووکادو را امتحان کنید: یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی روغن آووکادو است و به راحتی مواد آرایشی را در خود حل می‌کند. روغن آووکادو را ترجیحا از خود میوه آن بگیرید تا خالص و طبیعی باشد را در شیشه تیره نگهداری کنید تا اثر ماندگارتری داشته باشد.

پاک کردن ریمل

استفاده از محصولات آماده برای پاک کردن ریمل

یک پاک کننده آرایش چشم مناسب برای پوست خود تهیه کنید: انواع بیشماری از این محصولات در بازار وجود دارند و برای محدود کردن انتخاب خود ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید و پاک کننده آرایش چشم مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوست شما چرب و مستعد جوش است از انواع فاقد چربی استفاده کنید اما توجه کنید که برای پاک کردن ریمل ضدآب استفاده از پاک کننده حاوی چربی ضروری است و اگر پوست حساسی دارید انواع فاقد بو را انتخاب کنید. اگر چشمانتان حساس است یا از لنز استفاده می‌کنید باید یک پاک کننده با pH مناسب انتخاب کنید. پاک کننده‌ای که میزان اسیدیته آن با اشک چشم یکسان باشد (بین ۶.۹ تا ۷.۵) بهترین انتخاب برای پیشگیری از تحریک چشم است. پاک کننده‌های دوفازی هم برای استفاده روزمره مناسب هستند و قبل از استفاده باید تکان داده شوند. پاک کننده‌های برپایه آب هم برای کسانی که از ریمل ضدآب استفاده نمی‌کنند و پوست حساس یا چربی دارند مناسب است.

از شامپو بچه استفاده کنید: اگر پاک کننده آرایش چشم شما تمام شده یا در دسترس نیست بهترین روش برای تمیز کردن چشم، شستن آن با شامپو بچه است. توجه کنید که شامپو بچه‌ای که استفاده می‌کنید بدون بو و عطر باشد و حتما فرمول بدون اشک داشته باشد.

زمانی که قصد شستن صورت را ندارید از یک دستمال پاک کننده آرایش استفاده کنید: گاهی وقت کافی برای شستن چشم و صورت یا دسترسی به آب برای این کار وجود ندارد. در این شرایط دستمال‌های پاک کننده آرایش بهترین انتخاب هستند اما سعی کنید زیاد از این وسیله استفاده نکنید چون ممکن است باعث خشکی اطراف چشم شود. اگر از دستمال پاک کننده آرایش غیر از آرایش چشم استفاده می‌کنید توجه کنید که حتما فاقد الکل باشد.

وازلین را به مقدار خیلی کم به کار ببرید: کارشناسان توصیه می‌کنند از وازلین برای پاک کردن ریمل استفاده نکنید چون این ماده مستقیما از نفت به دست می‌آید و چیزی نیست که مناسب استفاده در اطراف چشم باشد. اما اگر مجبور شدید این کار ار انجام دهید آن را به مقدار بسیار کم و به ندرت به کار ببرید.

روش پاک کردن ریمل

روش پاک کردن ریمل

یک پنبه یا دستمال کاغذی را به پاک کننده آرایش آغشته کنید: پس از آن که تصمیم گرفتید از چه ماده‌ای برای پاک کردن و تمیز کردن ریمل خود استفاده کنید (طبیعی یا مصنوعی) یک پد آرایشی تمیز را بردارید و به این ماده آغشته کنید تا حدی که اشباع شود اما روی صورتتان نچکد. ترجیحا از پنبه استفاده نکنید چون الیاف ان ممکن است به مژه‌ها بچسبد. اگر مطمئن نیستید پوست شما چه واکنشی به ماده خواهد داشت ابتدا کمی از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید، اگر واکنشی مشاهده نکردید می‌توانید این ماده را اطراف چشم خود استفاده کنید.

دستمال خیس را بیست ثانیه روی چشمان بسته خود نگه دارید: حال چشمانتان را ببندید و این دستمال آغشته به پاک کننده را روی یک چشم بگذارید و کمی روی مژه‌ها فشار دهید تا بافت ریمل شروع به شکستن کند. دستمال را روی چشم‌ها نمالید.

ریمل را به آرامی پاک کنید: حال دستمال را به سمت پایین حرکت دهید تا ریمل پاک شود سپس دستمال را برگردانید و با طرف تمیز آن مژه‌ها را به سمت بالا حرکت دهید. اگر ریمل شما ضدآب است باید تلاش بیشتری برای پاک شدن آن انجام دهید. این کارها را برای چشم دیگر خود با یک دستمال نو تکرار کنید. در انتها می‌توانید تکه‌های جامانده ریمل را با یک پنبه آغشته به پاک کننده از زیر مژه‌ها و اطراف چشم تمیز کنید.

صورت خود را با یک پاک کننده مناسب بشویید: دقت کنید که پاک کردن آرایش آخرین مرحله کار شما قبل از خواب نیست و قبل از آن باید پوست خود را پاک کنید. بنابراین پس از پاک کردن آرایش از یک پاک کننده صورت مناسب برای پوست خود استفاده کرده و آلودگی‌ها و چربی باقی مانده روی پوست خود را پاک کنید.

ریمل را با انگشتانتان جدا نکنید: کندن قطعات ریمل از مژه‌ها باعث کنده شدن مژه‌های شما یا سست شدن ریشه آن می‌شود. از آنجایی که رشد مجدد مژه‌ها یک تا دو ماه طول می‌کشد پس این کار را انجام ندهید و به روش گفته شده مژه‌ها را پاک کنید.

با آرایش نخوابید: شاید یکی دو شب ماندن ریمل روی مژه‌ها اشکالی نداشته باشد اما اگر هر شب همین کار را تکرار کنید و با ریمل روی مژه‌ها بخوابید ممکن است به عفونت ریشه مژه (گل مژه) و یا عفونت چشم مبتلا شوید. علاوه بر این، این کار لکه‌های ریمل را روی روبالشی شما به جا می‌گذارد که به قسمت‌های دیگر پوست هم منتقل می‌شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)