داشتن چشمان دوپلکه یکی از دردسرهای رایج برای آرایشگرها است چون کار آرایش چشم را مشکل می‌کند و نتیجه معمولا چیزی نخواهد بود که انتظار داریم چون در این نوع چشم خط تای پلک چندان مشخص نیست و یا پایین‌تر از محل معمول خود قرار دارد در نتیجه به روش رایج نمی‌توان از سایه استفاده کرد. به هرحال برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و برای چشمان دوپلکه هم ترفندهایی وجود دارد که آرایش چشم را ساده‌تر می‌کند و می‌توانید آرایشی زیبا و بی‌نقص داشته باشید. دقت کنید که منظور از این مقاله زشت یا زیبا شمردن نوع خاصی از چشم نیست، خلقت خداوند در همه اشکال خود زیبا و بی‌نقص است و هدف ما فقط معرفی راه‌هایی برای ساده‌تر کردن کارها است.

اگر چشمان دوپلکه دارید فرمژه مناسب بخرید

اگر در آرایش چشمان دوپلکه خود تازه‌کار هستید و می‌خواهید ظاهر جدید و جذابی به چهره خود بدهید ابتدا با تهیه فرمژه شروع کنید. خانم‌هایی که چشم دوپلکه دارند معمولا مژه‌های راست و بی‌حالتی دارند که نیاز به فر کردن دارد و فرمژه‌ای برای چشمان آن‌ها مناسب است که قوس کمتری در پایه خود داشته باشد چون در این صورت بهتر روی خط مژه خواهد نشست. اگر از فرمژه‌های رایج استفاده کنید خط منحنی آن تمام ریشه مژه‌ها را در بر نخواهد گرفت و در نتیجه فر مژه‌های شمای نامرتب و نامتقارن خواهد شد.

فرمژه برای چشمان دوپلکه

فرمژه را از ریشه به سمت نوک حرکت دهید

از آنجایی که چشما دوپلکه مژه‌های فری ندارند پس باید فر شوند و برای این کار شما به فرمژه مناسبی که در مرحله قبلی گفتیم نیاز دارید. پس از تهیه فرمژه شما باید این کار را به روش درست انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. به جای این که تنها یک بار فرمژه را روی پلک‌ها فشار دهید و فرم خط شکسته ناجوری به آن‌ها بدهید باید این کار را در سه مرحله انجام دهید. ابتدا فرمژه را در پایه مژه‌ها قرار دهید و فشار دهید، چند ثانیه صبر کنید و فرمژه را باز کرده و چند میلی‌متر جلوتر بروید و وسط مژه‌ها را فر کنید سپس چند ثانیه بعد به نوک مژه‌ها برسید و آن را فر کنید تا حالت گرد طبیعی پیدا کند.

سایه چشم را به شکل سایه روشن بزنید

افرادی که چشم معمولی دارند تیره‌ترین رنگ سایه را در خط تای پلک و رنگ‌های روشن را در لبه پلک‌ها به کار می‌برند اما برای چشمان دوپلکه شرایط متفاوت است. شما باید مانند یک نقاشی سایه روش عمل کنید تا به چشمانتان عمق بدهید. تیره‌ترین رنگ سایه باید در امتداد مژه‌ها زده شود سپس رنگ متوسط سایه را در چند میلی‌متر بالاتر از خط مژه بزنید و روشن‌ترین رنگ را تا نزدیکی ابروها امتداد دهید و در انتها رنگ‌ها را در هم محو کنید. این روش سایه زدن کمک می‌کند چشمان شما بازتر شود و عمق پیدا کند.

آرایش چشمان دوپلکه

خط چشم مدادی بهترین دوست شماست

زمانی پیش می‌آید که شما فرصت زیادی برای آرایش چشم ندارید و نمی‌توانید از سایه چند رنگ و فرمژه بهره ببرید. در این شرایط یک خط چشم مدادی ضخیم می‌تواند بهترین اثر را داشته باشد. این خط چشم ضرورتی ندارد مشکی باشد. هر رنگ تیره‌ای می‌تواند باعث زیباتر شدن و درخشش چشمان شما شود مثل رنگ سرمه‌ای، قهوه‌ای مسی و … . می‌توانید برای راحتی کار از سایه‌های مداد زیبایی که در بازار وجود دارد استفاده کنید و در انتها لبه‌های مداد و سایه را با انگشتان خود به سمت بالا محو کنید تا همان اثر سایه روشن را ایجاد کند.

خط چشمان دوپلکه

گوشه چشم‌ها را هایلایت کنید

اگر به دنبال زیبایی بیشتر چشمان خود هستید توصیه می‌کنیم از هایلایتر‌های مدادی استفاده کنید. استفاده از این وسیله آرایشی در گوشه داخی چشم زیبایی آن را چند برابر می‌کند و اگر تیرگی و لکه‌هایی در زیر و اطراف چشم هم داشته باشید به این روش پوشیده شده و محو می‌شود. هایلایتر را در رنگ روشن مثل سفید مرواریدی براق تهیه کنید و به شکل هفت خوابیده در اطراف غدد اشکی گوشه چشم بکشید و آرایش خود را کامل کنید.

زیر چشم‌ها خط چشم نکشید

بیشتر خانم‌ها این اشتباه را در مورد آرایش چشم مرتکب می‌شوند و علاوه بر کشیدن خط چشم در بالای پلک آن را روی پلک پایین هم می‌کشند. این مدل آرایش نه فقط برای کسانی که چشمان دوپلکه دارند بلکه برای هیچ کس مناسب نیست و باعث کوچک‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود و سن شما را بیشتر نشان می‌دهد. البته اگر آرایش خاص و دراماتیکی می‌خواهید می‌توانید زیر چشم‌ها هم خط مشکی و یا خط چشم و سایه در رنگ‌های دیگر بکشید به شرطی که تنها یک سوم گوشه خارجی چشم را شامل شود و بیش از آن خط را امتداد ندهید.

خطوط ابرو را تیز و مشخص کنید

ابروها نقش مهمی در چگونه دیده شدن چشم‌های شما دارند و این مساله  در چشمان دوپلکه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون نبود خط تای پلک توجه بیشتری را به خطوط ابرو متمایل می‌کند پس اگر ابروهای محو و نازک داشته باشید چشمان شما نیز بی رمق به نظر خواهند رسید. پس تلاش کنید تا خطوط ابروها را مشخص‌تر و تیزتر کنید. ابتدا رنگ طبیعی ابروها را مشخص کنید و با مداد ابرو یا سایه ابروی همرنگ با خطوط ضربه‌ای کوتاه داخل ابرو را پر کنید و سعی کنید شکل تعریف شده‌ای به کمان ابرو بدهید سپس با یک ریمل بیرنگ یا رنگی موهای ابروها را حالت دهید و تثبیت کنید.

آرایش ابرو در چشمان دوپلکه

از فضایی که دارید حداکثر استفاده را ببرید

داشتن چشمان دوپلکه به این معنا است که شما فضای بیشتری برای آرایش چشم دارید چون پوست پلک شما بیشتر است و این محدودیت در واقع برای شما یک فرصت است و شما می‌توانید مدل‌های مختلف آرایش چشم و ترکیب‌های متنوع سایه چشم را امتحان کنید تا در نهایت به چیزی  که می‌خواهید برسید و آن را به عنوان برنامه روتین آرایشی خود انتخاب کنید. مثلا سایه آبی همراه با یک خط چشم تیره مشکی و یا سایه براق و اکلیلی در رنگ‌های روشن، چون خط تای پلک شما هیچ چیز را محدود نخواهد کرد و جهت انعکاس نور به نفع شما خواهد بود. فراموش نکنید که اولین گام در زیبایی و اعتماد به نفس پذیرفتن ویژگی‌های ظاهری طبیعی خودتان است. پس از آن آرایش کردن و تاکید روی زیبایی‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)