با خنک شدن هوا بیش از هر زمان دیگری به بستن شالگردن و شال‌های پاییزی نیاز پیدا می‌کنیم. این اکسسوری‌ها تطبیق پذیری بالایی دارند و به چندین شکل و روش روی قسمت‌های مختلف بدن قابل استفاده هستند. شال و شالگردن با محافظت از گردن و صورت و قسمت‌های بالایی بدن می‌تواند شما را از سرما حفظ کند به خصوص اگر گردن و گلوی حساسی داشته باشید. اما این اکسسوری‌ها هم از نظر استایل و هم از نظر کاربردی اهمیت زیادی دارند و شما می‌توانید با بستن شالگردن و شال به روش صحیح و متنوع هم از مزایای کاربردی و هم از مزایای استایل این اکسسوری‌ها بهره مند شوید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما چند روش متنوع و ساده برای بستن شالگردن را به شما آموزش خواهیم داد که بسته به شرایط آب و هوایی و میزان سردی هوا می‌توانید امتحان کنید.

روش‌های بستن شالگردن برای هوای خنک

شال را روی گردن بیندازید: این روش ساده‌ترین روش برای بستن شالگردن است که برای انجام آن کافی است وسط شالگردن خود را پیدا کنید و آن قسمت را پشت گردن قرار داده و دو طرف آن را جلوی بدن بیندازید،  این روش برای انواع شال‌های متوسط و کوتاه مناسب است. به این شکل می‌توانید با حالتی کاملا قابل کنترل گردن و سینه را از هوای خنک پاییزی حفظ کنید بدون آن که نیازی به گره زدن و پیچاندن شال دور گردن داشته باشید.

روش ساده برای بستن شالگردن

شال را یک دور دور گردن بپیچید: اگر گردن حساسی دارید و ترجیح می‌هید قسمت جلوی گردن و سینه را بیشتر بپوشانی بهتر است یک دور شالگردن را دور گردن خود بپیچید و دو طراف آن را تنظیم کنید تا کاملا یکسان و هم اندازه باشند. این روش برای شالگردن متوسط و بلند و  برای هوای خنک و زمانی که وزش باد را حس می‌کنید مناسب است و با حلقه جلوی شال می‌توانید بینی و صورت را گرم نگه دارید. این حلقه می‌تواند بسته به بلندی و کوتاهی شالگردن تنگ یا گشاد باشد.

روش ساده برای بستن شالگردن

شال را یک گره بزنید: گره زدن شالگردن تا حدی رسمی و سطح بالا است و برای قرارهای کاری و تیپ‌های رسمی‌تر مناسب است و با انواع شال قابل انجام است. برای بستن شالگردن به این شکل کافی است شال را روی دو طرف گردن بیندازید طوری که یک طرف کمی بلندتر از طرف دیگر باشد. سپس طرف بلندتر را پشت طرف کوتاه‌تر بیندازید و یک گره معمولی بزنید و با دو طرف شال گره را پوشش دهید تا به شکل کراوات به نظر برسد. قسمت گره گردن و قسمت جلوی شال سینه را پوشش می‌دهد و از هوای خنک محاظت می‌کند.

روش ساده برای بستن شالگردن

از شال برای گرم کردن سینه استفاده کنید: وقتی هوا کمی به سمت سردی می‌رود این مدل بستن شال کاملا مناسب و ایده‌آل است. این مدل بستن شالگردن وقتی مناسب است که بخواهید روی آن یک ژاکت بافتنی بپوشید و به این شکل پوشش سینه و گردن و پهلوها را ضخیم‌تر کنید. برای این کار کافی است شال را مانند تصویر از پشت گردن روی سینه به شکل ضربدری عبور دهید و پشت کمر گره بزنید و لباس خود را روی آن بپوشید.

روش ساده برای بستن شالگردن

روش‌های بستن شالگردن برای هوای سرد

روش حلقه کردن برعکس را امتحان کنید: وقتی هوا سرد می‌شود یعنی در اواخر پاییز و اوایل زمستان پوشش شال شما هم می‌تواند بیشتر و گرم‌تر شود و به این منظور بهتر است روش‌های متفاوتی را برای بستن شال امتحان کنید که گرمای بیشتری دارند. شال‌هایی که برای این روش به کار می‌روند معمولا بلندتر و ضخیم‌تر هستند. روش اول در این شرایط روش پیچ برعکس است. برای این کار شال را روی گردن بیندازید و دو طرف آن را به صورت برعکس پشت گردن بیندازید تا حالت حلقه معکوس تشکیل شود. این مدل کمتر دست و پا گیر است اما سینه را پوشش نمی‌دهد.

روش ساده برای بستن شالگردن

از گره فرانسوی استفاده کنید: حتما این مدل را بارها دیده‌اید. برخلاف ظاهر عجیب آن، این روش بستن شال بسیار ساده اما شیک و سطح بالا است. ابتدا شال را تا کنید (ضرورتی ندارد از وسط باشد همین که حلقه تشکیل شده گردن را پوشش دهد کافی است) سپس آن را دو طرف گردن بیندازید و یک طرف آن را از حلقه تشکیل شده در طرف دیگر عبور دهید و میزان تنگی آن را تنظیم کنید. این روش به خاطر دولایه بودن پوشش بهتر و گرم‌تری دارد.

روش ساده برای بستن شالگردن

گره مجازی شالگردن را امتحان کنید: این روش کمی پیچیده‌تر است اما ظاهری شیک و زیبا دارد و در هوای سرد شما را گرم می‌کند. برای این کار شال را پشت گردن بیندازید طوری که یک طرف بلندتر از طرف دیگر باشد. طرف کوتاه‌تر را دور گردن بپیچید، طرف بلندتر را حلقه کنید و دور خودش گره بزنید، حلقه را گشاد نگه دارید. سپس طرف کوتاه را که یک دور دور گردن پیچانده‌اید از این حلقه گشاد عبور دهید و پس از تنظیم کردن گشادی و تنگی آن گره را کمی سفت کنید.

روش ساده برای بستن شالگردن

روش‌های بستن شالگردن برای هوای خیلی سرد

شالگردن را دو بار دور گردن بپیچید: این روش کاملا ساده است اما پوشش بهتری دارد و شما را در هوای خیلی سرد گرم نگه می‌دارد. برای این کار شما به یک شالگردن کاملا بلند (حدود دو متر نیاز دارید) یک طرف شالگردن را کوتاه و طرف یگر را خیلی بلندتر بگیرید. طرف بلندتر را یک بار دور گردن بپیچید و مجددا دور دوم را کمی بالاتر دور گردن بپیچید و تنظیم کنید تا دوطرف یکی باشند. طرف کوتاه را زیر پیچ قبلی قرار دهید تا زیباتر دیده شود.

روش ساده برای بستن شالگردن

پیچ و گره معکوس را امتحان کنید: برای بستن شالگردن به این روش شال را پشت گردن قرار دهید و طرف بلندتر را یک دور دور گردن پیچیده و زیر حلقه به وجود آمده فرو کنید. طرف کوتاه‌تر را نیز زیر حلقه قرار دهید تا مانند تصویر حالتی قرینه و منظم پیدا کند. این مدل با شال بلند و ضخیم و برای هوای خیلی سرد قابل استفاده است.

روش ساده برای بستن شالگردن

یک پیچ و یک گره را ترکیب کنید: یک طرف شال را بلندتر بگیرید و یک دور دور گردن بپیچید سپس انتهای آن را به انتهای کوتاه‌تر شال گره بزنید و تنظیم کنید. این روش هم گرمتر است و هم کمتر دست و پاگیر است اما نیاز به شال بلند حدود دو متری دارد.

روش ساده برای بستن شالگردن

روش چهارگره را امتحان کنید: برای پیاده کردن این روش شال را دوتا کنید و پشت گردن بیندازید، یکی از دو طرف شال را از حلقه طرف دیگر عبور دهید و حلقه را نیم دور بپیچانید سپس طرف دیگر شال را از آن عبور دهید و سپس تنگی و گشادی آن را تنظیم کنید. با این روش در روزهای خیلی سرد زمستانی کاملا گرم خواهید ماند.

روش ساده برای بستن شالگردن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)