پس انداز پول تنها ایجاد یک حساب بانکی نیست شما روزانه بخش زیادی از پولتان را بدون آنکه متوجه شوید از دست می‌دهید. در واقع این پولها به عنوان پولهای پنهان محسوب می‌شوند که اگر چه به نظر کم می‌آیند اما با جمع آوری این خرده پولها می‌توان سرمایه قابل قبولی را ایجاد کرد. شما می‌توانید بخشی از پولهایی را که بدون هیچ استفاده‌ای هدر می‌روند، پس انداز کنید. در اینجا چند روش جالب برای پس انداز پول به شما یاد داده‌ایم شما نیز می‌توانید این روشها را انجام دهید و با خلاقیت خودتان تغییراتی در آنها ایجاد کنید. روشهای پس انداز پول متنوع تر از آن چیزی هستند که به ذهن شما می‌رسد

یافتن حسابهای پس انداز پنهانپس انداز پول

هر جا که پس اندازی دارید آن را پیدا کنید، حتی اگر در بانک باشند. شلدون کرو مدیر شعبه Bello Credit Union گفت: شما قطعا می‌توانید با پول خرد در کنسول وسط ماشین‌تان شروع کنید. اگر در ماشین‌تان کنسول دارید، قطعا آن یک حساب پس انداز برای شما است. بچه‌هایی که هر شب در یک شیشه مربا یا کشور پول خرد می‌اندازند ممکن است شگفت زده شوند که چقدر پول خرد در آنجا ریخته شده. آیا کارت هدیه در کیف پول شما وجو دارد،  یا کارتهای خریدی که برای فروشگاه‌های خاص در نظر گرفته شده و یا کارت شارژی که استفاده نشده، همه اینها در واقع بخشی از سرمایه شما هستند. به عادات خودتان در مورد ذخیره کردن پول به عنوان راه‌هایی خلاقانه برای پس انداز پول در هر جا، افتخار خواهید کرد.

یک بانک با دسترسی کم پیدا کنیدپس انداز پول

این خیلی فوق العاده است که تمام کار بانکداری خود را در یک محل انجام دهید، مخصوصا اگر بانک آنلاین باشد. اما زمانی که تنها با چند عدد به پس انداز خود دست پیدا کنید با وجود همه صرفه جویی که می‌کنید باز هم وسوسه می‌شوید که سراغ خودپرداز بروید و پول دریافت کنید یا از طریق اینترنت خرید کنید و هر بار با خود می‌گویید «فقط همین یکبار». پس برای دسترسی به پس انداز خود یک چالش ایجاد کنید. پس انداز خود را در موسسه‌ای که براحتی برای شما قابل دسترسی نباشد، بسپرید. کارت خود پرداز برای این حساب نگیرید که مجبور شوید هر بار به صورت شخصی به بانک مراجعه کنید. بانکی را انتخاب کنید که دور از خانه و محل کارتان باشد. همچنین بانکی را انتخاب کنید که هزینه زیادی برای برداشت یا کارپردازی بگیرد که باعث می‌شود ۴۸ ساعت برای انتقال منتظر بمانید. با این حال یک حساب برای بازنشستگی‌تان باز کنید.

پرداخت کنید اما مراقب پرداخت کردن آن باشیدپس انداز پول

اگر شما در حال پرداخت آخرین قسط ماشین خود هستید یا پرداخت پول برای کارت اعتباری یا وام دانشجویی، از وسوسه برای خرج کردن و ایجاد وام جدید خودداری کنید. در عوض همان مبلغی را که در تمام این ماه‌ها برای قسط پرداخت کرده‌اید، پس انداز کنید. این ترفند پس انداز استاندارد زندگی شما را تغییر نمی‌دهد بنابراین شما متوجه تفاوت در میزان بودجه خود نمی‌شوید اما شما به جای پرداخت وام، پس انداز می‌کنید.

بخشی از هر سرمایه را کنار بگذاریدپس انداز پول

به شما تبریک می‌گویم! شما یک جایزه دارید (یک بازپرداخت مالیاتی یا یک چک از یکی از بستگان) خوش بحالتان اما از این قانون یک سوم استفاده کنید به این ترتیب که یک سوم آن را به پس انداز اختصاص دهید، یک سوم برای کاهش بدهی و یک سوم برای خرج کردن برای خودتان. کل پول را پس انداز نکنید، چون باعث می‌شود احساس کنید که کار خوبی انجام می‌دهید اما از شادی محروم می‌مانید. این برنامه به شما تعادل می‌دهد شما بخشی از پول غیر منتظره را برای گذشته خرج می‌کنید (پرداخت بدهی‌ها)، مقداری برای آینده (پس انداز) و باقیمانده برای حال حاضر خودتان. دانشمندان می‌گویند پول می‌تواند شادی به ارمغان بیاورد در صورتی که شما آن را به شیوه درست خرج کنید.

باز کردن یک حساب پس انداز باقی ماندهپس انداز پول

درک این مساله که مردم برای پس انداز پول نیاز به تشویق دارند، شرکتهای مالی را بر آن داشت که با روشی هوشمندانه و بدون زحمت اینکار را انجام دهند: پس انداز خودکار. هر بار که از کارت اعتباری خود خود برای خرید یا پرداخت صورتحساب استفاده می‌کنید، این حسابها مبالغ نزدیک به یک دلار را گرد می‌کنند و بقیه را به حساب شما بر می‌گردانند. این درست مثل همان شیشه جمع آوری پول خرد است فقط مجازی است. بانک مرکزی آمریکا یکی از کارهای خود را با عنوان «نگه داشتن پول خرد» ارائه کرد که یک برنامه پس انداز است و بسیاری از بانکها و موسسات مالی چیزی شبیه به آن را پیشنهاد دادند، ازجمله بانک آنلاین Chime که طرح پس انداز خودکار را پیشنهاد داد و یک گام رو به جلو برای پس انداز است و باعث تشویق اعضا به ایجاد یک صندوق بازنشستگی مستقیم می‌شود با برداشت ۱۰ درصد از هر چک پرداختی برای حساب پس انداز که به صورت خودکار منتقل می‌شود.

از یک اپلیکیشن پس انداز پول به عنوان قلک استفاده کنیدپس انداز پول

اپلیکیشن acorns همچون یک حساب پس انداز کوچک عمل می‌کنند، اما با کمی پیچ و تاب، فرستادن درصدی از هر انتقال که نزدیک به یک دلار باشد در یک حساب پس انداز. در واقع همانند طرح گرد کردن بانکها. بخش خوب این ماجرا این است که این اپلیکیشن ترکیبی از سهام یا اوراق قرضه را به شما پیشنهاد می‌دهد، بسته به اینکه شما چه عمل جسورانه یا محافظه کارانه‌ای می‌خواهید انجام دهید. بخش جالب آن این است که از آنجایی که این یک حساب سرمایه گذاری است، پول پس انداز شده  با Acorns همچون بانکها و موسسات مالی بیمه نمی‌شود. برنامه دیگر Digit است که حساب بانکی و عادات خرج کردن شما را تجزیه و تحلیل می‌کند، با هدف اینکه پولهایی که ناخودآگاه از حساب شما خرج می‌شود، پس انداز می‌کند. هر دو برنامه نیاز به هزینه دارند بنابراین بخش موافقت کاربر را به دقت بررسی کنید. معادل اپلیکیشن Acorns، اپلیکیشن قلک در ایران است این اپلیکیشن نیز  همانند دو اپلیکیشن قبلی عمل می‌کند.

پس انداز پول را به یک بازی تبدیل کنیدپس انداز پول

در این بخش یک پروژه سرگرم کننده به شما یاد می‌دهیم که همراه با بچه‌ها انجام دهید: امروز یک سکه را در شیشه مربا قرار دهید. فردا در روز بعد ۱۵ سنت، روز بعد ۲۰ سنت سکه بگذارید، این ایده را به ترتیب انجام دهید. اگر شما برای یک سال کامل این کار انجام دهید در انتهای یک سال کامل، در روز ۳۶۵ که آخرین روز سال است، ۱۸/۲۵ دلار باید پول  پرداخت کنید و در انتهای سال شما ۳۳۳۳/۷۵ دلار پول پس انداز دارید. یک روش که کمتر منضبط است اما سودآورتر است، ترفند پس انداز پول به این روش است: هر موقع که شما یک ۵ دلاری داشتید، آن را کنار بگذارید. پروفسور ماری فرانکلین می‌گوید: او ۴۰ هزار دلار را در عرض ۱۳ سال و با همین روش پس انداز کرد. من از این روش به این گونه استفاده می‌کنم که هر بار یک ۵۰۰ تومانی یا ۱۰۰۰ تومانی در کیف باقی مانده باشد آن را در قلک می‌اندازم. شما نیز سعی کنید با اعضای خانواده‌تان راجع به این روشها صحبت کنید و سعی کنید روشی مشابه با اینها برای پس انداز پول خرد خودتان پیدا کنید.

کاهش هزینه‌های ناخواسته برای صرفه جویی در هزینهپس انداز پول

به جای گشتن روی میز و صندلی و حذف مقداری از هزینه‌هایتان، وضعیت حساب بانکی و کارت اعتباری خود را برای پرداخت‌های جاری که دیگر نمی‌خواهید، بررسی کنید. یک مرور سریع بر بعضی چیزها، مثلا عضویت در باشگاه بدنسازی پس از اینکه به فرم ایده آل خودتان رسیدید و دیگر به باشگاه نمی‌روید، خیریه ماهانه، اشتراک مجلات و یا عضویت در سایتهای دریافت موسیقی و فیلم که بصورت ماهانه باید حق اشتراک بپردازید. سپس چند ساعت وقت بگذارید با ارائه دهندگان اینترنت، تلفن همراه و سایرین که به آنها هزینه پرداخت می‌کنید اما نمی‌خواهید خدمات دریافت کنید، تماس بگیرید. شرکتهای مخابراتی و بیمه هزینه‌های زیادی برای جذب یک مشتری جدید صرف می‌کنند در عوض اینکه یک مشتری قدیمی را حفظ کنند بنابراین خیلی راحت در عرض چند دقیقه با یک تلفن می‌توانید با تعیین نرخهای جدید، تخفیف دریافت کنید و بخش زیادی از پول خود را پس انداز کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست