رژگونه از اجزای مهم آرایش زنانه است که تاثیر زیادی در جوانی و زیبایی چهره دارد. اما اگر رنگ رژگونه مناسب انتخاب نشود نه تنها این آرایش اثر مثبتی روی چهره نخواهد داشت بلکه باعث بدتر شدن ظاهر شما نیز خواهد شد. برخی افراد تصور می‌کنند داشتن پوست خیلی تیره یا خیلی روشن مانعی برای استفاده از رژگونه است و آن را کنار می‌گذارند و به این ترتیب آرایش کاملی نخواهند داشت در حالی که برای هر رنگ پوست رنگ مناسبی برای رژگونه وجود دارد. پس لازم است بدانید که انتخاب رنگ رژگونه در کنار استفاده صحیح از آن اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به دنبال رنگی مناسب برای چهره خود هستید این مقاله را بخوانید و رنگ مناسبی برای رژگونه خود انتخاب کنید.

رنگ رژگونه برای پوست خیلی روشن و سرد بور

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر مانند آماندا سیفراید پوست خیلی روشن با ته رنگ قرمز و سرد دارید بهتر است از رنگی برای رژگونه خود استفاده کنید که حاوی رنگ صورتی با ته مایه سرد باشد. هر رنگی که ته رنگ گرمی گرمی در خود داشته باشد چهره شما را قرمز و برافروخته نشان خواهد داد و بهتر است که از رنگ‌های سرد به جای آن استفاده شود.

رنگ رژگونه برای پوست خیلی روشن با موها و چشمان تیره

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر مانند کریستین ریتر پوست خیلی روشن با چشمان تیره و موهای تیره دارید این خطر وجود دارد که چهره شما مات و بی‌روح شود پس شما به رژگونه‌ای احتیاج دارید که روی صورت شما بدرخشد و آن را زنده کند. رنگ صورتی سرد هلویی انتخابی است که به این ترکیب چهره می‌آید و آن را زنده و درخشان می‌کند.

رنگ رژگونه برای موقرمزها

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر مانند ایزلا فیشر موهای قرمز طبیعی دارید قطعا پوست شما حاوی دانه‌های قرمزی هم هست و همه طیف‌های صورتی و هلویی برای شما مناسب خواهد بود البته به جز رنگ صورتی مرجانی که حالتی مصنوعی و عروسکی به چهره می‌دهد. پس رنگ دلخواه خود را از این طیف بر اساس تیرگی و روشنی پوست خود انتخاب کنید و آرایش خود را کامل کنید.

رنگ رژگونه برای پوست متوسط و موهای قهوه‌ای

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر مانند الکسا چانگ پوست گندمی متوسط با موهای قهوه‌ای دارید بسیار خوش شانس هستید چون طیف‌های مختلفی از رنگ برای رژگونه شما مناسب و قابل استفاده است از انواع صورتی و قرمز و نارنجی گرفته تا رنگ‌های طلایی و مایل به قهوه‌ای. اما توصیه می‌کنیم از یک رنگ گوشتی مایل به صورتی برای آرایش خود استفاده کنید.

رنگ رژگونه برای پوست متوسط و بلوند طلایی

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر مانند بلیک لیولی پوست شما متوسط و گندمی است اما موهای روشن و طلایی دارید (طبیعی یا رنگ شده تفاوتی نمی‌کند) بهتر است از رنگ‌های صورتی هلویی استفاده کنید تا هم با ته رنگ پوست شما و هم با ته رنگ موهای شما هماهنگی داشته باشد. میزان تیرگی و روشنی رنگ رژگونه را بر اساس تیرگی و روشنی پوستتان انتخاب کنید و از طیف خیلی تیره یا خیلی روشن استفاده نکنید.

رنگ رژگونه برای پوست زیتونی

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

اگر رنگ پوست شما شبیه رنگ پوست اوا مندز است و مایل به زیتونی است به جای یک رنگ برای رژگونه باید از دو رنگ استفاده کنید. ابتدا از یک برنزه کنندده کرمی استفاده کرده و گونه‌های خود را مشخص و برجسته کنید. سپس روی برجستگی گونه از رنگ هلویی با ته رنگ قرمز استفاده کنید تا چهره‌ای درخشان و جذاب داشته باشید.

رنگ رژگونه برای پوست بژ

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

افرادی که مانند لوسی لو از نژاد زرد هستند ته رنگ بژ روی پوست خود دارند و بهترین رنگ برای هماهنگ شدن با ته رنگ بژ رنگ صورتی کمرنگ است که زردی چهره را برطرف می‌کند و حالتی زنده و بشاش به چهره می‌دهد که با تن بژ پوست و موهای تیره هم هماهنگی خوبی دارد.

رنگ رژگونه برای پوست تیره

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

میندی کالینگ بازیگر و ستاره تلویزیون هندی‌الاصل مانند بیشتر هموطنانش پوستی تیره دارد و این درجه تیرگی باعث می‌شود مانند الکسا چانگ جزو خوش‌شانس‌ها در انتخاب رنگ برای رژگونه باشد. بیشتر رنگ‌ها با این رنگ پوست هماهنگی دارند و دامنه گسترده‌ای از رنگ‌های رژگونه را می‌توان در آرایش این پوست به کار برد. البته اگر شما چنین پوستی دارید بهتر است از رنگ‌های گرم مایل به قهوه‌ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره برای آرایش خود استفاده کنید.

رنگ رژگونه برای پوست تیره طلایی

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

کریسی تیگن همیشه به خاطر آرایش زیبا و گونه‌های برجسته خود شهرت داشته است، اگر شما نیز مانند کریسی تیگن رنگ پوستی مایل به طلایی و تیره دارید و می‌خواهید آرایشی کامل داشته باشید بهتر است از رنگ‌های هلویی مایل به صورتی و یا رنگ گل سرخ (صورتی و قرمز) برای رژگونه خود استفاده کنید تا با ته رنگ طلایی پوست شما هماهنگ شود و ترکیبی درخشان و زیبا به وجود آورد.

رنگ رژگونه برای پوست تیره گرم

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

کری واشینگتن ستاره سینما و تلویزیون پوست تیره گرمی دارد که در درجات بالای تیره قرار می‌گیرد اما از رنگ‌های مختلفی برای رژگونه خود می‌تواند بهره ببرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که پوست گرم تیره و شبیه به پوست کری واشینگتن دارند بهتر است از رنگ هلویی صورتی برای آرایش خود استفاده کنید. البته اگر ظاهر فانتزی و درخشان را می‌پسندید رنگ صورتی تند هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

رنگ رژگونه برای پوست خیلی تیره

رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست

لوپیتا نیونگو شاید میان ستاره‌های سینما تیره‌ترین پوست را داشته باشد اما این پوست تیره چیزی از زیبایی چهره وی کم نکرده است بلکه ظاهری خاص و جذاب نیز به وی داده است. داشتن پوست خیلی تیره خبر خوبی برای آرایشگرها است چون می‌توانند از هر رنگی هرچقدر هم که تند و تیره باشد برای آرایش شما استفاده کنند. برای رژگونه پوست‌های خیلی تیره هم بهتر است از انواع اکلیلی پررنگ و درخشان استفاده شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)