کپچر ؛ بررسی تخصصی SUV جدید شرکت رنو

رنو کپچر 2017

کپچر یکی از اولین SUV های کوچکی بود که رقابت با Nissan Juke را آغاز کرد و همچنان به عنوان یکی از بهترین پیشنهاد های این کلاس خودرو های باقی مانده است .

بازار کم سن و سال SUV ها همچنان کوچک است . اما شامل خودروهایی همچون Ford Ecosport و Vauxhall Mokka می باشد . خودروهایی در این کلاس باید قیمت مناسب داشته باشند در کنار اینکه باید قابل اطمینان و شامل تمام مواردی که اغلب در خودروهای بززرگ تر دیده می شود باشند . برخلاف طرح Off Road شان ، خودروهایی همچون کپچر بیشتر مناسب داخل شهر هستند و بهتر است که انتظار کمتری از این خودروها در رانندگی های Off Road داشته باشیم .

خریداران این خودروها به طور افزاینده ای می خواهند خودروهای خود را شخصی سازی کنند و رنو راه های فراوانی برای شخصی سازی کپچر شما پیشنهاد می کند . رنگ های مختلف و طرح های متفاوت این خودرو کپچر را به یک SUV نیرومند تبدیل کرده است .

کپچر ۲۰۱۷

با در نظر داشتن این نکته ؛ مدل های بسیاری از کپچر وجود دارند که می توانید انتخاب کنید و تنوع موتور های بنزینی و دیزلی بر گستره انتخاب خریداران افزوده است . به نظر می رسد بیشتر این خودرو ها از نظر اقتصادی هم به صرفه به نظر می رسند .

اگر فکر می کنید که به دنبال صندلی های بلند و عملکرد بیشتر ، چیزی که خریداران SUV به دنبال آن هستند ، می باشید کپچر ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیاندازید .

رانندگی

موتور تمام توروبو شارژ

بر خلاف داشتن موتور تمام توروبو شارژ ، کپچر دارای عملکرد فوق االعاده ای نیست .

موتور ۰٫۹ لیتری سه سیلندر بنزینی در ابتدا با جعبه فرمان  ۵ سرعته دستی عرضه شد . در حالی که موتور ۱٫۲ لیتری آن تنها با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می شود . دو مدل ۱٫۵ لیتری دیزلی با قدرت های خروجی متفاوت وجود دارد : مدل کم قدرت تر با جعبه فرمان اتوماتیک و یا دستی عرضه می شود ، در حالی که مدل قوی تر تنها با جعبه دنده دستی به فروش می رسد .

موتور ۰٫۹ لیتری چابک تر به نظر می رسد و برای استفاده شهری ایده آل به نظر می رسد . موتور ۱٫۲ لیتری کمی آهسته تر به نظر می رسد از آنچایی که سیستم انتقال قدرت اتوماتیک آن کمی آهسته تر عمل می کند . با این وجود موتور دیزلی ۱٫۵ لیتری کم قدرت تر برای رانندگی درون شهری مناسب تر به نظر می رسد . هیچ کدام از مدل های کپچر سریع نیستند ؛ در واقع حتی با استاندارد های این کلاس هم آهسته تر عمل می کنند  .

عملکرد ترمز ها به حد فوق العاده ای قابل قبول است با اینکه شما باید به میزان تیز بودن پدال ترمز عادت کنید  و به اصطلاح قلق ترمز های آن را به دست بیارید .

سیستم فنر بندی و تعلیق بسیار نرم کپچر در از بین بردن اثر دست انداز ها و چاله ها با سرعت کم بسیار خوب عمل می کند . در واقع یکی از راحت ترین خودروهای شهری سبک در این کلاس می باشد . در سرعت های بالا در سطوح موج دار و آسفالت خورده شده عملکرد این خودرو کمتر ایده آل می باشد و احساس ناخوشایندی به دست می دهد .

کپچر بر اساس رنو Clio طراحی شده و آن را در سبک هاچ بک آن می توان دید . برخلاف افزایش طول آن که به خودرو شکل SUV کوچک را داده ، کپچر بسیار چابک تر به نظر می آید . خمیدگی بدنه قابل توجه است اما هرگز جای ترس باقی نمی گذارد و چسبندگی بالایی دارد .

هدایت خودرو کمی مبهم به نظر می آید ، ولی پاسخ بسیار سریعی می دهد که به اندازه کافی به شما اعتماد به نفس می دهد ؛ حتی در پیچ های بسیار تند .

صدای موتور در تمام کپچر های بنزینی به طور کامل پوشش داده شده است تا زمانی که شما دور موتور را بی نهایت افزایش دهید . اما مدل های دیزلی کمی سروصدا دارند ، به خصوص در هنگام گاز دادن . سروصدا در رانندگی های یکنواخت به مرور به نظر نمی آید .

مسئله آزاردهنده تر صدای تغییر دنده در مدل های جعبه دنده دستی است که صدای پلاستیکی و مبهمی دارد . جعبه دنده اتوماتیک هم به اندازه کافی کند است که توقف قابل توجهی در هنگام رانندگی بوجود می آورد .

صدای باد و جاده در سرعت های بالا برای خودروهای کوچک کمی بیشتر از حد قابل قبول است .

طراحی داخلی

سیستم های داخلی کپچر

شما در کپچر در ارتفاع بلندی می نشینید و صندلی می تواند جتی در ارتفاع بلند تری قرار تنظیم شود . همچنین فرمان قابلیت تنظیم خمیدگی و کشش دارد . پشتی صندلی قابلیت تنظیم در هر زاویه ای دارد . بنابراین بیشتر راننده ها می توانند موقعیت متناسب خود را در این خودرو پیدا کنند . صندلی کمی صاف می باشد و پشتی آن پوشش کمی دارد و ممکن است در مسافرت های طولانی سبب کمردرد شود . موقعیت بالای پدال ترمز ممکن است برای برخی رانندگان آزاردهنده باشد .

بیشتر کنترلر ها در دسترس هستند و بسیار آسان و راحت کنرل می شوند .

پایه های شیشه مقابل مانع دید راننده نمی شوند بنابراین شما می توانید در تقاطع ها  تمام اطراف خودرو را به شکل کامل و واضحی ببینید . دید عقبی خودرو با شیشه کوچک آن کمی محدود شده است و یک نقطه ی کور احتمالی در شانه های شما وجود دارد که می تواند خودرو ها ار در هنگام سبقت گرفتن در بزرگراه پنهان کرده و از دید شما خارج کند .

سنسور پارک عقب در تمام مدل ها وجود دارد اما سیستم ناوبری Dynamique S و سنسور پارک جلو در برخی مدل ها به صورت آپشن های اضافی وجود دارد . دوربین دنده عقب در ورژن بالاتری قرار گرفته و قابل دسترسی در برخی مدل می باشد .

مدل های پایه دارای دستگاه های پخش که از CD ، رادیو، بلوتوث ، خروجی aux ، و اتصال USB پشتیبانی می کند که این امکان را فراهم کرده تا موزیک های خود را از سیستم استریو خودرو پخش کنید .

اما باید توجه داشت که این خودرو ارزش آن را دارد که مبلغی بیشتری برای سیستم ناوبری آن پرداخت شود که استریو به روز شده و نمایشگر ۷ اینچی رنگی را به همراه دارد . این یک سیستم مناسب به همراه آیکون های بزرگی است که به خوبی برچسب گذاری شده و به احتی می توان از آن استفاده کرد حتی زمانی که خودرو در حال حرکت می باشد .

قطعات پلاستیکی کمی در کابین استفاده شده است و عناصر متفاوتی استفاده شده اند که به شما این باور را می دهند که کابین کپچر به شکل قابل توجهی عالی طراحی شده است . پلاستیک هایی با لبه های تیز ندر اطراف تنظیمات کنترل صندلی آنها را ارزان قیمت نشان می دهد . تمام مدل ها از یک براقی خاصی در داشبورد خود برخوردارند که آن را بسیار باکلاس نشان می دهد . به علاوه سوییچ هایی که بسیار مناسب جای گذاری شده و رنگ های متنوعی که در تزئینات داخلی استفاده شده کابین این خودرو را بسیار زیبا نشان می دهد .

فضا و کارآرایی

فضای مناسب کپچر

فضای بسیاری برای افراد قدبلند وجود دارد با اینکه کپچر خودروی کوچکی است و کابین کوچکی دارد . دستگیره های در بسیار کوچک هستند اما دو فرورفتگی برای جای لیوان در میان دو صندلی جلو به همراه یک فضای مکعبی مناسب بر روی داشبورد که بسیار مناسب برای نگهداری تلفن همراه شماست وجود دارد . یک فضای نگهداری کوچک بر روی داشبورد برای اشیای کوچک بسیار مناسب می باشد .

روکش های صندلی قابل شستشو بسایر متناسب با تزئینات داخلی می باشند .

تمام مدل های کپچر دارای صندلی های عقبی می باشند که قابلیت جابه جایی به جلو و عقب را دارند . در هر صورت حتی در زمانی که به طور کامل عقب کشیده شده اند فضای پا برای بزرگسالان کمی کوچک و تنگ می باشد بنابراین افراد قدبلند با مشکل برخورد پاهای خود با صندلی سرنشینان روبرو مواجه می شوند . فضای سر بسیار مناسب است و برای کودکان کمی بزرک می باشد . رقبای دیگر همچون Kia Soul و پژو ۲۰۰۸ از فضای بیشتری در عقب خودرو برخوردارند .

ایمنی و امنیت

ایمنی قابل قبول کپچر

هر کپچر دارای ۶ کیسه هوا ، کنترل تعادل ، ترمز کمکی اضطراری ( که به طور اتوماتیک بیشترین فشار ترمز را در صورت شناسایی ناکافی بودن ترمز در مواقع اضراری اجرا می کند ) و سیستم کمکی استارت در سراشیبی می باشد . به علاوه این خودرو بیشترین امتیاز را در تست EURO NCAP در سال ۲۰۱۳ به همراه ۸۸ درصد مراقبت بزرگسالان ، ۷۹ درصد مراقبت خردسالان و ۶۱ درصد مراقبت پیاده رو ها را دریافت کرده است . با تقریب Nissan Juke امتیاز مشابهی دریافت کرده اما در مراقبت از پیاده رو ها تنها ۴۱ درصد دریافت کرده است .

سیستم Deadloks که از باز شدن درب های خودرو حتی در هنگام شکستن شیشه ها جلوگیری می کند و نگه دارنده موتور به شما کمک می کند تا خودرویتان را در مقابل سارقان محافظت کنید .

متخصصان امنیت به کپچر امتیاز ۵ از ۵ برای مقاومت در برابر سرقت و ۴ از ۵ برای مراقبت از شکستن و وارد شدن را داده اند .

منبع : whatcar

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است . برای دیدن دیگر مقالات مرتبط با خودرو کلیک کنید .


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *