این مطلب کوتاه، در مورد فراگیری و گسترش ربات ها در فضای مجازی در سال ۲۰۱۷ است. فروشگاه های اینترنتی می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را با استفاده از این ربات های پاسخگو برطرف نمایند. با ما همزاه باشید تا با کارکرد و لزوم استفاده از این ابزار در سال جدید آشناتر شوید. 

گسترش ربات های پاسخگو در فروشگاه های آنلاین

امروزه، هر یک از خرده فروشان اینترنتی می‌توانند ربات پاسخگوی مورد نیاز خود را ایجاد کنند. توییتر قابلیتی را میسر کرده است (Twitter chatbot) که هر یک از فرروشگاه های اینترنتی بتوانند ربات آنلاین برای پاسخگویی مستقیم به پیام های مشتریان را ایجاد نمایند. این موضوع در سال جدید رشد زیادی خواهد داشت و عمومیت بیشتری پیدا خواهد کرد. فروشگاه های اینترنتی با استفاده از این رباتهای پاسخگو می‌توانند الزامات خدمت رسانی به مشتریان را بهتر مدیریت کنند، با مشتریان ارتباط بیشتری داشته و بتوانند از واکنش های مشتریان و دغدغه های آن ها بهتر و سریع تر آگاه شوند و همچنین می‌توانند با استفاده از این رباتها، به بازاریابی نیز بپردازند.

در نوامبر ۲۰۱۶، توییتر اعلام کرده بود که به برخی از خرده فروشان اجازه ی دسترسی به این ابزار را می‌دهد اما هم اکنون بیان کرده است که تمامی خرده فروشان می‌توانند از این ابزار بهره برند و محدودیتی وجود ندارد.

ربات های پاسخگوی سریع

توییتر بیان کرده است که در حال حاضر ابزارهای دیگری را نیز در دست بررسی دارد که هر یک از این ابزارها می‌توانند برای خرده فروشان اینترنتی بسیار مفید واقع شوند. یکی از این ابزارها، به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا نمادی که به طور پیش فرض برای خرده فروشان در نظر گرفته شده است را باطل کنند و به جای آن، نماد (Avatar) یک فرد یا ربات را برای مشتری نمایش دهند . در این صورت در نظر مشتری، یک فرد است که در حال پاسخگویی به وی یا ارسال پیام برای اوست.

توییتر همچنین در حال آزمایش روی کارت های بازخورد مشتریان (customer feedback cards) می‌باشد. این کارت ها خرده فروشان را قادر می‌سازد تا به بازخوردهای مصرف کنندگان، از طریق یک ربات یا یک فرد به راحتی دست پیدا کنند.

چنانچه شما خواننده ی گرامی نیز در زمینه ی فروش اینترنتی فعالیت دارید، می‌توانید به فکر استفاده از این ابزار برای ارتباط بهتر با مشتریان، ایجاد اعتماد در افراد برای خرید از سایت خود و در نهایت، افزایش فروش اینترنتی خود باشید.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • اگر این مطلب مورد علاقه ی شما بود، پیشنهاد می‌شود مقاله ی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۷ را نیز مطالعه کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.