خرید لباس عروس انتخابی هیجان انگیز اما دشوار است که پیش روی خانم‌های جوان قرار دارد. در میان انتخاب لباس عروس سایزبزرگ برای خانم‌های درشت هیکل هم کار دشوارتری است و محدودیت‌های زیادی دارد. برخی تصور می‌کنند خانم‌های چاق نمی‌توانند لباس عروس زیبایی داشته باشند و تنها راه چاره برای آن‌ها لاغر شدن است اما این طرز فکر کاملا غلط است و اگر نکاتی را که در این مقاله مطرح می‌شود هنگام خرید لباس عروس سایزبزرگ مد نظر داشته باشید حتما انتخابی عالی خواهید داشت.

لباس عروس سایزبزرگ

هنگام خرید لباس عروس، ضروری است که اصول پایه مربوط به این لباس را بدانید. مهم نیست که عروس چه سایزی دارد، لاغر یا چاق است، کوتاه یا بلند است، این لباس باید روی زیبایی‌های اندام وی تاکید کند و ایرادات آن را بپوشاند، سه فاکتور مدل، جنس و رنگ لباس عواملی هستند که اگر درست انتخاب شوند این کارها را برای شما انجام می‌دهند که در ادامه نکات مربوط به این سه فاکتور و سایر نکات موثر دیگر را می‌خوانید.

انواع مدل‌های لباس عروس سایزبزرگ

همه عروس‌ها زیبا هستند به شرطی که لباسی را انتخاب کنند که برازنده آن‌هاست. رایج‌ترین مدل‌های لباس عروس و نکاتی که خانم‌های درشت هیکل باید در مورد آن در نظر بگیرند عبارتست از:

لباس عروس با دامن پفی: این مدل لباس کمر باریکی دارد و دامن آن چین‌های متعددی دارد که حال پفی ناگهانی در پایین کمر ایجاد می‌کنند. این مدل، سنتی‌ترین مدل لباس عروس است که حالتی کلاسیک دارد و برای خانم‌هایی مناسب است که پایین‌تنه بزرگ و پاهای کشیده و قد بلندی دارند.

لباس عروس مدل امپایر: خط کمر این نوع لباس بالاتر از حد معمول آن و معمولا زیر سینه قرار گرفته است و در ادامه حالتی راسته یا چین‌دار دارد. این مدل لباس برای خانم‌های سایزبزرگ مناسب نیست چون روی بزرگ شکم و باسن تاکید می‌کند اما اگر به این مدل علاقه دارید آن را از جنس کشی یا نازک انتخاب نکنید.

لباس عروس مدل راسته: در این مدل خط کمر مشخصی وجود ندارد و مرز بالاتنه و پایین تنه مشخص نمی‌شود. به طور کلی این مدل لباس عروس برای خانم‌های چاق و سایزبزرگ توصیه نمی‌شود.

لباس عروس با دامن فون: در این مدل لباس، دامن لباس به صورت مثلثی باز می‌شود و شیب یکنواختی دارد. این مدل برای خانم‌های سایزبزرگ با اندام ساعت شنی و خانم‌هایی که پایین تنه بزرگی دارند مناسب است.

لباس عروس مدل دراپه: در این مدل لباس عروس دامن لباس از قسمتی پایین‌تر از خط کمر و حتی خط باسن شروع می‌شود و برای خانم‌هایی مناسب است که عرض پایین‌تنه آن‌ها نسبت به بالاتنه کمتر است.

مدل لباس عروس سایزبزرگ

پارچه مناسب برای لباس عروس سایزبزرگ

ابریشم: ابریشم نوعی پارچه لوکس است که در بسیاری از لباس‌های عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابریشم انواع مختلفی دارد و نوع ضخیم آن برای فصل سرد و نوع نازک و سبک آن برای فصل‌های گرم مناسب است. اما خانم‌های چاق بهتر است از انواع نازک آن استفاده نکنند.

شیفون: این پارچه نازک نیز معمولا از جنس ابریشم است اما انواع مصنوعی آن نیز وجود دارد. شیفون سبک است و برای فصل‌های گرم مناسب است اما معمولا به تنهایی به کار نمی‌رود و روی یک لایه موسلین یا ساتن استفاده می‌شود که برای خانم‌های سایزبزرگ مناسب است.

گیپور: گیپور یکی از کلاسیک‌ترین پارچه‌هایی است که در لباس‌های عروس به کار می‌رود. این نوع پارچه زیبایی و جذابیت خاصی دارد و برای همه انواع اندام مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد.

پلی استر: نوعی پارچه مصنوعی که در بسیاری از لباس‌های عروس به کار می‌رود. این پارچه راحت و سبک است اما قابلیت تنفس ندارد و در زمستان سرد و در تابستان گرم است اما محدودیتی از نظر فرم اندام و … ندارد.

ارگانزا: این نوع پارچه همان چیزی است که به عنوان توری ساده می‌شناسیم که در بیشتر لباس‌های عروس به عنوان لایه دوم به کار می‌رود. این پارچه خاصیت کشسانی ندارد و از این نظر ممکن است برای خانم‌های سایزبزرگ ایجاد محدودیت کند.

ساتن: ساتن نوعی پارچه با بافت خاص است که باعث می‌شود در یک رو براق و در طرف دیگر مات باشد. این نوع پارچه برای خانم‌های چاق بسیار مناسب است به شرطی که میزان کشسانی آن در نظر گرفته شود.

رنگ لباس عروس برای خانم‌های سایزبزرگ

اکثریت قریب به اتفاق لباس‌های عروس سفید هستند، رنگی که چندان مناسب خانم‌های چاق نیست. رنگ‌هایی مثل شیری، کرم و صدفی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای این افراد باشد به خصوص رنگ‌های بژ و صورتی کمرنگ که برای پوست‌های تیره‌تر مناسب است. این روزها لباس‌های عروس رنگی هم چندان عجیب نیستند و در صورت علاقه می‌توانید از این لباس‌ها استفاده کنید.

جزئیات لباس عروس سایزبزرگ مناسب برای فرم اندام شما

پس از شناخت فرم کلی لباس، جنس لباس و رنگ آن نوبت به جزئیات آن می‌رسد. چیزهای کوچکی که نقش مهمی در زیبایی لباس و هماهنگی ان با فرم اندام شما دارند:

یقه لباس: یقه‌ای که خیلی بسته باشد و یا خیلی باز باشد برای خانم‌های چاق مناسب نیست. به طور کلی یقه اسکوپ و یقه دلبری انتخاب‌های بهتری برای این افراد است.

آستین لباس: مهم‌ترین مساله در انتخاب نوع آستین، بودن یا نبودن آن است. اگر بازوهای چاقی دارید بهتر است لباس آستین‌دار مخصوصا مدل سه ربع انتخاب کنید اما مدل‌هایی که بند قطور و یا شانه افتاده دارند تقریبا به همه می‌آیند. آستین لباس بهتر است خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد.

دنباله لباس: به طور کلی دنباله لباس عروس زیبایی آن را دوچندان می‌کند. اما اگر به لباس عروس دنباله دار علاقه دارید باید بدانید که این دنباله ممکن است قسمت پشت بدن را حجیم‌تر نشان دهد.

آستین لباس عروس سایزبزرگ

چند نکته برای خرید لباس عروس سایزبزرگ

فرم اندام خود را بشناسید: همان طور که گفتیم شناخت فرم اندام برای هم خانم‌ها راهنمای مناسبی برای محدود کردن انتخاب و پیدا کردن لباس عروس مناسب است.

خودتان را آن طور که هستید بپذیرید: لازم است ظاهر خودتان را بپذیرید و اعتماد به نفس کافی در مورد خودتان داشته باشید. در این صورت هر لباسی به تنتان زیبا خواهد بود.

به موقع خرید کنید: خرید لباس عروس را به روزهای آخر موکول نکنید. حداقل سه ماه زمان برای انتخاب و تصمیم گیری در نظر بگیرید.

وزن لباس را نیز در نظر بگیرید: سنگ‌دوزی، مروارید دوزی و تزئینات زیاد روی لباس باعث می‌شود لباس عروس سنگین شود و پوشیدن آن دشوار باشد. لباس‌های ساده‌تر انتخاب بهتری هستند.

راحتی مهم‌ترین اصل است: هر عروس بیش از ۶ ساعت را در لباس عروس خود می‌گذارند بنابراین راحتی این لباس اهمیت زیادی دارد. هیچ لباسی را تنها به خاطر زیبایی آن نخرید بلکه باید در آن به اندازه کافی راحت باشید و بتوانید حرکت کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: eBay (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)