لباس‌های سایزبزرگ برای افرادی طراحی شده‌اند که تناسبات اندام آن‌ها با اندام استاندارد تعریف شده در فشن متفاوت است و هیچ‌یک از لباس‌های معمول در هیچ سایزی اندازه آن‌ها نیست، اما پوشیدن لباس سایزبزرگ به معنای عدم تناسب اندام یا نازیبایی آن نیست بلکه این افراد ترکیب متفاوتی دارند و دنیای مد این روزها به سمتی می‌رود که تفاوت‌ها را به عنوان زیبایی می‌شناسد که نمونه آن معرفی مدل‌های سایزبزرگ و نمایش‌های مد مخصوص آن‌هاست. در مقالات قبلی درباره لباس سایزبزرگ و نحوه انتخاب آن برای خانم‌ها و آقایان مطالبی بیان کردیم و در این مقاله درباره انتخاب لباس سایزبزرگ برای خانم‌ها نکاتی را بیان خواهیم نمود.

انواع لباس سایزبزرگ

گفتیم که راز زیبایی ظاهر و اندام در انتخاب لباس مناسب و اندازه است و امروزه با تغییراتی که در دنیای مد ایجاد شده است همه جا می‌توانید لباس‌های سایزبزرگ مناسب برای هر اندامی را پیدا کنید بدون آن که مجبور شوید لباسی بزرگ‌تر از سایز خود بپوشید یا تغییراتی در ترکیب لباس ایجاد کنید. البته بسته به برند و فروشگاه، نوع و سایزبندی این لباس‌ها متغیر است و در حال حاضر استاندارد مشخصی در این مورد وجود ندارد که کار را برای خریدهای اینترنتی و غیرحضوری دشوار می‌کند. در هر حال این آگاهی نسبت به اندام و زیبایی‌های آن منجر به افزایش اعتماد به نفس میان خانم‌ها شده است چون دیگر مجبور نیستند برای پذیرش در اجتماع خود را به شکل استانداردهای تعریف شده قدیمی درآورند به شرطی که بتوانند فرم اندام خود را به درستی بشناسند و بر اساس آن لباس سایزبزرگ مناسب خود را تهیه کنند چون این لباس‌ها بر اساس فرم اندام دسته بندی می‌شوند. اگر هنوز به درستی نمی‌دانید که فرم اندام شما چیست این مقاله را که روش علمی و دقیق تشخیص فرم اندام است در مجله قرمز بخوانید.

راهنمای انتخاب لباس سایزبزرگ زنانه

لباس سایزبزرگ برای اندام گلابی شکل

اندام گلابی شکل اندامی است که در آن حجم پایین تنه نسبت به بالاتنه بیشتر است، شانه‌ها و گردن باریک هستند و سایز سینه متوسط یا کوچک است و در مقابل ران‌ها و باسن پر هستند، این اندام تحت عنوان اندام مثلثی هم شناخته می‌شود. لباس‌های سایزبزرگ مناسب برای اندام گلابی شکل به صورتی طراحی می‌شوند که توجه را از پایین تنه به سمت بالاتنه معطوف کند و بیشتر روی خط یقه و سینه تاکید داشته باشد تا اندام متعادل‌تر دیده شود. یقه هالتر و یقه دکلته انواع مناسب یقه برای این اندام هستند که شانه‌ها و گردن را زیباتر نشان می‌دهند و توجه را به سمت بالاتنه جلب می‌کنند. همچنین تاکید روی خط کمر و بالاتر نشان دادن آن می‌تواند به متعادل کردن این نوع اندام کمک کند، اگر خط کمر از محل طبیعی خود بالاتر باشد پاها کشیده‌تر و لاغرتر دیده می‌شوند. طراحی تزئینی و جذاب برای بالاتنه و طراحی ساده برای پایین تنه ویژگی کلی لباس‌های مخصوص اندام گلابی شکل است.

لباس سایزبزرگ برای اندام سیبی شکل

این اندام حالت گردی دارد یعنی در قسمت میانه بدن حجم بیشتری نسبت به بالاتنه و پایین تنه وجود دارد که البته این قسمت‌ها هم می‌توانند چاق باشند اما چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند شکم فرد است و پاها معمولا لاغرتر از بقیه بدن است. از آنجایی که در اندام سایزبزرگ سیبی شکل بیشتر وزن بدن در میانه آن جمع شده است لباس‌هایی که برای این نوع اندام طراحی می‌شود بیشتر روی پاها تاکید دارد. پارچه‌های شل که روی شکم را بپوشانند ولی روی آن تنگ نایستند مثل ابریشم انتخاب خوبی برای این لباس است. لباس مخصوص اندام سیب شکل باید طرح ساده‌ای داشته باشد و ترجیحا در رنگ‌های تیره باشد تا چندان جلب توجه نکند، طرح‌های ریز که به کشیده‌تر نشان دادن بدن کمک می‌کنند گزینه مناسب‌تری هستند و به لاغرتر دیده شدن فرد کمک می‌کنند. چنین لباس‌هایی نباید جیب، پیلی یا چین خوردگی در نزدیکی ناحیه شکم داشته باشند و بهتر است از طرح‌های لایه لایه برای پوشاندن این قسمت استفاده شود.

لباس سایزبزرگ برای اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی بهترین و زنانه‌ترین نوع اندام است که خانم‌های سایزبزرگ هم می‌توانند چنین اندامی داشته باشند و اگر مدل‌های چاق لباس سایزبزرگ را دیده باشید همگی چنین اندامی را دارا هستند. در این نوع اندام، باریک‌ترین قسمت بدن کمر است و بالاتنه و پایین تنه تعادل خوبی با یکدیگر دارند و تقریبا قرینه هستند. اختلاف اندازه بین این قسمت‌ها و کمر حدود ۲۵ سانتی‌متر است. این فرم اندام محدودیت خاصی برای لباس پوشیدن ندارد و همه نوع لباس اعم از لباس‌های تنگ و گشاد را می‌توان با آن پوشید اما بهترین حالت زمانی حاصل می‌شود که روی خط کمر تاکید بیشتری داشته باشید و سعی کنید اندام را کشیده‌تر نشان دهید. لباس‌های لنگی که در یک طرف کمر گره می‌خورند، یقه هفت، لباس‌های یک تکه که بلندی آن‌ها تا زانو یا پایین‌تر باشد بهترین نوع لباس برای خانم‌های سایزبزرگ با اندام ساعت شنی است.

لباس سایزبزرگ برای اندام ساعت شنی

لباس سایزبزرگ برای اندام مستطیلی

اگر همه قسمت‌های بدن اعم از سینه و کمر و باسن و شانه‌ها تقریبا در یک سایز و نزدیک به هم باشند گفته می‌شود فرد دارای اندام مستطیلی است که خانم‌های سایزبزرگ هم می‌توانند چنین اندامی داشته باشند و معمولا این افراد قد بلند و هیکل درشتی هم دارند. در این نوع اندام سایز سینه و باسن متوسط است اما خط کمر مشخص نیست و معمولا پاها و بازوهای فرد لاغرتر از بقیه بدن است. در این نوع اندام باید سعی شود حالتی از ظرافت و انحنا در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد شود مثل لباس‌های فون و چین‌دار در پایین تنه که این حالت را ایجاد می‌کنند البته در حدی که اندام را بیش از اندازه درشت نشان ندهد. این افراد بهتر است لباس‌هایی بپوشند که بلندی آن تا زانو و بالاتر باشد و لباس‌های خیلی بلند به آن‌ها توصیه نمی‌شود.

لباس سایزبزرگ برای خانم‌های ریزجثه

خانم‌های چاق و سایزبزرگ در کنار نوع اندام خاص خود قد متفاوتی هم دارند که ممکن است متوسط، بلند یا کوتاه باشد. خانم‌های چاقی که قد کوتاهی هم دارند (کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر) باید در انتخاب لباس سایزبزرگ به نکات مهم دیگری هم توجه داشته باشند. این افراد نباید لباس‌هایی بپوشند که اندام را تحت‌الشعاع قرار دهد، لباس‌های دراپه که اجاد حرکت روی بدن می‌کنند و خیلی تنگ یا گشاد نیستند برای این افراد انتخاب خوبی هستند. پوشیدن لباس با خطوط عمودی، طرح‌های ساده و طرح‌های ریز و کمک گرفتن از اکسسوری‌های درشت می‌تواند به کشیده‌تر و لاغرتر دیده شدن اندام کمک کند. پوشیدن لباس‌های راه راه افقی و رنگ‌های تند و روشن و جلب توجه کننده به این افراد توصیه نمی‌شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: eBay (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)