بهار فصل زیبایی‌هاست و زمان آن است که ما نیز با این زیبایی‌های طبیعت هماهنگ شویم. یکی از انواع آرایش که مناسب فصل بهار است آرایش ملایم بهاری است. حتما قبل در مورد آرایش مناسب هر فصل شنیده‌اید و می‌دانید که برخی از انواع آرایش برای فصل‌های سرد و برخی برای فصل‌های گرم مناسب است اما آرایشی که مناسب فصل بهار باشد یک آرایش ساده و ملایم است که با کمترین زحمت و در کمترین زمان ممکن می‌توان آن را انجام داد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خواهیم روش انجام آرایش ملایم بهاری و لوازمی را که برای انجام آن نیاز دارید معرفی کنیم.

از آن جایی که در فصل بهار هوا ملایم و معتدل است و تابش آفتاب چندان شدید نیست و هر لحظه ممکن است صورت شما زیر بارش باران خیس شود بنابراین به کمتری آرایش ممکن نیاز دارید. از دیدگاه زیبایی شناسی نیز این مساله اهمیت دارد و آرایش ملایم بهاری از این دیدگاه آرایشی ساده ولی زیبا تعریف می‌شود. اما برای انجام این آرایش شما به چند وسیله ساده که احتمالا همین الان هم در میان لوازم آرایشی‌تان موجود است نیاز دارید و باید در چند مرحله از آن‌ها استفاده کنید. البته مواردی که در این مقاله مطرح می‌شود ضروری نیست و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود مواردی را به آن اضافه و یا از آن کم کنید ولی در هر صورت اصل آرایش ملایم بهاری را فراموش نکنید.

پوست صورت تروتازه

لازمه هر آرایش زیبا داشتن پوستی صاف و شاداب است اما چطور در یک آرایش ملایم و بدون استفاده از کرم پودرهای پوشاننده قوی به این هدف دست پیدا کنیم؟ کارشناسان پوست و زیبایی می‌گویند اولین اصل مراقبت ویژه از پوست است. تغذیه سالم داشته باشید، آب زیاد بنوشید، از مرطوب کننده مرتب استفاده کنید، ضدآفتاب را فراموش نکنید، لایه برداری را مرتب انجام دهید و حتما پوست خود را پاکسازی کنید. پس از انجام این کارها در طول چند هفته متوجه خواهید شد که پوست شما صاف‌تر و درخشان‌تر شده است و ظاهری تروتازه دارد. در این زمان می‌توانید از کرم‌های ملایم و محافظ پوست مثل کرم ب‌ب و یا ضدآفتاب‌های رنگی استفاده کنید تا پوستی تروتازه داشته باشید.

آرایش ملایم بهاری

گونه‌های درخشان و برجسته

پس از آن که پوست خود را شاداب و تروتازه کردید لازم است کمی به آن جلوه بدهید. این کار با کمی رژگونه ملایم به سادگی انجام خواهد شد. برای این کار ابتدا یک رژگونه با رنگ مناسب انتخاب کنید. رنگی که برای آرایش فصل بهار مناسب باشد بیشتر در مایه‌های صورتی و هلویی است. اگر پوست سردی دارید از تن صورتی و اگر پوست گرمی دارید از تن هلویی استفاده کنید. رنگ رژگونه را نزدیک به رنگ طبیعی پوست انتخاب کنید چون رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره جلوه خوبی نخواهند داشت. جلوی آینه بخندید و با انگشت کمی از رژگونه را روی برجسته‌ترین قسمت گونه‌ها بزنید و بمالید تا تنها سایه‌ای از آن باقی بماند. قسمت گوشتی گونه جا مناسب‌تری برای زدن رژگونه است و سعی کنید مقدار کمتری را روی استخوان گونه بزنید.

لب‌های پررنگ

کارشناسان توصیه می‌کنند برای داشتن لب‌هایی زیبا و آماده کردن لب برای آرایش آن‌ها را لایه برداری کنید. این کار را با لایه بردار لب  و یا با یک مسواک معمولی در حمام انجام دهید. زمانی که در حمام هستید و لبا‌های شما کاملا مرطوب است با مسواک سطح رویی لب‌ها را بمالید تا پوسته‌های اضافی جدا شود سپس بلافاصله پس از حمام بالم لب بزنید. برای آرایش لب‌ها در بهار از هر رنگی برای رژ لب می‌توانید استفاده کنید اما توصیه ما رنگی یک درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی لب است. بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند رنگ رژ لب مناسب بهار باید براق و صورتی باشد اما برای آرایش ملایم بهاری نوع مات بیشتر توصیه می‌شود.

مژه‌های بلند برای آرایش ملایم بهاری

به طور کلی در میان انواع آرایش، آرایش چشم اهمیت بیشتری دارد چون چشم‌ها مهم‌ترین بخش صورت شما هستند و زیبایی و جذابیت آن‌ها شما را جذاب‌تر خواهد کرد. در آرایش ملایم بهاری توصیه می‌کنیم آرایش چشم را تنها به مژه‌ها محدود کنید و سایه و خط چشم ضخیم را کنار بگذارید. البته یک خط چشم نازک در امتداد مژه‌ها اشکالی ندارد. اما استفاده از ریمل داشتن مژه‌هایی بلند، فر و پرپشت و ضخیم زیبایی چشمان شما را چندبرابر کرده و در عین حال آرایش شما را ملایم نشان خواهد داد و با بقیه آرایش هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

آرایش ملایم بهاری با ریمل

پوستی برنزه و درخشان

همن طور که تصور می‌کنید آرایش و زیبایی شما محدود به صورت نیست و باید به زیبایی پوست بدن نیز اهمیت دهید. قبل از هرچیزی داشتن اندام متناسب (نه لاغری بیش از حد) توصیه می‌شود. اگر در قسمتی از بدن مثل پشت بازو یا ران‌ها پوست شما حالت شل پیدا کرده است نرمش‌هایی را که مرتبط با آن قسمت از بدن است انجام دهید تا عضلات قوی شده و پوست شما کشیده شود. در کنار آن از لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌های بدن استفاده کنید و اگر به داشتن پوستی برنزه علاقمند هستید از کرم‌های برنزه کننده در حد اعتدال استفاده کنید تا زیبایی بهاری شما تکمیل شده و تا آخر تابستان هم ادامه داشته باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)