آیا تاکنون اصطلاح آرایش بدون آرایش No-Makeup Makeup را شنیده‌اید؟ این نوع آرایش در واقع نوعی آرایش ملایم است که در آن به نظر می‌رسد شما آرایشی انجام نداده اید و زیبایی بدون آرایش دارید. وقتی به چنین آرایشی نگاه می‌کنید چهره را صاف و بدون پوشش و آرایش می‌بینید اما در واقع کار زیادی روی این چهره انجام شده است. این نوع آرایش نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد و بیشتر روی مدل‌ها و چهره‌های معروف انجام می‌شود. زیبایی بدون آرایش این روزها طرفداران زیادی دارد ولی همیشه ایرادهایی هست که دوست داریم از بین ببریم و چهره را زیباتر نشان دهیم و این کار با آرایش بدون آرایش امکان پذیر است. اما راز زیبایی بدون آرایش چیست و چطور می‌توانیم آرایش بدون آرایش داشته باشیم؟

راز داشتن پوست صاف بدون آرایش

از آنجایی که مدل‌ها نمی‌توانند از کرم‌پودرهای پوشاننده در نمایش‌های مد و عکاسی‌ها استفاده کنند با کمک گرفتن از مرطوب کننده‌های رنگی و کرم ب‌ب به یک پوست صاف و زیبا دست پیدا می‌کنند. کرم‌ها و مرطوب کننده‌هایی که پوشانندگی کمی دارند و حاوی آنتی اکسیدان و ضدآفتاب هستند بهترین انتخاب برای دستیابی به زیبایی بدون آرایش هستند. البته می‌توانید برای پوشش بهتر ایرادهای پوست مثل تیرگی زیر چشم از یک کانسیلر همرنگ پوست هم استفاده کنید تا چهره شما زیبا و البته طبیعی شود.

زیبایی بدون آرایش برای چشم‌ها

داشتن مژه‌های سنگین شده با ریمل شما را چندین گام از زیبایی بدون آرایش دور می‌کند در حالی که با کمک یک خط چشم نامشخص می‌توان مژه‌ها را تیره و پر نشان داد. البته تنها با خط چشم نمی‌توان این ترفند را پیاده کرد بلکه تکنیک استفاده از این خط چشم است که باعث زیبایی چشم می‌شود. برای این کار شما به یک برس کوچک زاویه دار و یک ژل تیره خط چشم نیاز دارید که باید زیر پلک بالا و روی خط آب مژه‌ها ترسیم شود که اصلا مشخص نخواهد بود اما مژه‌های شما را پرتر و سیاه‌تر نشان خواهد داد. این کار را می‌توانید با رنگ سرمه‌ای هم انجام دهید، ترفندی که مدل‌ها از آن برای سفیدتر نشان دادن سفیدی چشم خود استفاده می‌کنند.

آرایش مختصر ابروها

ابروها قاب چشمان شما هستند و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌‌دهند. کمی رسیدگی به ابروها چهره شما را بسیار تغییر می‌دهد در حالی که اصلا آرایش محسوب نمی‌شود. لزومی ندارد خطوط ابرو را خیلی مشخص و تیز کنید و داشتن ابروهای ژولیده و نامرتب هم قابل قبول است و مد روز هم هست فقط کافی است از یک برس ابرو یا مسواک استفاده کنید و موهای ابرو را مرتب کرده و به طرف بالا شانه کنید سپس با ژل بیرنگ ابرو (یا ژل رنگی برای پررنگ کردن ابروها) ابروها را برس بزنید و صبر کنید تا حالت بگیرند. سپس با یک کانسیلر همرنگ پوست کمی زیر ابرو را بپوشانید تا جلوه بهتر و زیباتری و البته طبیعی‌تری پیدا کنند.

داشتن چهره درخشان و گونه‌های براق بدون آرایش

داشتن گونه‌های براق و برجسته زیبایی چهره شما را چندین برابر می‌کند و چهره را جوان و شاداب نشان می‌دهد. اگر به صورت مختصر و حرفه‌ای از برنزه کننده و درخشان کننده استفاده کنید می‌توانید بدون آرایش گونه‌های زیبایی داشته باشید. کافی است یک قطره از درخشان کننده مایع یا برنزه کننده مایع را با مرطوب کننده‌ای که هرروز استفاده می‌کنید مخلوط کنید و روی گونه‌ها ( و یا حتی همه صورت) بمالید و محو کنید تا گونه‌ها درخشان و برجسته شوند. برای دادن جلوه بیشتر به صورت می‌توانید از بالم لب هم کمک بگیرید. بالم لب را روی گونه و زیر ابروها بمالید و محو کنید تا درخشندگی بیشتری پیدا کنند.

راز زیبایی بدون آرایش

فرم دادن به لب‌ها با کمک درخشان کننده

داشتن لب‌های پر و زیبا چهره شما را جذاب و جوان می‌کند و برای این کار نیازی به آرایش زیاد ندارید. برای این که لب‌های برجسته و جذابی داشته باشید می‌توانید ابتدا دور لب‌ها کانسیلر مدادی بکشید و خطوط آن را مشخص کنید. سپس کمی درخشان کننده مایع یا هر نوع پودر اکلیل دار و براقی مثل سایه و رژگونه به قسمت میانی لب‌ها بزنید و شاهد برجسته شدن و درخشش لب‌های خود باشید.

استفاده از خط چشم رنگ پوست برای جلوه دادن به چشم‌ها

وقتی که آرایش کامل در برنامه شما نیست چطور قرار است چشمان خواب آلوده خود را زیبا جلوه دهید؟ کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند با یک مداد رنگ پوست یا کانسیلر مدادی قسمت داخلی پلک پایین خود را پر کنید تا چشم‌ها بزرگتر و درخشان‌تر دیده شوند. بهتر است استفاده از مدادهای سفید را کنار بگذاردی چون در زیر چشم حالت غیرطبیعی ایجاد می‌کنند که با زیبایی بدون آرایش شما همخوانی ندارد اما مداد رنگ پوست این مشکل را ندارد و زیبایی شما را طبیعی نشان خواهد داد.

آرایش بدون آرایش برای لب‌ها

شما قرار نیست از رنگ‌های مشخص و پوشش کامل برای لب‌ها استفاده کنید پس برای آرایش لب‌ها کافی است از یک رنگ دلخواه برای رژ لب خود استفاده کنید (رنگی که از رنگ طبیعی لب‌ها تیره‌تر باشد) و ابتدا رژ لب را کامل روی لب‌ها بزنید و چند دقیقه صبر کنید سپس آن را با یک دستمال پاک کنید و بالم لب را روی لب‌ها بمالید تا اثر رژ لب روی لب‌ها باقی بماند. به این ترتیب می‌توانید در چند مرحله آرایش بدون آرایش خود را کامل کنید و در نظر همه زیبایی بدون آرایش داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)