این روزها ما بخش مهمی از زندگی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم. در شبکه‌های اجتماعی تصویری مثل اینستاگرام گرفتن یک عکس سلفی زیبا اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بیانگر شخصیت و سطح اجتماعی شما باشد. شما می‌توانید با گرفتن یک عکس سلفی زیبا به همه اعلام کنید که چهره زیبا، آرایش بی‌نقص و لباس‌های مد روز دارید، هرچند این سبک زندگی متظاهرانه هرگز مورد تایید نیست اما این تصاویر به عنوان شمایلی از شما در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهمیت آن قابل چشمپوشی نیست. این سلفی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به کمک آن بتوانید حضوری موفق و البته صادقانه در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. در این مقاله اختصاصی مجله قرمز رازهای گرفتن یک عکس سلفی زیبا و سطح بالا را از زبان حرفه‌ای‌ها می‌خوانید.

لازم است بدانید که همیشه نمی‌توان همه مشکلات یک عکس را در مرحله ادیت کردن و با فوتوشاپ و فیلترهای مربوطه برطرف کرد بنابراین لازم است که بتوان بهترین عکس را با بهترین ویژگی‌ها در لحظه گرفت که کمترین نیاز را به ادیت و دستکاری داشته باشد و بتوانید در همان لحظه آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر تازه‌کار هستید و یا از عکس‌هایی که می‌گیرید راضی نیستید بهتر است این نکات و ترفندها را در گرفتن یک عکس سلفی زیبا مد نظر داشته باشید.

از تجهیزات عکاسی باکیفیت و مناسب استفاده کنید

حتما استفاده از دوربین گوشی همراه ساده‌تر و بی‌دردسرتر است، این گوشی همیشه همراه شما است و بلافاصله می‌توانید با ان عکس‌هایی در لحظه بگیرید اما همان طور که خودتان هم متوجه شده‌اید کیفیت دوربین گوشی همراه به خوبی دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی نیست. بنابراین اگر عکس‌هایی حرفه‌ای و سطح بالا می‌خواهید باید برای خرید یک دوربین عکاسی باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. البته این دوربین‌ها هم جای زیادی را در کیف شما می‌گیرند و باید درون محافظ قرار بگیرند و کار کردن با آن‌ها به کمی تخصص در عکاسی نیاز دارد، از طرف دیگر لازم است که عکس‌ها را مستقیما به گوشی همراه خود منتقل کنید تا بتوانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید از این جهت گاهی گوشی‌های همراه گزینه مناسب‌تری هستند اگر به دنبا یک گوشی با بهترین دوربین هستید این مقاله از سایت گاردین را مطالعه کنید. اگر از دوربین گوشی استفاده می‌کنید سلفی استیک هم می‌تواند در گرفتن شات‌های بهتر و بازتر به شما کمک کند.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

بهترین زاویه صورت و بدن خود را پیدا کنید

هر کسی از یک زاویه‌ای زیباتر به نظر می‌رسد، حتی ستاره‌ای مثل تام فورد هم این نکته را همیشه رعایت می‌کند پس این دلیل آن نیست که شما زیبا نیستید یا در صورت خود نقص دارید. شما می‌توانید با آزمون و خطا بهترین زاویه صورت و بدن خود را پیدا کنید مثلا اگر چانه بزرگی یا بینی برجسته‌ای دارید احتمالا از زاویه پایین زیبا‌تر دیده می‌شوید. اگر صورت بزرگی دارید حالت سه رخ و نیم‌رخ بهترین گزینه برای شما است و در نهایت اگر پیشانی بزرگی دارید از زاویه خیلی بالا عکس نگیرید.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

زاویه مناسب برای عکس گرفتن را پیدا کنید

حال که بهترین زاویه صورت خود را پیدا کرده‌اید پس دیگر بهترین زاویه برای عکس گرفتن به چه دردی می‌خورد؟ منظور از زاویه عکس گرفتن محلی است که دوربین در مقابل صورت شما قرار می‌گیرد. طبق تحقیقات، برای بیشتر افراد بهترین زاویه عکاسی زاویه‌ای است که کمی بالاتر از حد چشمان شما است. همچنین به خاطر داشته باشید که نباید مستقیم به دوربین زل بزنید.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

نورپردازی در عکاسی اهمیت زیادی دارد

هر کسی که کمی با عکاسی آشنایی داشته باشد از اهمیت نور و نورپردازی در عکاسی آگاه است. زاویه تابش نور به سادگی می‌تواند چهره شما را تغییر دهد، روی قسمت‌های خاصی از آن تاکید کند و آن را زیباتر یا زشت‌تر نشان دهد. در نو طبیعی بهترین زمان برای عکس گرفتن زمان یا به اصطلاح ساعت طلایی عکاسی، طلوع خورشید یا غروب خورشید است که زاویه نور در پایین‌ترین حد ممکن است و چهره را زیباتر نشان می‌دهد. هر نوری هم که طیف آبی زیاد یا زرد زیادی داشته باشد برای عکاسی مناسب نیست.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

برای گرفتن عکس سلفی زیبا آرایش بی‌نقص داشته باشید

دقت کنید که قرار نیست برای یک سلفی گرفتن آرایش خلیجی داشته باشید اما برخی از اصلاحات در چهره ضروری است و به گرفتن سلفی زیبا و عالی کمک می‌کند. شما باید در آرایش خود احساس خوبی داشته باشید و زیبا به نظر برسید. این آرایش شامل استفاده از کاننسیلر و کرم پودر مات در حد نیاز، آرایش چشم در حد روزمره و آرایش لب در کنار مدل موی مناسب است. آرایش لازم برای خوش عکس شدن را در این مقاله از مجله قرمز بخوانید.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

عکس گرفتن از کفش‌ها هم ایده جالب و جذابی است

البته عکس گرفتن از کفش‌ها هم سلفی محسوب می‌شود و برای زمانی که می‌خواهید از کفش و لباس زیبای خود عکس بگیرید اما صورتتان در عکس نیفتد بهترین گزینه است. این روش سلفی گرفتن این روزها میان ستاره‌های مد و سینما بسیار محبوب است که روش جدیدی برای نشان دادن محط کار و زندگی و چیزهای لاکچری در اطراف ما است.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

جدیدترین روش‌های عکس گرفتن را دنبال کنید

این مورد از دو جهت مطرح است، مورد اول ترندهای مربوط به عکاسی است. مانند خیلی از جنبه‌های زندگی، سلفی گرفتن هم ترندهای خاص خود را دارد مثلا دوره‌ای گرفتن عکس‌های پولاروید و عکس گرفتن از آن‌ها باب شد. در دوره‌ای دیگر عکس گرفتن از داشبورد ماشین و چیزهایی شبیه به آن مد می‌شود. از جهت دیگر، ترندهای مربوط به مد و فشن هم می‌تواند سوژه عکاسی و سلفی‌های شما باشد مثلا عکس گرفتن به روشی که روی لباس‌های مدل جدید تاکید شود.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

گاهی هم ادیت کردن عکس لازم و ضروری است

شما باید طوری عکس بگیرید که نیاز به ادیت کردن نداشته باشد اما کمی ادیت هم از نظر اجتماعی قابل قبول است و در صورت نیاز می‌توانید آن را انجام دهید، اپلیکشن‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها ادیت خود را سریع و به بهترین شکل انجام دهید. حتی اولیور روستینگ طراح معروف که پادشاه سلفی جهان هم شناخته می‌شود بیشتر عکس‌های خود را ادیت می‌کند تا زیباتر و چشمگیرتر شوند. البته هرگز در این کار زیاده روی نکنید و اصالت عکس خود را با ادیت زیاد از بین نبرید.

برای گرفتن عکس سلفی زیبا از فیلتر مناسب استفاده کنید

از نظر علمی ثابت شده است که فیلترها نقش مهمی در زیباتر شدن عکس‌های سلفی شما دارند. همان طور که می‌دانید اینستاگرام فیلترهای آماده متعددی دارد که جلوه زیبایی به عکس اضافه می‌کند، طبق بررسی سایت هافینگتون پست پراستفاده‌ترین فیلترهای اینستاگرام عبارتند از Mayfair ، Valencia ، Hefe ،Nashvile و Aden.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

مخاطبان خود را هم در نظر بگیرید

اگر از تعداد لایک‌های عکس‌های خود راضی نیستید احتمالا مشکل از عدم شناخت صحیح مخاطبان است. شما باید بدانید که عکس‌های خود را برای چه کسانی به نمایش می‌گذارید و این افراد چه نوع عکس‌هایی را می‌پسندند. مسائل اجتماعی را هم در نظر بگیرید و بر اساس معیارهای مورد قبول جامعه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. در کنار این مساله اصیل بودن و تقلید نکردن و داشتن سبک شخصی نقش مهمی در موفقیت شما در فضای مجازی دارد.

رازهای گرفتن عکس سلفی زیبا

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)