این روزها استفاده از جی میل به عادت اصلی بسیاری از کسانی تبدیل شده است که در طول روز به میزان قابل توجهی از ارتباطات مبتنی بر ایمیل بهره می‌گیرند. در این میان ترفندهای جالبی در زمینه‌ی استفاده از جی میل وجود دارد که می‌تواند موجبات ارتقای تجربیات کاربران را فراهم آورد. ترفندهایی که در این مطلب به دو مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

به کمک استفاده از این دو ترفند شاید برخی از کاربران سرویس جی میل بتوانند از انجام برخی کارهای اضافه، که پیش‌تر ناگزیر از انجام آن‌ها بودند، معاف شوند.

نخستین ترفند در استفاده از جی میل

نکته‌ی جالبی که در رابطه با سرویس اختصاصی ایمیل گوگل یا همان جی میل وجود دارد این است که استفاده از نقطه برای ساختن اکانت در این سرویس کاملا بی معنی است. به این معنی که در استفاده از جی میل، نام‌های کاربری مختلفی نظیر Hasangholi، Hasan.gholi یا H.a.s.a.n.g.h.o.l.i همگی به عنوان یک نام واحد شناخته می‌شوند و از همین رو ایمیل‌های ارسالی به هر کدام از آن‌ها نیز همگی به یک آدرس ایمیل و یک اینباکس واحد وارد می‌شوند.

در واقع تمام آدرس‌های ایمیل ساخته شده در سرویس جی میل برای گوگل منحصر به فرد هستند و به همین دلیل نمی‌توان با قرار دادن نقطه در میان حروف آدرس‌های انتخابی، انحصار آن‌ها را از بین برد و آن‌ها را به آدرس‌های ایمیل جدیدی تبدیل کرد. به این معنی که اگر شخصی پیش از شما اقدام به ثبت آدرس Hasangholi در جی میل کرده باشد، شما نمی‌توانید نام‌هایی نظیر Hasan.gholi یا H.a.s.a.n.g.h.o.l.i را به عنوان آدرس اصلی جی میل خود انتخاب کنید.

با این حال آدرس‌های ایمیل فوق تنها برای گوگل یکی محسوب می‌شوند و این امر در رابطه با سایر وب‌سایت‌ها صدق نمی‌کند. به این وسیله شما می‌توانید بدون نیاز به ساختن چندین اکانت مختلف، از یک اکانت جی میل برای انجام کارهای مختلف خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر به هر دلیلی (جز مردم آزاری) قصد بهره بردن از دو حساب توییتر مختلف را داشته باشید، می‌توانید برای ساختن یکی از آن‌ها از آدرس ایمیل Hasan.gholi و برای دیگری از آدرس ایمیل H.a.s.a.n.g.h.o.l.i استفاده کنید. به این ترتیب به ساده‌ترین شکل ممکن از رنج ساختن آدرس‌های ایمیل مختلف و به خاطر سپردن رمز هر کدام از آن‌ها رها خواهید شد.

دومین ترفند در استفاده از جی میل

کاربرد دومین ترفند ناشناخته در زمینه‌ی استفاده از جی میل نیز کم و بیش به کاربرد ترفند نخست شباهت دارد. هرچند که نوع آن کاملا متفاوت با ترفند نخست جلوه می‌کند. حقیقتی که شاید تا پیش از این در زمینه‌ی استفاده از جی میل از وجودش بی‌خبر بودید این است که می‌توانید با اضافه کردن علامت + به انتهای آدرس جی میل، عبارت مورد نظرتان را به آدرس جی میل خود بیافزایید. به عنوان مثال اگر آدرس جی میل شما Hasan.gholi باشد، می‌توانید این آدرس را تحت نام Hasan.gholi+Family به دوستان خود معرفی کنید و در مقابل برای انجام کارهای رسمی خود از آدرس Hasan.gholi+Work استفاده نمایید.

با استفاده از این ترفند می‌توانید تمام ایمیل‌های کاری و شخصی خود را در قالب یک آدرس ایمیل تحویل بگیرید، اما در عین حال از چندین آدرس مجزا برای انجام کارهای شخصی یا رسمی‌تان استفاده کنید. گرچه کاربردهای ترفند دوم استفاده از جی میل، کم و بیش به کاربردهای ترفند نخست شباهت دارد، اما نقطه ضعف آن نسبت به نخستین ترفند یاد شده در زمینه‌ی استفاده از جی میل آن است که برخی از وب‌سایت‌ها وجود عبارت + را در یک آدرس ایمیل نمی‌پذیرند. با این اوصاف استفاده از ترفند نخست در زمینه‌ی استفاده از جی میل برای ایجاد حساب‌های کاربری مختلف در وب‌سایت‌های متفاوت، تا حدی کاربردی‌تر از ترفند دوم به نظر می‌رسد.

البته گفته می‌شود که علاوه بر سرویس جی میل، در برخی دیگر از سرویس‌های شناخته شده‌‌ی ایمیل نیز می‌توان از وجود عبارت + در آدرس ایمیل بهره گرفت. در هر حال شاید این ترفندها برای برخی از خوانندگان متن پیش رو از تازگی برخوردار باشد و بتوانند در زمینه‌ی استفاده از جی میل از وجود آن‌ها بهره بگیرند.

اگر قصد ارتقا بخشیدن به تصاویر ثبت شده توسط دوربین موبایل خود را دارید می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. با مطالعه‌ی این مطلب نیز می‌توانید از وضعیت سلامت روانی خود با توجه به تصاویری که در اینستاگرام با دیگران به اشتراک می‌گذارید باخبر شوید.

منبع: thestar (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.