جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تغذیه در دوران بارداری

دوران بارداری و میان وعده‌های مناسب برای مصرف در این دوران

دوران بارداری یکی از مهم‌ترین دوران در زندگی زنان است. این دوران به‌جز ویژگی‌ها و مخاطرات خاص خود نیاز به تغذیه سالم و رژیم غذایی کار و متعادلی برای مصرف زن باردار دارد. رژیمی که هم نیازهای فرد و البته جنین را تأمین کند و هم باعث چاقی و دیگر مشکلات مرتبط با آن نشود. همین امر ضرورت داشتن یک رژیم غذایی مناسب که طبعاً متشکل از غذاهای سالم و مفید است را نشان می‌دهد، غذاهایی که می‌تواند از هرکدام از گروه‌های غذایی باشد. در این مقاله به معرفی چند غذای مفید که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان میان وعده‌هایی مناسب و دلپذیر استفاده کرد، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

سیب، کره بادام‌زمینی

بهترین میان وعده برای زنان باردار و دوران بارداری غذایی است که حداقل ترکیبی از دو گروه غذایی باشد. با پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم، بین وعده‌های غذایی همیشه سیر خواهید بود. ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی بر روی سیب‌های تکه شده بزنید و بخورید و به‌جای کره بادام‌زمینی معمولی که دارای روغن هیدروژنه ناسالم است، از بادام‌زمینی طبیعی استفاده کنید.

ذرت مکزیکی و گوآکامول

از غلات کامل با فیبر بالا استفاده کنید. غلات کامل حاوی فولات و ویتامین B است که به پیشگیری از نقص‌های زایمان کمک می‌کند همچنین حاوی چربی‌های سالم قلب است. غلات پخته‌شده نسبت به سرخ‌شده دارای ارزش بیشتری است.

ماست با آجیل و میوه

هدف مصرف لبنیات کم‌چربی هر سه روز یک‌بار است، بنابراین شما و کودکتان کلسیم کافی برای رشد استخوان‌ها و دندان‌های قوی دریافت می‌کنید. ماست و میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، هلو و یا کشمش حاوی پروتئین و فیبر می‌باشد و از این نظر برای دوران بارداری بسیار مفید هستند.

ماست و بهداشت دوران بارداری

شکلات و میوه

شکلات ممکن است خطر ابتلا به پر اکلامپسی را در دوران بارداری در شما کاهش دهد، وضعیتی که می‌تواند باعث فشارخون بالا و آسیب به برخی اندام زنان باردار شود. شما می‌توانید از ترکیب میوه و شکلات برای یک میان وعده سالم استفاده کنید. پودینگ شکلات با شیر کم‌چرب باعث افزایش مصرف لبنیات و کمک به استخوان‌های کودک شما می‌شود. ماست شکلات همچنین دارای باکتری‌هایی برای کمک به روده شما است.

آجیل مخلوط

سعی کنید آجیل مخلوط شما و کودکتان حاوی آجیل بدون نمک، شکلات تلخ و میوه خشک‌شده بدون قند باشد. آجیل و میوه‌های خشک هر دو حاوی فیبر هستند که ممکن است به درمان یبوست کمک کند. شکلات تلخ بدون قند می‌باشد همچنین حاوی فیبر و دیگر مواد معدنی است. شما می‌توانید آجیل مخلوط خود را در خانه بسازید.

خوردن  ماهی و همچنین میوه جات

بر اساس یافته‌های جدید خوردن دو تا سه بار ماهی در هفته برای زنان باردار بسیار مفید است. توت‌فرنگی غنی از پروتئین و فاقد جیوه است همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و DHA است که به رشد مغز کودک شما کمک می‌کند. برای اضافه کردن فیبر به ساندویچ خود از آووکادو و غلات کامل استفاده کنید.

توت فرنگی و دوران بارداری

اسموتی ها

از ماست یا شیر به‌عنوان پایه لبنیات روزانه استفاده کنید. آب‌میوه‌ها حاوی کالری زیادی هستند. سعی کنید اسفناج و کرفس بیشتری مصرف کنید تا فیبر و ویتامین‌های بیشتری دریافت کنید. با پودر کاکائو می‌توانید یک شکلات بدون قند درست کنید.

هوموس سبزیجات و نان پیتا

این غذا یک میان وعده سرشار از فیبر می‌باشد که به شما کمک می‌کند سیر بمانید. به لطف سوپرمارکت‌ها شما می‌توانید خیلی سریع مواد آن را مخلوط‌ کنید. همچنین قبل از درست کردن این غذا ابتدا هویج، کرفس و فلفل را تکه کنید. شما می‌توانید از نان پیتا درست شده از گندم که سرشار از فیبر است در هنگام پیاده‌روی‌ها استفاده کنید.

پنیر و بشقاب آجیل

زمانی که بدن شما به یک میان وعده قوی نیاز دارد شما می‌توانید از ترکیب آجیل و پنیر استفاده کنید. بعضی از پنیرهای نرم ممکن است دارای لیستریا مونوسیتوژنز باشدکه باکتری‌هایی  هستند که می‌توانند به کودک شما آسیب برسانند باشند. آجیل، فیبر و پنیر، کلسیم را برای بدن فراهم می‌کند.

 

پروتئین و میوه جات از بهترین مواد غذایی در دوران بارداری

همیشه در کیف خود تنقلات سالم داشته باشید تا هر زمان احساس گرسنگی کردید غذا بخورید. اغلب فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم فاقد قند می‌باشند. هلو و گلابی از میوه‌های شیرینی هستند که سرشار از فیبر می‌باشند دقت کنید که شیرینی این میوه‌ها به‌طور ۱۰۰ درصد طبیعی باشد.

پاپ کورن و آجیل

یک میان وعده با فیبر بالا می‌تواند از بروز یبوست که برخی از زنان پیش از قاعدگی دچار آن می‌شوند کمک کند. پاپ کورن را که غنی از فیبر است در خانه یا در محل کار خود درست کنید. با مخلوط کردن یک مشت پاپ کورن و بادام‌زمینی بدون نمک یک میان وعده سالم داشته باشید.

منبع: webmd

این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
11
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
61
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
80
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
118
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
76
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
202

مقالات سلامت

ویژگی های نمک دریا
نمک دریا و معرفی ۱۹ مورد از خواص شگفت انگیز آن
7
قطره چشم خانگی
قطره چشم خانگی را با موادی ساده و ارزان در خانه درست کنید
58
فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
78
درمان زخم معده
درمان زخم معده با درمانهای سنتی و خانگی طبق تحقیقات و انواع درمانهای دارویی
110
هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به چه علت بوجود می‌آید، انواع درمانهای پزشکی و خانگی آن چیست؟
105
معرفی داروی کوئتیاپین
داروی کوئتیاپین ( کوتیاپین) و معرفی ویژگی ها و نکات کلیدی در مصرف آن
89

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
86
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
314
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
187
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
308
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
336
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
551

مقالات تغذیه

فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
94
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
365
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
425
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
298
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
578
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
609