شاید ابزاری به نام  لپ تاپ دانشجویی در عمل وجود خارجی نداشته باشد. اما مسلما مدل‌هایی از لپ تاپ در بازار وجود دارد که برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار بهتر و دست‌یافتنی‌تر از سایر مدل‌ها هستند. پارامترهایی نظیر قیمت مناسب، طراحی ایده‌آل و بهره بردن از قابلیت‌های کاربردی از جمله مواردی به شمار می‌روند که می‌توانند یک لپ تاپ معمولی را به یک لپ تاپ دانشجویی مورد انتظار تبدیل کنند. در مطلب پیش رو به ده نمونه از بهترین لپ تاپ‌هایی می‌پردازیم که مدل‌های ایده‌آلی برای دانش‌آموزان یا دانشجویان محسوب می‌شوند. پس پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

بدون هیچ حرف اضافه‌ای به سراغ معرفی ده لپ تاپ دانشجویی برتر می‌رویم. پس این شما و این هم بهترین لپ تاپ‌های سال ۲۰۱۷ میلادی که می‌توانید به عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

لپ تاپ برتر دل

لپ تاپ دانشجویی Dell XPS 13

مسلما کانفیگ مبتنی بر پردازنده‌ی نسل هفتمی Core i3 این لپ تاپ گزینه‌ی اقتصادی‌تری برای دانش‌آموزان و دانشجویان به شمار خواهد رفت. چرا که در تلفیق آن با کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی این لپ‌تاپ، کاربران جوان و جویای دانش تقریبا هر آن‌چه نیاز دارند را (با قیمت دست‌یافتنی‌تری) در اختیار خواهند داشت و به خوبی می‌توانند از پس کارهای عادی روزانه و فعالیت‌های پردازشی سبک بر بیایند. علاوه بر آن صفحه نمایش ۱۳ اینچی این لپ تاپ، که از کیفیت تصویر مناسبی هم بهره می‌برد، گزینه‌ی قابل توجه دیگری برای راحت‌تر کردن تصمیم‌گیری کاربران خواهد بود. شاید تنها ایرادی که بتوان به لپ تاپ Dell XPS 13 وارد دانست محل قرارگیری وب‌کم آن باشد. ایرادی که البته با توجه به بهره‌مندی اغلب تلفن‌های هوشمند این روزها از دوربین جلو (سلفی) قابل چشم‌پوشی است.

لپ تاپ برتر سامسونگ

لپ تاپ دانشجویی Samsung Notebook 9 Pro

آن دسته از دانش‌آموزان و دانشجویانی که از کار با تلفن‌های هوشمند سامسونگ رضایت خاطر دارند، اکنون می‌توانند شانس خود را با لپ تاپ Samsung Notebook 9 Pro نیز امتحان کنند. به خصوص که با در اختیار داشتن این لپ تاپ دیگر نیازی به استفاده از یک تبلت جداگانه نخواهید داشت. در واقع خصلت دو کاره بودن یا دو (محصول) در یک (محصول) بودن این لپ تاپ یکی از گزینه‌های مهمی است که می‌تواند ارج و قرب آن را در نزد دانش پژوهان جوان بالا ببرد.

البته برای انتخاب باید به این نکته دقت داشت که صفحه نمایش قابل لمس این لپ تاپ تنها از کیفیت تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد که از رقمی مابین ۳۵۰ تا ۴۵۰ واحد روشنایی برخوردار است. با این حال استفاده از قلم اختصاصی سامسونگ یا S-Pen برای کار با این صفحه نمایش لمسی به طور حتم بسیار لذت بخش خواهد بود. به این دلیل که قلم لپ تاپ Samsung Notebook 9 Pro از حساسیت پردازشی ۴۰۹۶ واحدی بهره می‌برد. عاملی که روانی خاصی به فرآیند کار با صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ می‌بخشد. در هر حال اگر دانشجویی هستید که از صفحه نمایش نه چندان بزرگ تلفن هوشمند خود خسته شده‌اید و در پی یافتن یک لپ تاپ کارآمد دو کاره به سر می‌برید، لپ تاپ Samsung Notebook 9 Pro می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

لپ تاپ برتر ایسوس

لپ تاپ دانشجویی Asus Chromebook Flip

محدوده‌ی انتخاب برای دانشجویانی که نسبت به در اختیار داشتن یک لپ تاپ دو کاره‌ی مناسب و پرکاربرد مشتاق هستند، تنها به لپ تاپ دانشجویی Samsung Notebook 9 Pro محدود نمی‌شود. در شرایطی که مدل‌هایی نظیر لپ تاپ Chromebook Pixel گوگل و Chromebook 13 شرکت HP به لحاظ قیمت چندان برای دانشجویان جوان دست‌یافتنی به نظر نمی‌رسند، می‌توان به سراغ مدل ارزان‌تری به نام Asus Chromebook Flip رفت. البته قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به سایر رقیبان دلیلی برای کیفیت پایین آن محسوب نمی‌شود و در مجموع می‌توان کیفیت مناسبی را از این لپ تاپ دو کاره انتظار داشت.

از جمله قابلیت‌های مهم لپ تاپ Asus Chromebook Flip می‌توان به مواردی نظیر بهره بردن از درگاه یو اس بی تایپ C و صفحه نمایش شفاف و با کیفیت اشاره کرد. ضمن این‌ که عمر باتری ده ساعت و ۴۶ دقیقه‌ای آن هنگام کار نیز از دیگر نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود. گذشته از آن شکل ظاهری این لپ تاپ نیز شباهت فراوانی به خانواده‌ی مک‌ بوک دارد و می‌تواند نظر دوست‌داران اپل را به سمت خود جلب کند. در واقع شما با خرید لپ تاپ Asus Chromebook Flip می‌توانید با قیمتی مناسب محصولی را در اختیار داشته باشید که چه از نظر شکل ظاهری و چه به لحاظ کاربرد بسیار به خانواده‌ی مک بوک شبیه است. خصوصیتی که می‌تواند از لپ تاپ Asus Chromebook Flip یک لپ تاپ دانشجویی مناسب و خواستنی بسازد.

لپ تاپ خوش قیمت ایسوس

لپ تاپ دانشجویی Asus Zenbook UX305

این جایگاه از لیست ما نیز به محصول دیگری از ایسوس اختصاص دارد. با این تفاوت که لپ تاپ Asus Zenbook UX305 بیش از هر رقیب دیگری به مک بوک ایر اپل شبیه است. با این حال با توجه به قیمت دست‌یافتنی و مناسبی که این لپ تاپ از آن بهره می‌برد، نسبت به همزاد خود انتخاب بسیار بهتری برای دانشجویان خواهد بود. در واقع به موجب بهره‌مندی از امکاناتی نظیر رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی SSD جداگانه‌ای به ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، انتخاب لپ تاپ Asus Zenbook UX305 برای بسیاری از دانشجویان غیر قابل اجتناب به نظر می‌رسد. به خصوص وقتی که به موارد یاد شده برخورداری از صفحه نمایش تمام اچ دی را نیز اضافه کنیم. در مجموع می‌توان ادعا کرد که لپ تاپ Asus Zenbook UX305 انتخاب بسیار مناسبی برای آن دسته از دانشجویانی خواهد بود که از لپ تاپ خود تنها انتظارات تعریف شده برای یک لپ تاپ را دارند و ارتباط چندانی با محصولات هیبریدی موجود در بازار برقرار نمی‌کنند.

مایکروسافت سرفیس پرو

لپ تاپ دانشجویی Microsoft Surface Pro

هرچند که Microsoft Surface Pro بیش از یک لپ تاپ به یک تبلت شباهت دارد، اما در عمل تمام قابلیت‌هایی که یک لپ تاپ کاربردی می‌تواند از آن برخوردار باشد را در دل خود جای داده است و در حالت کلی ابزاری دو کاره محسوب می‌شود. بنابراین مانند تمام محصولات موجود در لیست ده ‌گانه‌ی ما امکان استفاده به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی مناسب را به طور کامل دارا خواهد بود.

در این محصول پرکاربرد مایکروسافت شاهد بهبود کارایی باتری هنگام استفاده توسط کاربر هستیم و در مجموع Microsoft Surface Pro از پس تمام کارهایی که یک دانش‌آموز یا دانشجو انتظار آن را دارد بر خواهد آمد. البته شاید دارندگان تبلت iPad Pro بتوانند به آن دسته از همتایان خود که از Microsoft Surface Pro استفاده می‌کنند اندکی فخر بفروشند. چرا که تنها مدل‌های i7 این محصول قادر به رقابت با چیپ A10X اپل در زمینه‌ی قابلیت‌های پردازشی هستند. گذشته از آن قلم بسیار خوش‌دست سرفیس پن را نیز باید به طور جداگانه برای این ابزار تهیه کرد. با این حال قابلیت لپ تاپ گونه‌ی Microsoft Surface Pro موجب می‌شود تا بسیاری از کاربران عیب‌های این محصول را نادیده بگیرند.

نوت بوک برتر سامسونگ

لپ تاپ دانشجویی Samsung Notebook 7 Spin

به نظر می‌رسد که در لیست ما گزینه‌های قابل انتخاب برای علاقه‌مندان به استفاده از لپ تاپ‌های دو کاره تمامی ندارد. پس اگر یک دانشجوی خوش هیکل و خوش بر و بازو هستید، در انتخاب لپ تاپ Samsung Notebook 7 Spin تردیدی به دل خود راه ندهید. چرا که یکی از ضعف‌های اصلی این لپ تاپ وزن قابل توجه آن است. با این حال بهره‌مندی این محصول از یک صفحه نمایش لمسی تمام اچ دی، که از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند، تا حد فراوانی توانسته این نقطه ضعف را پوشش دهد.

همچنین این لپ تاپ برخلاف بسیاری از مدل‌های مشابه به جای استفاده از کارت گرافیک یک‌پارچه یا آن‌بورد از یک پردازنده‌ی گرافیکی مدل NVidia Geforce 940MX استفاده می‌کند. قابلیتی که در تلفیق با قدرت پردازنده‌ی مرکزی نسل ششمی خانواده‌ی Intel Core i (مسلما کانفیگ i7 آن بسیار کارآمدتر خواهد بود) به دانشجویان جوان این اجازه را می‌دهد تا در کنار انجام کارهای روزمره و معمولی خود به اجرای بازی‌های مورد علاقه‌شان نیز بپردازند (البته تحت تنظیمات گرافیکی متوسط و رو به پایین). به هر حال اگر از ضعف‌هایی نظیر وزن زیاد Samsung Notebook 7 Spin بگذریم، این محصول نیز می‌تواند خود را به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی قابل انتخاب برای علاقه‌مندان به لپ تاپ‌‌های دو کاره معرفی کند.

گیمینگ خوش قیمت دل

لپ تاپ دانشجویی Dell Inspiron 15 Gaming

به طور حتم طیف قابل توجهی از دانش‌آموزان و دانشجویان را گیمرها تشکیل می‌دهند. به همین دلیل لپ تاپ‌هایی که این قبیل افراد جوان از آن استفاده می‌کنند باید علاوه بر کارهای عادی، قابلیت اجرای بازی‌های روز را هم داشته باشد. با این حال مشکل مهمی که در این بین وجود دارد آن است که اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار از قیمت بسیار بالایی برخوردارند و به طور حتم امکان استفاده از آن‌ها برای بسیاری از دانشجویان وجود ندارد.

با این وجود لپ تاپ Dell Inspiron 15 Gaming مشکل قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ را تا حدی حل کرده است و به محصلان جوان این اجازه را می‌دهد تا با صرف‌نظر کردن از تنظیمات گرافیکی بالا، بسیاری از بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را با کیفیت معمولی تجربه کنند. همچنین بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته، باتری لپ تاپ Dell Inspiron 15 Gaming قادر است هنگام کار چیزی نزدیک به پنج ساعت و پنجاه و یک دقیقه دوام بیاورد. رقمی که برای یک لپ تاپ گیمینگ رقم قابل قبولی محسوب می‌شود و حتی این رقم از بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌های گران قیمت‌ موجود در بازار نیز بهتر به نظر می‌رسد. پس اگر یک دانشجوی علاقه‌مند به انجام بازی‌های کامپیوتری هستید، می‌توانید لپ‌ تاپ Dell Inspiron 15 Gaming را هم به عنوان یک گزینه‌ی قابل انتخاب مد نظر قرار دهید.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

لپ تاپ دانشجویی Surface Laptop

اگر جزو دانشجویانی به شمار می‌روید که کار چندان سنگینی با لپ تاپ خود انجام نمی‌دهند و تنها ظاهر آن برایشان مهم است، Surface Laptop انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در واقع با خریدن این لپ تاپ در عین این‌که پول کمتری نسبت به خرید مدل‌هایی نظیر مک بوک اپل پرداخت می‌کنید، محصولی را در اختیار خواهید داشت که نه تنها از لحاظ زیبایی و شیک بودن ظاهر چیزی از رقیب OS خود کم ندارد، بلکه قابلیت‌های نسبتا بهتری را هم در اختیار شما قرار خواهد داد. قابلیت‌هایی که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی (یک و نیم اینچ بزرگ‌تر از مک بوک) و همچنین پردازنده‌ی مرکزی نسل هفتم خانواده ی Core i اینتل (سری یو) اشاره کرد.

با این حال همان گونه که به آن اشاره شد بسیاری از قابلیت‌های مهم Surface Laptop در ظاهر آن نمود می‌یابد و به لحاظ کارایی ممکن است برخی کاربران مشکل پسند خود را با محدودیت‌هایی مواجه سازد. به عنوان مثال درگاه‌های ورودی و خروجی این لپ تاپ تنها به مواردی نظیر یو اس بی ۳، هدفون، خروجی نمایش مینی و درگاه اتصال سرفیس محدود می‌شود و خبری از وجود در گاه یو اس بی تایپ C در آن نیست. گذشته از آن نسخه‌ی ویندوز اوریجینال نصب شده روی این لپ تاپ نیز نسخه‌ی محدود را شامل می‌شود و امکانات کامل سیستم عامل انحصاری مایکروسافت را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. با تمام این اوصاف دارندگان Surface Laptop همچنان می‌توانند به رقابت و کری خواندن با دوستانی بپردازند که از مک بوک اپل استفاده می‌کنند.

لپ تاپ هواوی

لپ تاپ دانشجویی Huawei MateBook X

شرکت هواوی اگرچه اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های فعال (و موفق) در دنیای تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود، اما در بازار لپ تاپ فعلا حرف چندانی برای گفتن ندارد. با این حال این شرکت چینی قصد دارد به کمک ساخت محصولاتی نظیر Huawei MateBook X در تولید ابزارهای الکترونیک دیگر نیز سری میان سرها در بیاورد و بازارهایی نظیر بازار لپ تاپ را هم به تسخیر خود در آورد.

لپ تاپ Huawei MateBook X از دید کلی شباهت‌های فراوانی با Surface Laptop دارد. به این معنی که این محصول نیز برای رقابت با مک بوک اپل به بازار آمده و همچون Surface Laptop در زمینه‌ی برخورداری از درگاه‌های ورودی و خروجی حرف چندانی برای گفتن ندارد. ضمن این که بهره‌مندی از پردازنده‌های سری یو مدل Core i5 و Core i7 اینتل نیز از دیگر شباهت‌های این محصول با لپ تاپ اختصاصی مایکروسافت به شمار می‌رود. به هر حال اگر علاقه‌مند به داشتن یک لپ تاپ سبک و باریک مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هستید، شاید لپ تاپ Huawei MateBook X بتواند توجه شما را به خود جلب کرده و گزینه‌ی مد نظرتان لقب گیرد.

لپ تاپ مک بوک پرو اپل

لپ تاپ دانشجویی Apple MacBook Pro

لپ تاپ Apple MacBook Pro آخرین محصولی خواهد بود که ما در لیست ده گانه‌ی مناسب‌ترین لپ تاپ دانشجویی برای محصلان جوان، به معرفی آن خواهیم پرداخت. این لپ تاپ برای آن دسته از افرادی ساخته شده است که از بسیاری ویژگی‌های مک بوک راضی بودند، اما در عین حال از نقطه ضعف‌هایی نظیر قدرت کم و درگاه‌های ورود و خروج ناچیز این ابزار شکایت داشتند. این نقاط ضعف در Apple MacBook Pro تا حد قابل توجهی برطرف شده و علاوه بر آن صفحه نمایش ۱۲ اینچی مک بوک نیز در نسخه‌ی پرو به رقم ۱۳.۵ اینچ (با کیفیت تصویر بالاتر) ارتقا یافته است. علاوه بر آن شاهد بهبودهایی در کیفیت باتری این محصول نیز هستیم و Apple MacBook Pro  می‌تواند در مجموع چیزی نزدیک به هفت ساعت روشن مانده و به شکل مداوم کار کند.

نوع طراحی Apple MacBook Pro به ترتیبی صورت گرفته که این لپ تاپ خوش استیل تنها از ۱.۳۷ کیلوگرم وزن برخوردار باشد. ضمن این که با وجود باریک تر شدن ظاهر این لپ‌ تاپ نسبت به مک بوک، شما ترک‌پد بزرگ‌تری را در اختیار خواهید داشت. در مجموعه لپ تاپ Apple MacBook Pro می‌تواند باب طبع آن دسته از دانش‌آموزان و دانشجویانی باشد که زیبایی و کیفیت را به شکل یک‌جا از لپ تاپ دانشجویی مد نظر خود انتظار دارند.

منبع: تک رادار (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.