جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
ده روش غلبه بر تنبلی

ده روش جدید برای غلبه بر تنبلی هنگام انجام تمرینات ورزشی

آیا قصد غلبه بر تنبلی خود را دارید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که هر بار تصمیم می‌گیرند با حضور در باشگاه به فرم ایده‌آل برسند اما تنها پس از چند روز تمرین همه چیز را رها کرده و زندگی روتین خود را دوباره از سر می‌گیرند؟ اگر این گونه است می‌توانید برای غلبه بر تنبلی خود با مجله قرمز همراه شوید و ادامه‌ی مطلب پیش رو را از نظر بگذرانید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر از باشگاه و انجام تمرینات ورزشی خود دورتر بمانید، بازگشت به آن‌جا و از سر گرفتن تمرینات ورزشی دشوارتر از قبل خواهد شد. این نظر ما نیست، بلکه نظر یکی از مربیان کارکشته‌ی ورزشی به نام مایک گری است که حرف‌های فراوانی برای گفتن در این زمینه دارد. او که مدیریت یکی از باشگاه‌های ورزشی مرتبط با مسابقات رزمی UFC را بر عهده دارد، ده روش جدید را برای غلبه بر تنبلی و انجام بهتر تمرینات ورزشی پیشنهاد داده است که در ادامه‌ی متن آن‌ها را به اتفاق یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

گرچه با اجرای مو به موی این ده روش یک شبه به ورزشکار تنومندی نظیر براک لزنر تبدیل نخواهید شد، اما توجه به نکات موجود در این متن می‌تواند در انجام پر انرژی‌تر تمرینات ورزشی و غلبه بر تنبلی بسیار موثر باشد. پس به اتفاق یکدیگر به سراغ مرور این ده روش موثر می‌رویم.

به روزرسانی لیست موسیقی‌های مورد علاقه برای غلبه بر تنبلی

مطالعات اخیر انجام شده توسط محققان دانشگاه ویسکانسین نشان از آن دارد که گوش سپردن به موسیقی‌های محرک و هیجان‌انگیز موجب کاهش توجه ورزشکاران به فعالیت‌های دشوار ورزشی که در حال انجام آن هستند می‌شود و به این ترتیب میزان تحمل آن‌ها برای انجام حرکات سنگین ورزشی به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. با این حال گوش سپردن طولانی مدت به تعدادی قطعه‌ی موسیقی خاص ممکن است موجب عادت کردن فرد به آن قطعات شود و نتیجه‌ی نهایی فعالیت را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین بهتر است با به روز رسانی گاه به گاه لیست موسیقی‌های مورد علاقه‌‌تان، انگیزه‌ی بیشتری به منظور انجام منظم تمرینات ورزشی برای خود ایجاد کنید.

انجام مستمر

انجام گروهی تمرینات ورزشی برای غلبه بر تنبلی

هرچند که انجام حرکات ورزشی جدید می‌تواند انگیزه‌ی شما برای پیگیری منظم تمرینات را افزایش دهد، اما تحقیقات تازه‌ای که توسط شورای ورزشی امریکا به انجام رسیده است نشان از آن دارد که انجام تمرینات ورزشی به شکل گروهی یکی از موثرترین و کارآمدترین شیوه‌های انجام چنین تمریناتی به شمار می‌رود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید تمرینات ورزشی خود را همراه با گروهی از دوستان به انجام برسانید. چرا که حضور در یک جمع همراه و هم قدم به تک‌تک افراد حاضر در آن جمع این حس را می‌دهد که می‌توانند در کنار یکدیگر تمرینات دشوار را به سرانجام برسانند.

انجام دو نفره‌ی تمرینات ورزشی برای غلبه بر تنبلی

اگر نتوانستید یک گروه همراه برای انجام تمرینات ورزشی بیابید، حداقل سعی کنید تمرینات خود را همراه با یکی از دوستان یا همکارانتان به انجام برسانید. وجود یک یار همراه حین انجام تمرینات سنگین نه تنها انگیزه‌ی بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند که نتایج بهتری را در فعالیت‌های خود به ثبت برسانید. در واقع هنگامی که همراه با یک دوست به باشگاه ورزشی می‌روید، مانند آن است که به جای یک محیط غریبه وارد خانه می‌شوید. افزون بر آن توسط بالا کشیدن شعله‌ی رقابت میان خود و یار همراهتان حین انجام حرکات ورزشی مختلف، می‌توانید تمریناتی را برگزار کنید که از شور و نشاط بیشتری برخوردار هستند.

تعیین اهداف واقع‌ گرایانه برای غلبه بر تنبلی

به منظور غلبه بر تنبلی و انجام منظم تمرینات ورزشی بهتر است هدفی را برای خود تعیین کنید. اما باید به این نکته توجه داشت که هدف تعیین شده نباید تخیلی و دست نیافتنی باشد. به عنوان مثال این که شما بخواهید پس از یک سال حضور در باشگاه کونگ فو به شخصی مانند بروس‌لی تبدیل شوید، هدفی است غیر واقعی که هیچ کمکی به افزایش انگیزه‌های شما به منظور انجام منظم و موثر تمرینات نخواهد کرد. در عوض می‌توانید هدف کوچک‌تر و دست یافتنی‌تری را برای خود برگزینید. به عنوان نمونه می‌توانید هدف اصلی خود پس از حضور یک ساله در باشگاه کنگ فو را شکستن یک کوزه توسط تنها یک ضربه تعیین ‌کنید. در این صورت اگر روزگاری ناگزیر از اجرای نمایش شکستن کوزه در برابر دوربین‌های تلویزیونی شدید، لااقل موجبات آبروریزی خود و اساتیدتان را فراهم نخواهید آورد!

کاهش وزن

صحبت با دیگران در رابطه با تمرینات ورزشی برای غلبه بر تنبلی

یکی از گزینه‌های مهمی که می‌تواند انگیزه‌ی دو چندانی برای غلبه بر تنبلی و ترک نکردن تمرینات ورزشی فراهم کند، توجه به حرف مردم است! همواره سعی کنید جزئیات مربوط به حضور خود در یک باشگاه ورزشی خاص و تمریناتی که در آن محل به انجام می‌رسانید را با عالم و آدم در میان بگذارید. در آن صورت هراس همیشگی از صحبت‌ها و زخم زبان‌های آن‌ها در رابطه با شکست و ناکامی شما موجب می‌شود که ورزش خود را به شکل منظم ادامه دهید و از تحمل هر گونه شکست یا ناکامی بپرهیزید. افزون بر آن دیگر مجبور نیستید هنگام مواجه شدن با نزدیکان خود به پرسش‌های تکراری و حوصله سربری نظیر چند واحد در دانشگاه پاس کردی؟ ترم چندمی؟ یا کی قصد ازدواج داری؟ پاسخ دهید. چرا که به جای آن می‌توانید در رابطه با کم و کیف تمرینات خود در باشگاه با آن‌ها سخن بگویید.

تفکر به تاثیر مثبت ورزش در زندگی روزانه برای غلبه بر تنبلی

با انجام تمرینات منظم ورزشی به طور حتم از بدن سالم‌تر و آماده‌تری برخوردار خواهید بود و برخورداری از سلامت جسمانی می‌تواند در کیفیت زندگی شخصی شما بسیار تاثیرگذار باشد. در واقع بهره‌مندی از سلامت و آمادگی جسمانی موجب می‌شود بتوانید به اعضای خانواده در فعالیت‌های روزانه‌شان یاری بیشتری برسانید و بیش از هر زمان دیگری کمک حال آن‌ها باشید تا رضایت خاطرشان بیش از پیش فراهم گردد. این همان موضوعی است که همواره باید به فکر آن باشید تا بتوانید انگیزه‌ی مضاعفی برای خود در زمینه‌ی پیگیری مستمر تمرینات ورزشی فراهم کنید.

به وجود آوردن حس رقابت در ورزش برای غلبه بر تنبلی

از جمله فعالیت‌هایی که می‌تواند انگیزه‌ی مضاعفی برای ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی به منظور انجام مستمر و منظم تمریناتشان فراهم آورد، شرکت در مسابقات مختلف مربوط به همان رشته‌ای است که مشغول انجام آن هستند. با این حال اگر امکان شرکت در مسابقات ورزشی حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای یا حتی آماتور برایتان مهیا نبود، می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مختلف یا به شیوه‌های دیگر رکوردهایی که در تمرینات شخصی به ثبت رسانده‌اید را با رکورد دوستان یا سایر نزدیکان خود مقایسه کرده و رقابت تنگاتنگی را با آن‌ها تجربه کنید. در مجموع سعی کنید به هر طریق ممکن حس رقابت با دیگران را در خود زنده نگه دارید.

محیط باز

انجام تمرینات ورزشی در فضای باز برای غلبه بر تنبلی

همواره سعی کنید تمرینات ورزشی خود را در خارج از محیط خانه انجام دهید (حتی اگر به باشگاه نمی‌روید و تمرینات ورزشی مد نظر خود را به تنهایی انجام می‌دهید). مطالعات انجام شده در دانشگاه پزشکی و دندان‌پزشکی پنینسیولا نشان از آن دارد که انجام تمرینات ورزشی در محیط بیرون از خانه تاثیرات مثبت‌تری بر ورزشکاران دارد. در واقع افرادی که تمرینات ورزشی خود را در محیط بیرون از خانه به انجام می‌رسانند، پس از انجام این تمرینات احساس تحرک و شادابی بیشتری دارند. گذشته از آن، ورزشکاران مذکور احساس استرس و پریشانی کمتری را هنگام ورزش در محیط‌های دور از خانه تجربه می‌کنند و در عین حال تمایل بیشتری برای ادامه دادن تمرینات خود دارند.

استفاده از علایق خود برای غلبه بر تنبلی

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر کاهش وزن را در سر می‌پرورانند اما میانه‌ی چندانی با تمرینات فشرده ندارند. در این صورت می‌توانید خود را مجاب کنید که یکی از کارهای مورد علاقه‌تان را تنها در صورت انجام تمرینات ورزشی پیگری کنید. این کار می‌تواند دیدن سریال محبوبتان باشد. در آن صورت اگر در پی گول زدن خود نباشید، از این امکان برخوردار خواهید بود که با انگیزه‌ای مضاعف به سراغ تمرینات بروید تا پس از انجام آن‌ها بتوانید سریال محبوبتان را پیگیری کنید.

تضمین آینده و بیمه کردن ایام کهنسالی بهانه‌ای‌ برای غلبه بر تنبلی

یکی از بهترین راه‌های غلبه بر تنبلی به منظور انجام مستمر تمرینات ورزشی، آینده‌نگری و اندیشیدن به روزهای پیری و ناتوانی است. تحقیقات انجام شده توسط محققان حاضر در دانشگاه نورث‌وسترن امریکا ثابت می‌کند که داشتن یک زندگی سالم از دوران جوانی تا میانسالی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در روزهای کهنسالی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. ضمن آن که این موضوع به طور کامل فارغ از ویژگی‌های ژنتیکی افراد است. بنابراین با توجه به این حقیقت که پیگیری مستمر تمرینات ورزشی یکی از بهترین و مهم‌ترین شیوه‌های بهره‌مندی از یک زندگی سالم است، همواره باید نسبت به انجام بی‌نقص این مهم دقت داشت.

منبع: منز فیتنس (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش ورزش مجله قرمز یاری کنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

آرایش بدون آرایش ، ترفندهایی برای آرایشی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد
آرایش بدون آرایش ، ترفندهایی برای آرایشی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد
37
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
43
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
66
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
125
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
140
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
81

مقالات سلامت

کیست واژن
کیست واژن به چه علت بروز می‌کند، انواع روشهای درمانی آن چیست؟
9
معرفی داروی اوزمپیک
داروی اوزمپیک ( سماگلوتاید) و معرفی ویژگی ها و نکات حین مصرف
11
سرطان گلو
سرطان گلو ؛ انواع، علائم، روشهای تشخیص و انواع درمانها و مراقبتهای پس از درمان
17
ویژگی های نمک دریا
نمک دریا و معرفی ۱۹ مورد از خواص شگفت انگیز آن
60
قطره چشم خانگی
قطره چشم خانگی را با موادی ساده و ارزان در خانه درست کنید
83
فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
101

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
255
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
322
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
194
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
314
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
343
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
555

مقالات تغذیه

غذاهای صاف کننده شکم با انواع متنوع که در کوچک کردن شکم به شما کمک می‌کنند
غذاهای صاف کننده شکم با انواع متنوع که در کوچک کردن شکم به شما کمک می‌کنند
53
فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
102
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
372
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
432
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
301
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
585