سرماخوردگی واقعا دردناک و اعصاب خردکن است و حتی کار شما را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به این منظور چندین درمان خانگی سرماخوردگی بسیار آسان وجود دارد که درد شما را تسکین می‌دهد و باعث می‌شود سرپا شوید.

درمان خانگی سرماخوردگی: آب رسانی بدندرمان خانگی سرماخوردگی

بهترین درمان خانگی سرماخوردگی و گلو درد این است که بدن آبرسانی کافی شود. باید توجه کنید که نسبت به حالت معمول آب بیشتری مصرف کنید تا سلامتی خود را به دست آورید. نوشیدن آب میوه نیز ویتامین C شما را افزایش می‌دهد اما مراقب باشید که گلویتان با اسیدیته زیاد در آب مرکبات خشک تحریک نشود. از الکل و کافئین که به طور طبیعی باعث کاهش آب بدن می‌شوند، اجتناب کنید.

درمان خانگی سرماخوردگی: غرغره کردن آب نمکدرمان خانگی سرماخوردگی

بهترین داروی بدون نسخه سرماخوردگی را می‌توانید در کابینت آشپزخانه پیدا کنید که همان نمک خوراکی ساده است. آن را در آب گرم حل کنید و غرغره کنید تا التهاب گلوی شما تسکین یابد به همان ترتیب جریان خون شما نیز تقویت شود. این کار همچنین به تجزیه موکوس و ضد عفونی دهان و گلو کمک می‌کند. از زمان مصر باستان به عنوان یک درمان چند جانبه برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

درمان خانگی سرماخوردگی: مصرف مایعات گرمدرمان خانگی سرماخوردگی

دادن یک کاسه سوپ مرغ به فرد بیمار بسیار مرسوم است، اما آیا واقعا به سرماخوردگی کمک می‌کند؟ کاملا. علاوه بر تامین مواد مغذی و پروتئین برای شخص بیمار، مایعات گرم به تسکین گلو درد و تجزیه موکوس همچون یک آب نمک گرم کمک می‌کنند. وقتی که گرسنه نیستید چه؟ چای گرم به خصوص عسل و لیمو و یا حتی ریشه زنجبیل را امتحان کنید. عسل گلو را پوشش می‌دهد، لیمو خواص ضد عفونی کننده دارد که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و زنجبیل تند است و تخلیه مواد زائد را تحریک می‌کند.

درمان خانگی سرماخوردگی: بخور سرددرمان خانگی سرماخوردگی

بهترین داروی سرماخوردگی معمولی برای درمان مداوم استفاده از دستگاه بخور است. یک دستگاه بخور سرد را در اتاق نصب کنید تا از سوزش هوای خشک جلوگیری کنید. فقط دقت کنید که به طور منظم آن را تمیز کنید تا از ایجاد کپک و قارچ که برای سلامتی شما خوب نیستند، جلوگیری کنید.

درمان خانگی سرماخوردگی: استراحت کافیدرمان خانگی سرماخوردگی

همان طور که درمانی قطعی برای سرماخوردگی شدید و آنفولانزا وجود ندارد، برای سرماخوردگی معمولی هم بهترین دارو استراحت است. در طول شب به حد کافی بخوابید و بهترین کار این است که از فشار زیاد در طول روز به خودتان اجتناب کنید. بدن شما نیاز به کاهش فعالیت دارد تا بتواند سرماخوردگی را بهبود دهد.

درمان خانگی سرماخوردگی: داروی تسکین تبخالدرمان خانگی سرماخوردگی

یکی از عوارض جانبی احتمالی سرماخوردگی، بروز تبخال است. در این موقع یکی از چیزهایی که باعث رفع هر چه سریعتر تبخال می‌شود، استفاده از یکی از درمانهای خانگی تبخال است یا اگر نمی‌توانید برای خرید بیرون بروید، در کابینت‌های خود به دنبال وازلین، بالم لب مرهم لیمو و یا هاماملیس باشید. این مواد همگی با هم درد تبخال را تسکین می‌دهند در عین حال که باعث خشک شدن تبخال شده و بهبود آن را تقویت می‌کنند. داروهای ضد درد نیز ممکن است به شما کمک کند چون درست است که تبخال کوچک است اما در عین حال به طرز باورنکردنی دردناک است.

درمان خانگی سرماخوردگی: مرهم منتول یا ویکسدرمان خانگی سرماخوردگی

بسیاری از مردم بر این باورند که بهترین داروی سرماخوردگی و تبخال منتول است. مرهم منتول یا همان ویکس خودمان یک درمان گیاهی است که از سال ۱۸۰۰ تاکنون به عنوان یکی از داروهای اصلی بدون نسخه برای سرماخوردگی است. منتول یک بوی تند مشخص است که باعث باز شدن راه‌های تنفسی بینی می شود. آن را به طور موضعی بر روی قفسه سینه استفاده کنید و احساس خنک کننده آن به هنگامی که تنفس می‌کنید، آرام بخش است.

درمانهای خانگی گفته در بالا برای سرماخوردگی‌های معمول است که باعث کوفتگی و سردرد می‌شود و برای کاهش دردهای بدن و کاهش دوره سرماخوردگی بیان شده است، در صورت بروز عفونت‌های باکتریایی در راه‌های تنفسی به پزشک مراجعه کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست