درد های مزمن و حقایقی که شما باید در مورد آنها بدانید

درد های مزمن و حقایقی درباره آنها

درد های مزمن جز مواردی هستند که گاها ما به طور روتین با آنها سر و کار داریم.  آیا شما گرفتار سردرد کشنده ، آسیب های ورزشی، و درد های مزمن و مرموز شده اید یا با  یک انقباض عضله در گردن و تنش سراسری عضلانی  مواجه شده اید ؟ احتمالش هست که شما با این نوع از درد های مزمن و روزمره ، غریبه نباشید. با توجه به گزارش ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یک چهارم آمریکایی ها اظهار می دارند که که یک درد را که بیش از یک روز به طول انجامیده ، تجربه کرده اند. اما، خوشبختانه، شما می توانید با مصرف ایبوپروفن با فرو نشاندن درد پشت و شانه ، به کار روزمره خود ادامه دهید. حتی شیوه زندگی باعث تفاوت در این زمینه می شود. در اینجا حقایقی وجود دارد که شما اگر از بابت درد های مزمن با مشکل روبرو شده اید، نیاز به دانستن آنها برای رفع درد و احساس بهتر دارید.

زنان بیشتر در معرض ابتلا به درد های مزمن

با توجه به یک مطالعه صورت پذیرفته شده در دانشگاه استنفورد، تقریبا در مورد هر دردی، خواه پیچ خوردگی مچ پا و یا دیابت ،  که دقیقا علت آن را نمی دانند، اما  در مورد آنها تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی از هورمونی، ژنتیکی، پاسخ ایمنی و عوامل روانی را دخیل می دانند. تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان، برای مثال، نشان داده است که نوسان سطح استروژن در طول چرخه قاعدگی یک زن،  ممکن است در این زمینه نقشی را ایفا کند. هنگامی که سطح هورمون افت می کند ، با تقلیل اندورفین که با درد مقابله می کند، بدن کمتر قادر به تحمل ناراحتی است. راجر فیلنگیم، دکترا، مدیر مرکز تحقیقات درد UF و مرکز مداخله تعالی در دانشگاه فلوریدا: “ما می دانیم که مردان گاها مجبور به انجام کارهای سخت و دشوار هستند . بنابراین آنها ممکن است که  کمتر احساس درد را گزارش کنند. در همین راستا، زنان ممکن است بیشتر مشتاق به گزارش  و توصیف درد  خود باشند”.

استراحت همیشه بهترین روش نیست

آیا با اسپاسم عضلات پشت یا درد های مزمن  شانه روبرو هستید؟ به طور غریزی استراحت اولین حرکت شما برای مقابله با این درد های کوچک است . اما پزشکان واقع در حال حاضر برای درد عضلانی کوچک و درد مفاصل استراحت را توصیه نمی کنند. جنیفر سولومون ، متخصص توانبخشی در یک بیمارستان مخصوص جراحی های ویژه در شهر نیویورک می گوید : “ما اغلب بیماران را به از سرگیری فعالیت ها از جمله ورزش عادی در اسرع وقت توصیه می کنیم”. در یک بررسی دریافتند که افراد با درد کمر که که به فعالیت خود ادامه دادند، درد کمتر و عملکرد بهتر را نسبت به افرادی که فعالیت نداشتند، نشان دادند. همچنین شما می توانید برنامه های تمرینی – قدرتی یا دوره درمان فیزیکی برای بخشی که دردهای مزمن انجام دهید. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت، افرادی که هرچه زودتر این برنامه ها را انجام می دادند ، نیاز  کمتری به عمل جراحی، تزریق نخاعی، یا دریافت  داروهای مخدر داشتند.

میگرن در این مرحله بدتر می شود

بجز نوسانات خلقی و گرگرفتگی که از عوارض یائسگی است،  به نظر می رسد ، یائسگی باعث ایجاد میگرن می شود. در تحقیقی که بررروی ۳۶۶۴ زن انجام شد، محققان دریافتند که خطر ابتلا سردرد مکرر توسط ۶۲ درصد در طول یائسگی افزایش یافت و خطر در زمانی که زنان سطوح پایینی از استروژن را دارند در بالاترین در مرحله بعد حد خود است. خبر خوب در این زمینه این است که درمان های هورمونی، مانند قرص کنترل تولد و یا استروژن، ممکن است در این زمینه مفید باشند.

برخی غذاها که ممکن است به بهبود درد های مزمن کمک کند و یا مضر باشد

نوشیدن آب آلبالو ممکن است کمک کند:

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مشاهده شد که افراد مبتلا به آرتروز زانو که هشت اونس آب آلبالو را دو بار در روز به مدت شش هفته می نوشیدند، بهبود در درد و عملکرد را تجربه کردند.

خوردن ماهی ساردین ممکن است کمک کند:

این ماهی های چرب ( که نظیر آزاد، قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی هستند) مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، که به کاهش درد های مزمن  و مبارزه با التهاب کمک می کند.

خوردن روغن زیتون ممکن است کمک کند:

در مطالعه ای در مجله Nature منتشر شده است ، کشف کردند که یک ترکیب فوق العاده در روغن زیتون به نام اولئو کانتال ( oleocanthal ) دارای اثرات ضد التهابی شبیه به ایبوپروفن است.

نوشیدنی های شیرین می توانند مضر باشند:

با توجه به مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه هاروارد انجام گرفت، زنانی که در روز، حداقل یک قوطی نوشابه قند دار مصرف می کنند، ۶۳ درصد شانس بیشتری برای ابتلای به آرتریت روماتوئید (RA) نسبت به کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی کنند، دارند.

استیک می تواند می تواند مضر باشد:

در یکی دیگر از مطالعاتی که در در دانشگاه هاروارد صورت پذیرفت، دریافتند که رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده می تواند خطر ابتلای به آرتریت روماتوئید (RA) را افزایش دهد، زیرا احتمالا یک سری واکنش های التهابی را در داخل بدن ، افزایش می دهد.

غلات تصفیه شده می توانند مضر باشند:

یک مطالعه که در مجله تغذیه منتشر شده است، نشان داد که افرادی که بیشترین مقدار مصرف غلات تصفیه شده را دارند، بالاترین سطح از پروتئین های التهابی را در خون داشتند.

بارش باران ممکن است باعث بروز درد شود

چند حقیقت و دروغ شایع در مورد درد های مزمن  که باید بدانید:

آب و هوا می تواند درد شما را تحت تاثیر قرار دهد: ممکن است

با توجه به یافته هایی که در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ در هلند انجام گرفت، افراد مبتلا به آرتروز مفصل ران خبر درد و سفتی را در زمانی که رطوبت و فشار هوا افزایش یافت، گزارش دادند. اما در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در استرالیا ارتباطی بین آب و هوا و درد و آرتروز زانو مشاهده نشد.

سلامت قلب شما می تواند مفاصل شما را تحت تاثیر: احتمالا درست است.

در یک مطالعه که بر روی حیوانات در استرالیا ۲۰۱۶ در سال انجام گرفت، محققان دریافتند که کلسترول بالا به نظر می رسد دلیل فروپاشی غضروف سلول باشد و در نهایت ممکن است به آرتروز منجر شود. از آنجا که کلسترول بالا باعث التهاب می شود ، مفاصل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

فشار دادن پنجه دست باعث آرتریت می شود: غلط است

در مطالعات مختلفی که بر روی عادت فشار دادن پنجه صورت گرفت، هیچ مدرکی یافت نشد که نشان دهد که این عادت منجر به ریسک بالاتری برای  ابتلا به آرتروز می شود. صدای “تق تق ” که شما ( بعد از فشار دادن دست خود) می شنوید، مربوط به ترکیدن حباب در مایع سینوویال است که مفاصل را روان، نگه می دارد. برخی تحقیقات این عادت را با تورم در دست و کاهش قدرت آن مرتبط می دادند.

چیزهایی که باید در مورد فیبرومیالژیا بدانید

هیچ آزمایش ساده ای برای فیبرومیالژیا که یک علت شایع درد اسکلتی عضلانی در زنان بین ۲۰ و ۵۵ ساله است، وجود ندارد. هومن دانش که پزشک متخصص و مدیر قسمت درد یکپارچه در بیمارستان مونت سینایی در شهر نیویورک است در این باره می گوید : ” تشخیص پزشکان بر اساس یک معاینه بالینی است: یکی از معیارها درد گسترده در سراسر بدن و در هر دو طرف و بالاتر و یا در زیر کمر شما حداقل به مدت سه ماه است “. سطح اول درمان ، اغلب شامل  تغییرات در شیوه زندگی، مانند کاهش استرس و  انجام ورزش منظم است . دکتر شما ممکن است داروهایی، مانند داروهای ضد افسردگی را ، برای کمک به کاهش درد و خستگی تجویز کند ؛ در این زمینه داروهای ضد تشنج مثل پرگابالین، نیز ممکن است موثر باشد.

چیزهایی که باید در مورد مصرف مسکن های مخدر  بدانید

داروهای مخدر، مانند اکسی کدون و کدئین، با اتصال به گیرنده های مواد مخدر در مغز و بدن ، درک ما از درد را کاهش می دهد . آنها همچنین می توانند احساس شادی و سرخوشی و آرامش را تولید کنند ، و می توان گفت که آنها بسیار اعتیاد آور هستند ، ایندرا سیدامبی ، پزشک متخصص اعتیاد و مدیر پزشکی مرکز شبکه درمان در میدلسکس، نیوجرسی در این زمینه هشدار می دهد : ” آنها را تنها زمانی که شما واقعا نیاز به مصرف آن دارید، مصرف کنید”.
او توصیه می کند که اگر شما مبتلا به دردی عذاب آور و فلج کننده پس از یک تصادف هستید و یا یک عمل جراحی بزرگ داشتید این موارد را مصرف کنید. همچنین به طور کلی، استفاده خود را از این داروها را  تا آنجا که ممکن است، محدود کنید.
دکتر سیدامبی در ادامه می گوید : ” در بیشتر اوقات ، جراحات حاد هم به بیش از چند روز مصرف این داروها نیاز ندارد. اگر دکتر شما می خواهد برای شما یک مسکن تخدیری را برای بیش از یک هفته تجویز کند، از او در مورد اینکه آیا گزینه های دیگر برای این مورد وجود دارد، سوال کنید” .

درد های مزمن و مسکن های مخدر

منبع: HEALTH
این مقاله توسط AHallie Levine  به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *