دانشگاه های برتر در زمینه بازی های ویدیویی کدام اند ؟ بازی های ویدیویی جزئی از بافت جامعه مدرن اجتماعی و اقتصادی شده اند. بر طبق آمار ها سود حاصل از صنعت بازی های کامپیوتری در ایالات متحده در بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار در هر ماه بوده است. این مقدار در دسامبر برای کریسمس تا ۳٫۵ میلیون دلار افزایش یافته است. این افزایش از سال ۲۰۱۳ بی سابقه بوده است ، زمانی که سود بازی های کامپیوتری ۶ میلیارد دلار در سال درآمد داشتند . در نهایت باید گفت که این یک صنعت بسیار عظیم است وروز به روز در حال گسترده شدن می باشد. ما در اینجا ۵ دانشگاه بزای های کامپیوتری برتر در کشور ایالات متحده را بررسی خواهیم کرد.

طراحان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی خواستار مطالبات فراوانی هستند. و این مطالبات تحصیلات تکمیلی فراوانی را می طلبد. دانشگاه های به طور افزاینده ای در حال ارائه برنامه هایی در زمینه بازی های ویدیویی به دانشجویان و فارق التحصیلان هستند.

این رده بندی دانشگاه ها طبق نظرسنجی که در بین دانشجویان صورت گرفته است تهیه شده است. فاکتور هایی که در این رده بندی مد نظر بوده فاکتورهایی است که برای دانشجویان اهمیت داشته اند. فاکتور هایی همچون دوره ی مناسب آکادمیک ، هزینه ها ، چشم انداز شغلی در صنعت بازی های ویدیویی ، تجهیزات مدرن تکنولوژی ، آمار فارق التحصیلانی که در صنعت بازی تاثیر گذار بوده اند و تقریبی که در مرکز بازی ها و سرگرمی های ویدیویی بود. رنکینگ ها اغلب شامل درجه کارشناسی است ، اما برخی درجه های کارشناسی ارشد نیز وجود دارند که به انها اشاره شده است. در مواردی که دانشگاه مورد نظر پیشنهاد های خود را هم برای فارق التحصیلان و هم برای دانشجویان مطرح کرده است ، هر دو مورد در نظر گرفته شده است.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی ( لوس آنجلس CA )

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی ارتباط طولانی و برجسته ای با صنعت سرگرمی دارد.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی ارتباط طولانی و برجسته ای با صنعت سرگرمی دارد. به همین دلیل است که هر ساله آکادمی Motion Picture Arts and Sciences دست کم یک نامزد از زمانی که در سال ۱۹۲۹ تاسیس شده است دارد. این موضوع بی ارتباط با این مسئله نیست که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی قدیمی ترین دانشگاه ساحل غربی است و ۳٫۹ میلیارد دلار برای ۴۱۰۰۰ دانشجوی خود درآمد کسب کرده و در یکی از مراکز فرهنگی دنیا قرار گرفته است.

اما برای ساخت این چنین موفقیت بزرگ و ویژه ای بیش از یک دانشگاه بزرگ با سابقه ی درخشان نیازمند است. دانشگاه همچنین نیازمند در مناطق هدف دار باید برنامه های جایگزینی هم داشته باشد. دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در دو رشته  Interactive Media و Game Design در دوسطح کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه پیشنهادی دارد. دانشجویانی که بر روی طراحی وتولید تمرکز دارند می توانند در درجه های  Interactive Media & Games degrees در دانشکده هنرهای سینمایی  شرکت کنند. اما افرادی که بیشتر با بخش فنی توسعه بازی های کامپیوتری درگیرند باید علوم کامپیوتری را در دانشکده مهندسی برگزینند.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی همچنین مینور های طراحی بازی های کامپیوتری هم برگزارمی کند. دانشجویان با این برنامه ها فرصت فوق العاده ای دارند تا با همتایان خود در دیگر زمینه ها تبادل نظر کنند. این کار تجربه ی توسعه پروژه ها را به بیش از یک کلاس ساده  تبدیل می کند. این فرصتی است برای کارهای تمرینی و مهارت های رهبری نیز می باشد.

دانشگاه یوتا ( در شهر سالت لیک )

مطمئنا دلیلی وجود دارد که طراحان بزرک بازی های ویدیویی همچون EA Sports شهر سالت لیک را به عنوان خانه خود می دانند.

مطمئنا دلیلی وجود دارد که طراحان بزرک بازی های ویدیویی همچون EA Sports  شهر سالت لیک را به عنوان خانه خود می دانند. برنامه های طراحی بازی های ویدیویی دانشگاه یوتا دانشجویان هنر و فنی را در برنامه ای که کاربرد طراحی بازی های ویدیویی حقیقی را شبیه سازی می کند ، با هم ترکیب کرده است. دانشجویان آنها به فرصت های کارآموزی مختلف و فراوانی دسترسی دارند و با تجربه همچون یک استارت اپ شرکت ها از دانشگاه خارج می شوند.

به همین دلیل است که بررسی Princeton در حال تحصیل خود را در رده اول و دانشجویان فارق التحصیل خود را در رده دوم قرار می دهد. دانشجویان در حال تحصیل به طور متوسط ۷۲۰۰۰ دلار در یال درآمد دارند این در حالی است دانشجویان فارق التحصیل آنها با درآمد ۹۷۰۰۰ دلاری /اغاز به کار می کنند. این دانشگاه برای دانش آموزان دبیرستانی در طول تابستان دوره های فوق العاده ای برگزار می کند و با هر متقاضی که آینده ی خوبی داشته باشد وقت می گذارد. به همین دلیل است دانشجویانی با ملیت های مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشجویانی از هند ، روسیه ، چین ، مکزیک و اندونزی.

دانشگاه فلوریدا مرکزی ( اورلاندو )

آکادمی سرگرمی ها در دانشگاه مرکزی فلوریدا بخشی از مرکز دانشگاه برای رسانه های در حال پیدایش می باشد.

آکادمی سرگرمی ها در دانشگاه مرکزی فلوریدا بخشی از مرکز دانشگاه برای رسانه های در حال پیدایش می باشد. برای ورود به این  دانشگاه نسبت به دیگر برنامه های رسانه ای رقابت بیشتری وجود دارد. دانشجویان انتظار دارند که مدرک کارشناسی از یک موسسه معتبر دریافت بنمایند. کسی که برای ورود به دانشگاه انتخاب می شود یه رشته مختلف برای انتخاب دارد : هنر ، تولید و یا برناه نویسی.

با نسبت دانشجو به دانشکده بسایر کم دانشجویان انتظار دارند که کلاس هایی خصوصی تر و آموزش پروژه محور داشته باشند. آکادمی با شرکت های زیادی همکاری می کند. شرکت هایی همچون مایکروسافت ، دیزنی ، Monster Media و Lockheed Martin. بررسی Princeton آکادمی سرگرمی را در سال ۲۰۱۶ به عنوان رتبه برتر برای بهترین برنامه های طراحی بازی های ویدیویی دانشجویی در جهان انتخاب کرده است.

دانشگاه  Carnegie Mellon ( پیتسبرگ )

دانشگاه Carnegie Mellon سال هاست که به عنوان یکی از دانشگاه های علوم پیشرو در آمریکا شناخته می شود

دانشگاه  Carnegie Mellon سال هاست که به عنوان یکی از دانشگاه های علوم پیشرو در آمریکا شناخته می شود. در سال های اخیر فناوری های سرگرمی را توسعه داده است. این برنامه درجه کارشناسی مهندسی سرگرمی را در یک دوره دوساله فراهم می کند.

دانشجویان این دانشگاه فرصتی دارند تا در محضر مدیران صنعتی همچون jess Schell ، اولین فردی که به صورت انفرادی جایزه Game Changer را دریافت کرده است ، تحصیل کنند. او همچنین برای تحقیقات و ساخت بازی هایی در زمینه های مختلف اجتماعی معروف است. مرکز فناوری های سرگرمی همچنین دوره های تابستانی موفقی برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار می کند که شامل کارآموزی صنعتی و پروژه های تیمی متنوعی برای شبیه سازی بازار واقعی می باشد.

موسسه فناوری DigiPen  ( ردموند )

DigiPen دوباره بیش از یک برنامه طراحی بازی های ویدیویی است.

DigiPen  دوباره بیش از یک برنامه طراحی بازی های ویدیویی است. این دانشگاه تنها نشان می دهد که طراحی بازی های کامپیوتری چقدر گسترده و عظیم است. DigiPen  به همراه پشتیبانی هایی از Nintendo پذیرش دانشجو را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده است. این دانشگاه مرکزی است که کمتر بر روی سود اوری تمرکز کرده است تا دانشجویان را به طور ویژه با مهارت های خاصی وارد صنعت کند. هنرمند ، طراح و مهندس کامپیوتر. این دانشگاه دارای شعبه هایی در اسپانیا ، سنگاپور و همکاری هایی با دانشگاه Keimyung در کره جنوبی علاوه بر مرکز آموزشی اصلی خود د منطقه طراحی بازی های کامپیوتری آمریکا در Seattle دارد.

DigiPen هر دو گروه در حال تحصیل و فارق التحصیل را به همراه دوره های تابستانی پوشش می دهد. دانشجویان می توانند در زیرمجموعه های رشته ها مثل ؛ شبیه سازی های واقعی ، مهندسی و طراحی صدا ، هنرهای دیجیتالی و انیمیشن ، موزیک و طراحی صدا همانند دوره های عمومی در رشته های ؛ علوم کامپیوتر و هنر های دیجیتالی شرکت کنند. DigiPen در خط مقدم طراحی بازی از زمان ظهور این زمینه اقتصادی بوده است و به قاره های مختلفی منتشر شده است. این موسسه سبب مشهور شدن نام هایی تاریخی در صنعت بازی های کتمپیوتری شده است و دلایل فراوانی برای رشد پیشرفت در این صنعت دارد.

By Amir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *