جدیدترین درنده مرسدس بنز نام یکی از تازه‌ترین محصولات این شرکت خودروسازی آلمانی است که به زودی راه خود را به بازارهای جهانی خودرو باز خواهد کرد. این نام را فعالان دنیای خودرو برای محصول جدید شرکت مرسدس بنز انتخاب کرده‌اند. پس ما هم این خود را به همین نام می‌خوانیم و در ادامه‌ی مطلب پیش رو به ذکر توضیحات کامل‌تری از درنده مرسدس بنز می‌پردازیم.

درنده مرسدس بنز دومین نسل از خانواده‌ی AMG A45 به شمار می‌رود. خودرویی که گفته می‌شود از لحاظ قدرت و کارایی یک سر و گردن بالاتر از عضو نخست این خانواده خواهد بود و قرار است پاسخ دندان شکنی به شاخه و شانه کشیدن‌ شرکت‌های خودروسازی رقیب در امر تولید مدل‌های مشابه باشد. در واقع جدیدترین درنده مرسدس بنز قرار است نسل نوین خودروهای هاچ بک (برخی هاش بک هم می‌گویند) این شرکت را نمایندگی کند و به طور ویژه به رقابت با مدل‌های جدید و ارتقا یافته از دو خودروی RS3 (محصول Audi) و M2 (محصول BMW) بپردازد.

مهم‌ترین ویژگی‌های فنی درنده مرسدس بنز

مدل فعلی خودروی AMG A45 که اکنون چیزی نزدیک به چهار سال سن دارد، از یک موتور بنزینی دو لیتری توربو شارژ M133 بهره می‌برد. قلب تپنده‌ای که به این خودرو اجازه‌ی پر کردن شتاب صفر تا صد را در مدت زمان ۴.۲ ثانیه می‌دهد. حال توان موتور مذکور قرار است در مدل جدید این خانواده به میزان قابل توجهی ارتقا یابد تا درنده مرسدس بنز بتواند دومین تکامل مهم را در موتورهای چهار سیلندر خانواده‌ی AMG رقم بزند. در واقع این موتور قرار است از توان ۲۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر برخوردار باشد تا جهش قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدل فعلی موتور AMG A45 شاهد باشیم. مدلی که از توان ۱۸۹ اسب بخار به ازای هر لیتر بهره می‌برد. با این اوصاف عضو جدید خانواده‌ی AMG قادر خواهد بود در مدت زمان ۴ ثانیه به شتاب صفر تا صد دست یابد.

مدل AMG A45

در حالی که توان موتور خودروی فعلی مدل AMG A45 چیزی حدود ۳۷۶ اسب بخار است، توان کلی موتور جدیدترین درنده مرسدس بنز رقمی حول و حوش ۴۰۰ اسب بخار تخمین زده می‌شود. به این ترتیب وجود ویژگی مذکور در کنار بهره بردن این خودرو از ساختار مبتنی بر تحرک هر چهار چرخ و همچنین شاسی‌ بهبود یافته‌ای که برای آن طراحی شده است، از مدل جدید خانواده‌ی AMG تصویر یک هاچ بک مقبول، ایده‌آل و مورد انتظار را در برابر دیدگان خودرو دوستان قرار می‌دهد. در واقع جدیدترین درنده مرسدس بنز به موجب بهره‌گیری از قابلیت‌هایی که به آن اشاره شد، قدرتمندترین خودروی هاچ بکی خواهد بود که تا کنون به دست مهندسان این شرکت آلمانی طراحی شده است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کرد که پایه و اساس تغییرات موتور M133 و بهبود کارایی آن در خودروی درنده مرسدس بنز از موتور چهار سیلندر M260 مرسدس ناشی می‌شود. محصولی که خود یک اشتقاق از موتور کهنه‌کار M270 (به کار رفته در خودروهای حال حاضر کلاس A) به شمار می‌رود، با این تفاوت که میل لنگ و سر سیلندر جدیدی به آن افزوده شده است.

از جمله ویژگی‌های مهمی که می‌تواند نمایش خودروی درنده مرسدس بنز را تا حد قابل ملاحظه‌ای دلپذیرتر از حالت عادی جلوه دهد، بهره بردن این خودرو از گشتاور مضاعف ۲۷ نیوتن متری خواهد بود. قابلیتی که گشتاور کلی خودروی جدید مرسدس بنز را به رقم ۵۰۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد. البته تغییرات خودروی درنده مرسدس بنز نسبت به عضو پیشین این خانواده به همین‌جا ختم نمی‌شود و جعبه دنده و کلاچ چند صفحه‌ای مبتنی بر سیستم راندن چهار چرخ آن را نیز در بر می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر هر دوی این بخش‌ها حسابی پوست انداخته و از نو طراحی شده‌اند تا ترکیب آن‌ها با سیستم نه سرعته‌ی DCT، مدل جدید خودروی AMG A45 را به لحاظ قدرت، توان و انعطاف بسیار بهینه تر از عضو قدیم خانواده جلوه دهد.

بر اساس اطلاعات موجود، مدل جدید از خودروی AMG A45 در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. البته گفته می‌شود که درنده مرسدس بنز تنها مدل AMG ارائه شده برای کلاس A نخواهد بود و این خانواده به زودی عضو جدید دیگری را هم در میان خود خواهد پذیرفت. بنابر تایید رسمی شرکت مرسدس بنز این مدل جدید و معرفی نشده قرار است به هماوردی برای سایر مدل‌های رقیب نظیر Golf R شرکت فولکس واگن و Focus RS شرکت فورد تبدیل شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید که برنامه‌های جدید شرکت مرسدس بنز برای ایجاد تحول در خودروهای کلاس A و همچنین پوست اندازی خانواده‌ی AMG در نهایت به کجا خواهد انجامید.

منبع: اتو کار (همراه با تحلیل، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.